ورزشی

در پدیده شاندیز برگزار شد؛ موفقیت استاد نمازی در دومین تست جابجایی رکورد جهانی شکستن سنگ با دست

کد خبر : 16934

استاد مهدی نمازی توانست در دومین تست جابجایی رکورد جهانی شکستن سنگ با دست خود، ۵۰۰ قطعه سنگ را در عرض ۴۱ثانیه و ۹۷صدم ثانیه به ثبت برساند.

به گزارش صبح مشهد به نقل از روابط عمومی گروه شرکت های پدیده، مهدی نمازی استاد و بنیانگذار سبک بین المللی تک گونگ موسول که در نخستین تست خود، موفق شده بود ۲۳۰ قطعه سنگ را در ۱۸ و ۲۴ صدم ثانیه با دست بشکند این بار، موفق شد ۵۰۰ قطعه سنگ را در مدت ۴۱ و ۹۷ صدم ثانیه بشکند. بنیانگذار سبک بین المللی تک گونگ موسول در گفتگو با خبرنگار ما گفت: امروز آنچه که به عنوان رکورد جهانی شکستن سنگ با دست بر اساس تعداد و زمان در گینس به ثبت رسیده است برابر با ۳۲۰ قطعه سنگ در یک دقیقه است که خوشبختانه با اجرای موفقیت آمیز و شکستن ۵۰۰ قطعه سنگ در مدت ۴۱ و ۹۷ صدم ثانیه این رکورد جابجا شد.

به گفته استاد نمازی، نماینده ثبت رکودهای دنیا(گینس) دوم شهریورماه امسال به ایران خواهد آمد تا رکورد جهانی شکستن سنگ با دست بر اساس تعداد سنگ ها را ثبت کند.

وی افزود: در این برنامه قصد دارد رکورد جهانی این بخش را که در حال حاضر ۱۰۰۰ قطعه سنگ است تا ۱۳۹۷ قطعه سنگ ارتقاء بخشد.

به گفته وی، مستندات جابجایی رکورد زمانی و تعداد سنگ های شکسته با دست نیز در همان برنامه به نماینده گینس ارائه خواد شد تا مراحل ثبت رسمی و جهانی شکستن این رکورد نیز در گینس انجام شود.

مراسم رسمی تست ثبت جهانی این رکورد در روز جمعه ٢٩تیرماه در شهر رویایی پدیده شاندیز و با حضور و استقبال پرشور مسئولان، آحاد مردم؛ ورزشکاران و گردشگران برگزار شد.

گفتنی است تک کونگ موسول سبکی بین المللی در ورزش هنرهای رزمی است که توسط استاد پارک در کره جنوبی ابداع شد. این سبک تلفیقی از تکواندو، هاپکیدو، بوکس، کیک بوکسینگ، تو گام سول (پرتاب چاقو)، بونگ سول (مبارزه با چماق)، نانچکو، کونگ فو، و دیگر هنرهای رزمی است که برای دفاع ملی کره ی جنوبی و در سال ۱۹۸۰ ایجاد شد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

16 + 14 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن