دانش و فناوری

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام رضا (ع) مطرح کرد: تلاش برای تبدیل دانشگاه امام رضا(ع) به بازوی علمی آستان قدس رضوی

کد خبر : 17027

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام رضا (ع) گفت: در نظر داریم که دانشگاه امام رضا (ع) به عنوان بازوی علمی در فرایندهای اجرایی آستان قدس رضوی تبدیل شود.

به گزارش صبح مشهد، دکتر «مرتضی رجوعی» در نشست خبری روز گذشته، با اشاره به مسئولیت تولیت آستان قدس رضوی به عنوان رئیس هیئت امنا و وزیران علوم و بهداشت به عنوان اعضای هیئت امنای دانشگاه بین‌المللی امام رضا (ع) اظهار کرد: مأموریت این دانشگاه در فضای آموزش عالی، این است که به عنوان یک دانشگاه جامع غیردولتی دین مدار و منتسب به عالم آل محمد (ع)، رویکردهای نیاز محوری، مزیت محوری و آینده نگری را دنبال کند.

چشم‌انداز دانشگاه

وی افزود: چشم‌انداز این دانشگاه این است که یک دانشگاه بین‌المللی مرجع و الهام بخش در افق تمدن سازی نوین اسلامی و ایرانی باشد و به همین منظور، دو هدف مرجعیت علمی در جهان اسلام و کادرسازی و تربیت نیروی انسانی برای مجموعه‌های وابسته به آستان قدس رضوی و دیگر نهادهای کشور دنبال می‌شود. رجوعی با اشاره به پذیرش دانشجویان غیر ایرانی در این دانشگاه خاطرنشان کرد: هم اکنون، ۴۰۰ دانشجوی غیرایرانی شامل ۳۰۰ دانشجو از افغانستان، ۶۰ دانشجو از عراق و تعدادی دانشجو نیز از کشورهای پاکستان، مصر، سوریه و نیجریه در این دانشگاه تحصیل می‌کنند و با همکاری «بنیاد سعدی» و «جامعه المصطفی العالمیه» به این دانشجویان زبان فارسی آموزش داده می‌شود.

حمایت از دانشجویان ممتاز و کم‌برخوردار

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام رضا (ع) در بخش دیگری از سخنان خود گفت: از سال ۱۳۹۵ طرح بورسیه امام رضا (ع) با هدف حمایت از دانشجویان ممتاز و دانشجویان کم برخوردار اجرایی شده است و دانشجویانی که تحت حمایت نهادهای همچون کمیته امداد، بهزیستی یا معاونت امداد مستضعفان آستان قدس رضوی باشند هم می‌توانند از تسهیلات تحصیل رایگان در دانشگاه استفاده کنند. رجوعی خاطرنشان کرد: طی دو سال گذشته ۲۰۰ دانشجوی این دانشگاه از تسهیلات تحصیل رایگان برخوردار شده‌اند.

مذاکره با وزارت علوم برای ارائه درس‌نامه امام رضا(ع) شناسی

رئیس دانشگاه امام رضا (ع) به این نکته نیز اشاره کرد که درسنامه «امام رضا شناسی» در این دانشگاه طراحی و مذاکراتی با مدیرکل فرهنگی وزارت علوم نیز انجام شده است تا این واحد تحصیلی به عنوان دو واحد درسی عمومی در دیگر دانشگاه‌ها نیز ارائه شود.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سه × 3 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن