شهری

از ابتدای سال جاری انجام شد؛ کاشت ۱۵۹ هزار بوته گل فصلی و دائمی در منطقه ۴

کد خبر : 16874

شهردار منطقه ۴ مشهد گفت: از ابتدای سال جاری در راستای افزایش زیبایی و طراوت فضای شهری ۱۵۹ هزار بوته گل فصلی و دائمی در محدوده خدماتی این منطقه کاشته شده است.
به گزارش صبح مشهد به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه چهار مشهد، غلامرضا غلامی با بیان این که توسعه فضای سبز در معابر و بوستان ها، زیبایی و طراوت فضای بصری شهر را به همراه دارد، گفت: از ابتدای سال جاری ۱۵۹ هزار بوته گل فصلی و دائمی در معابر، میادین، آیلندها و بوستان های سطح منطقه کاشته شده است.
غلامی کاشت گل، نهال و درخت را در زیباسازی منظر شهری و ارتقاء سطح سلامت روحی شهروندان تاثیرگذار دانست و افزود: اطلسی، گازانیا، کوکب کوهی، اختر، آهار و … از انواع گل های فصلی و رز، یوکا و پیچ امین الدوله از گل های دائمی کاشته شده در این منطقه می‌باشد.
وی کاشت ۱۰۰۰ اصله درخت را از دیگر فعالیت های شهرداری منطقه چهار از ابتدای سال ۹۷ عنوان کرد و اذعان داشت: توت پیوندی، توت مجنون، زبان گنجشکی، انواع کاج، چنار، اقاقیا، صنوبر، زیتون تلخ، پالونیا و درختچه ژونی پروس انواع نهال کاشته شده در معابر و بوستان های سطح منطقه چهار می‌باشد.
شهردار منطقه چهار مشهد به روتبال تعدادی درخت در ابتدای سال جاری اشاره کرد و اظهار داشت: عملیات روتبال درختان چندین ساله از ریشه به محلی جدید، در راستای جلوگیری از قطع درختانی که در مسیر پروژه های عمرانی قراردارند و همچنین تامین و کاشت درخت در حاشیه خیابان ها و بوستان های تازه تاسیس بسیار کار ساز می باشد که در صورت لزوم انجام می گردد.
غلامی در پایان خاطرنشان کرد: کاشت و روتبال ۵۰۰ متر طول پرچین، مرمت مبلمان پارکی و وسایل بازی کودکان، اصلاح سیستم های آبیاری، تکمیل و نصب پایه های روشنایی و … از دیگر اقدامات اداره فضای سبز شهرداری منطقه چهار از ابتدای سال جاری می باشد.
شایان ذکر است در استقبال از بهار ۹۷، ۳۰۰ هزار بوته گل و ۲۰ هزار نهال با مشارکت شهروندان در سطح منطقه کاشته شد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دو + 9 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن