استانیمشهد 2017هویت مشهدپایتخت فرهنگ اسلامیپایتخت معنوی

دبیر ستاد امر به معروف استان خبرداد: اجرای ۲ هزار برنامه به مناسبت روز ملی عفاف و حجاب در خراسان رضوی

کد خبر : 16894

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی از اجرای ۲ هزار برنامه ویژه روز ملی عفاف و حجاب در خراسان رضوی خبر داد.

به گزارش صبح مشهد به نقل از مهر، سید عبدالله ارجاعی صبح سه شنبه در نشست خبری که پیرامون تشریح برنامه های هفته عفاف و حجاب برگزار شده بود اظهار کرد: یکی از خیانت های خاندان پهلوی که در تاریخ مغفول مانده و کمتر به آن پرداخته شده است قتل عام مردم معترض به کشف حجاب اجباری در سال ۱۳۱۴ است.

وی افزود: شاه در آن سال ابتدا دستور کشف حجاب خاندان پهلوی را صادرکرد سپس منصوبین به دولت و بعد دستور عمومیت این اقدام را به تمام مردم داد.بعد از این دستور و اعتراض حضرت آیت الله قمی رژیم اقدام به دستگیری ایشان کرد و مردم به نشانه اعتراض در مسجد گوهر شاد تحصن کردند و مزدوران پهلوی نیز به دستور شاه اقدام به قتل عام همه متحصنین کرده و تمامی مردم حاضر قتل عام شدند.

وی ادامه داد: پهلوی تا ده سال اجازه صحبت راجع به آن واقعه را نمی داد و خفقان شدیدی در این راستا ایجاد کرده بود تا این واقعه به دست فراموشی سپرده شود.

ارجاعی گفت: در آستانه چهلمین سالگی انقلاب راهبرد دشمن نیز مبنی بر اعلام پشیمانی مردم از انقلاب و تطهیر رضاخان است و در همین راستا تمام تلاش خود را انجام می دهد تا از رضاخان یک اسطوره سازی صورت بگیرد و وظیفه ماست خیانت هایی که رضاخان و دربار در حق مردم و ایران انجام دادند را به مردم یادآوری و به نسل جوان آگاهی بخشی کنیم.

دبیر ستاد امر به معروف استان افزود: یکی از این خیانت ها اتفاق افتاده در زمان پهلوی همین واقعه کشف حجاب و کشتار مردم معترض در مسجد گوهر شاد است که ضد دین و ضد مردم بودن خاندان پهلوی در این واقعه کاملا مشهود است.

وی تصریح کرد: دشمن مدتهاست متوجه شده است که از طریق نظامی نمی تواند جمهوری اسلامی را شکست دهد لذا از طریق جنگ اقتصادی و عرصه فرهنگ توامان به مصاف با جمهوری اسلامی آمده است و تلاش دارد که با مشکلات اقتصادی مردم را وادار به قیام علیه جمهوری اسلامی کند.

وی تاکید کرد: منظور از عفاف و حجاب عفت عمومی جامعه و غیرت ملی است چرا که بی عفتی منشا بسیاری از طلاق ها و جرایم است. تحکیم بنیان خانواده در گرو عفاف و حجاب است و در همین راستا روز ۲۱ تیرماه روز ملی عفاف و حجاب و هفته عفاف و حجاب نامگذاری شده و اجرای ۲ هزار برنامه در این روز پیش بینی شده است که در طول هفته در مساجد ، بقاع متبرکه، پایگاههای بسیج و کانونهای فرهنگی مساجد برگزار می شود.

ارجاعی بیان کرد:چند برنامه محوری نیز پیش بینی شده است که تقدیر از ۸ بانوی برتر استان در عرصه های مختلف، راهپیمایی مدافعان حریم خانواده در روز پنج شنبه از میدان شهدا به سمت حرم مطهر، اختتامیه جشنواره عکاسی چادرهای آسمانی ، شب شعر قیام گوهر شاد، نمایشگاه عرضه محصولات تخصصی عفاف و حجاب و برگزاری همایش عفاف و حجاب در ۲۷ شهرستان و ۲۱ مسجد محوری مشهد از اهم برنامه های این هفته است.

وی عنوان کرد:مهمترین عرصه امر به معروف ، امر به معروف مردم نسبت به دولت و حاکمیت است و رسانه ها باید به عنوان بلندگوی مردم نسبت به امر به معروف مسئولین اقدام کنند.

وی گفت: نوروز سال گذشته ۹۳۰ نفر آمر به معروف آموزش دیده با ۷۶ هزار مورد تذکر لسانی در ۵ عرصه مختلف در اطراف حرم که شامل  عدم فروش کالای خارجی و قاچاق، فرهنگ میزبانی، عدم استعمال دخانیات، عفاف و حجاب انجام وظیفه کرده اند که حتی یک مورد پرونده قضایی شکل نگرفته و نیاز به حضور پلیس نیز نبوده است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هفده − 14 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن