اخبار مهممشهد 2017هویت مشهدپایتخت فرهنگ اسلامیپایتخت معنوی

با حضور تولیت آستان قدس رضوی؛ برگزیدگان جشنواره کتاب سال رضوی تجلیل شدند

کد خبر : 16956

برگزیدگان یازدهمین جشنواره بین المللی کتاب سال رضوی روز یکشنبه طی مراسمی در تالار بنیاد پژوهشهای اسلامی آستان قدس رضوی در مشهد مورد تقدیر قرار گرفتند.

دبیر یازدهمین جشنواره کتاب سال رضوی و رئیس سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی در این مراسم گفت: افزون بر ۱۶ هزار فراخوان جشنواره به سه زبان فارسی، انگلیسی و عربی منتشر و براس چهار هزار ناشر داخلی، نمایندگان ناشران خارجی و صنفی و دو هزار مرکز فرهنگی ارسال شد.
به گزارش صبح مشهد، مجتبی بذرافشان افزود: در مجموع سه هزار اثر از داخل و خارج از کشور به دبیرخانه جشنواره رسید که پس از پالایش آنها ۳۲۴ اثر به داوران ارائه شد. در پی سه مرحله داوری ۲۱ اثر در حوزه کتاب، دو اثر در حوزه پایان نامه، سه اثر در حوزه حمایت از آثار رضوی و یک اثر در حوزه ناشر فعال به عنوان برگزیده انتخاب شدند.
تولیت آستان قدس رضوی نیز در این مراسم گفت: موضوع کتابت با کرامت در فرهنگ دینی جایگاه والایی دارد و پروردگار کتابت در تکوین را با تقدیر الهی رقم زده است.
حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی افزود: جهاد علمی و جهالت عملی به وسیله قلم از انسان زدوده می شود، در قرآن به قلم سوگند یاد شده است اما هر قلمی مورد سوگند پروردگار نیست بلکه مهم مستور قلم و قلم توحیدی و انسانساز مورد سوگند پروردگار است.
وی ادامه داد: علم نافع باعث کرامت قلم و موجب اعتلای مرکب می شود، آنچه به این قلم و مستور قلم در جامعه اسلامی اعتلا می دهد هدف و انگیزه درست است. اصحاب قلم در فرهنگ دینی اصحاب کرم هستند و این جشنواره اگر در پرتو کرامات رضوی باشد همه خوبیها برای قلم با کرامت است.
تولیت آستان قدس رضوی گفت: تولید علم کار ارزشمندی است و کار علمی و پژوهشی در حوزه امام رضا(ع) باید متفاوت از کارهای گذشته باشد. آستان قدس رضوی ظرفیت زیادی برای چاپ و نشر کتاب دارد اما این ظرفیت نباید فقط به انتشار کتاب اختصاص داشته باشد بلکه باید آن را در اختیار علم و فرهیختگی قرار داد.
همچنین طی این مراسم از ۲۶ کتاب جدید منتشره از سوی آستان قدس رضوی در حوزه امام رضا (ع) رونمایی و از برگزیدگان یازدهمین جشنواره انتخاب کتاب سال رضوی قدردانی شد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 × 2 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن