زندگیمشهد 2017هویت مشهدپایتخت فرهنگ اسلامیپایتخت معنوی

بیانیه جمعیت بانوان فرهیخته خراسان به مناسبت روز ملی عفاف و حجاب؛ لزوم احیاء اصل هشتم قانون اساسی مبنی بر ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر ضروری است

کد خبر : 16885

یا ایها النَّبِیُّ قُلْ لازْواجِکَ وَ بَناتِکَ وَ نِساءِ الْمُؤْمِنینَ یُدْنینَ عَلَیْهِنَّ مِنْ جَلاَبِیبِهِنَّ ذلِکَ أَدْنى‏ أَنْ یُعْرَفْنَ فَلا یُؤْذَیْنَ …؛ احزاب/۵۹
اى پیامبر! به همسران و دخترانت و زنان مؤمنان بگو: چادرهای خود را بر خویش فرو افکنند، این کار براى اینکه شناخته شوند و مورد آزار قرار نگیرند بهتر است… .
از دیدگاه اسلام حفظ عفت و پاکدامنی زنان نقش تعیین کننده ای در سالم سازی جامعه اسلامی دارد و حتی حفظ جایگاه و منزلت زن به حفظ حجاب و عفت او بر می گردد. مقام معظم رهبری
مس‍أله عفاف و حجاب امر عقلی، فطری و شرعی در تمام  ادیان الهی و مایه سلامت روح و روان، ضامن تحکیم بنیان خانواده و عامل گسترش امنیت اجتماعی و اخلاقی در جامعه است.
از آنجا که مهم ترین محورهای تهاجم فرهنگی در مواجهه با نظام جمهوری اسلامی ایران تلاش برای تغییر سبک زندگی زنان ایرانی و هتک حرمت آنان در شبکه های ماهواره ای و غربی است و این امر موجب از هم گسیختگی نهاد خانواده اصیل ایرانی و سست شدن پایه های اعتقادی آنان بوده و مقدمات سقوط و نابودی جامعه را فراهم می‌کند، آحاد مردم خصوصاً بانوان مسلمان بایستی نهایت تلاش خود را در حفظ پوشش برتر به کار برند.
بنابر این لازم است نسبت به جریان فساد و بی اخلاقی‌ها و سیل خانمان سوز فرهنگ برهنگی و بی عفتی و فساد که می‌رود تا دامان همه را آلوده سازد و دستورات خدا را به سخره بگیرد، بیشتر احساس مسئولیت کرده و اقدامات بازدارنده و منطقی در این زمینه انجام گیرد.
در این راستا بار اصلی حفظ کرامت و حرمت زن مسلمان بر دوش بانوان فرهیخته است و لازم است آحاد جامعه تلاش گسترده‌ای در ترویج و صیانت از ارزش های اسلامی داشته باشند.
نمایندگان محترم مجلس بایستی به دنبال اصلاح، رفع ابهام، ایجاد ضمانت اجرایی و خلق قوانین مکمل در این حوزه باشند؛ چرا که در متن قانون راهکارهای گسترش فرهنگ عفاف و حجاب شورای عالی انقلاب فرهنگی، صراحتاً به وظایف دستگاه های مختلف در این امر اشاره شده است.
عدم پیگیری وظایف شفاف و مهم دستگاه های مذکور در امر حجاب و عفاف توسط مسئولین، کشور را با چالش های گسترده ای در عرصه فرهنگی عمومی در بستر خانواده ها مواجه می کند که پیامدهای آن نیز جبران ناشدنی است. در این راستا توجه بیشتر به احیاء اصل هشتم قانون اساسی مبنی بر ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در جامعه و مقابله با عوامل بسترساز بی حجابی و بدحجابی در جامعه ضروری است.
نیروی انتظامی نیز وظیفه دارد علاوه بر برخورد جدی با پدیده بد حجابی و هرگونه مظاهر فساد و بی‌بند و باری در جامعه، حلقه های معاند در جریان پوشش های نا مناسب را شناسایی کرده و پی گیری های لازم را در اعمال قانون انجام دهد.
مسئولان رسانه‌ها و صداوسیما هم بایستی با تبلیغات گسترده در ترویج حجاب برتر تلاش کنند و در راستای تبیین عقلانی و منطقی پوشش اسلامی نسبت به رشد باورهای مذهبی در جامعه بکوشند؛ تا فعالیت آنان موجب مد شدن ترک چادر در جامعه نشود.
جمعیت بانوان فرهیخته خراسان رضوی آمادگی کامل خود را برای هرگونه اقدام علیه ظواهر بی بند و باری که چهره زنان مسلمان را در شهر مقدس مشهد خدشه دار کند، اعلام نموده و ضمن گرامیداشت سالگرد شهدای دفاع از حریم حجاب و عفاف در مسجد گوهرشاد از دستگاه های اجرایی کشور می خواهند تا بر اساس بند سه قانون اساسی که دولت را موظف کرده است تمامی امکانات خود را برای رشد فضائل اخلاقی و مبارزه با فساد و تباهی بکار گیرد، به وظیفه خود بطور جدی عمل کنند .
در پایان امید است همه مسئولان جامعه با محور قرار دادن راهبردهای ترسیم شده نظام مقدس جمهوری اسلامی که مبتنی بر دیدگاه های امام راحل و مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای می باشد به صورت هم گام و هماهنگ در راستای تعمیق فرهنگ حجاب و عفاف در تمام ابعاد آن، تلاش کنند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

20 − پنج =

دکمه بازگشت به بالا
بستن