مشهد 2017هویت مشهدپایتخت فرهنگ اسلامیپایتخت معنوی

تولیت آستان قدس: فضای مجازی یکی از بسترهای خوب برای کارآفرینی است

کد خبر : 17031

تولیت آستان قدس رضوی گفت: فضای مجازی یکی از بسترهای خوب برای کارآفرینی است و با زمینه چینی  می‌توان ۴۰۰ شغل در فضای مجازی ایجاد کرد.

به گزارش صبح مشهد به نقل از فارس، حجت‌الاسلام و المسلمین «سید ابراهیم رئیسی» روز گذشته در اختتامیه جشنواره ملی «فرهنگ کارآفرینی بانوان، خدمت و خودکفایی خانواده» که در تالار همایش‌های آستان قدس رضوی برگزار شد، با اشاره به مزایای استفاده از ظرفیت فضای مجازی افزود: در هند پولی که از این فضا به‌دست می‌آید به‌اندازه پول نفت کشور ما است.

وی تصریح کرد: با ایجاد زمینه لازم می‌توان ۴۰۰ شغل در فضای مجازی ایجاد کرد و با توجه به‌این که عده زیادی از بانوان ما در این زمینه فارغ‌التحصیل هستند می‌توانند وارد این عرصه شوند و کارآفرینی کنند. تولیت آستان قدس رضوی با بیان این که بدون تردید بانوان در نظام اسلامی همچون مردان می‌توانند قله‌های تعالی را درنوردند، ادامه داد: در این حرکت نمادین می‌خواهیم اعلام کنیم که بانوان تولیدکننده هستند و می‌توانند در جامعه کارآفرین باشند. تولیت آستان قدس رضوی تصریح کرد: ما در آستان قدس رضوی در یک کار نمادین نمایشگاهی از تولیدات خانواده برپا کردیم تا فرصتی برای معرفی و فروش این تولیدات باشد، این حرکت و بر پایی این جشنواره نمادین است، اما کار و تلاش جنبه نمادین نداشته باشد، بلکه جنبه حل مشکلات با هدف زمینه‌سازی برای کارآفرینی داشته باشد. وی بیان کرد: حمایت قانونی از کارآفرینان اولین گام با هدف حمایت از این افراد است، دومین مورد حمایت مالی است تا یک ایده تبدیل به‌تولید شود و سوم ایجاد زمینه برای عرضه این تولیدات و رسیدن کالا به‌دست مشتری است. حجت الاسلام و المسلمین رئیسی افزود: نگاه ما به‌بانوان نه نگاه متحجرانه است، نه نگاه فمینیستی، بلکه یک نگاه متعادل را که همان نگاه اسلامی است، داریم. وی یادآور شد: برای افزایش کارآفرینی در جامعه باید مسئولان مشکلات کارآفرینی را در جامعه بشناسند و با هدف رفع آن ها گام بردارند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

14 − 12 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن