اخبار مهمشهری

شهردار منطقه ۵ مشهد در جمع اصحاب رسانه خبر داد؛ دو مجموعه آبی و ورزشی بانوان و آقایان به بهره داری می رسد/ بزرگترین مرکز آجیل و خشکبار کشور در شرق مشهد احداث می شود

کد خبر : 16850

با توجه به اینکه هزینه‌های تعمیر و نگهداری استخرها رقم بالایی است و صرفه اقتصادی برای شهرداری ندارد اما شور و نشاط شهروندان به مراتب برای ما با اهمیت بوده است که ما را بر احداث هرچه سریعتر این مکان‌ها واداشت.

شهردار منطقه ۵ مشهد مقدس از اتمام ساخت دو مجموعه آبی و ورزشی مجزا برای بانوان و آقایان تا پایان مهرماه سال جاری در این منطقه خبر داد.

به گزارش صبح مشهد، حسین فرهادیان در حاشیه بازدید خبرنگاران از پروژه‌های این منطقه گفت: این دو سالن در یکی از متراکم‌ترین بافت‌های شهر مشهد در انتهای گلشهر، آوینی ۵۷ در کنار مجموعه ورزشی مدافعان حرم در حال احداث است.
وی میزان اعتبار پیش بینی شده این پروژه را ۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان عنوان کرد و افزود: ضمن احداث دو مجموعه آبی به صورت مجزا برای بانوان و آقایان، دو مجموعه ورزشی مجزای دیگر سالن بدنسازی، تی آری ایکس و بیلیارد و بازی‌های کودکان نیز احداث می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: عرصه این مجموعه‌های ورزشی ۶ هزار و ۱۵۰ متر مربع بوده و دارای سالنی به مساحت سه هزار متر مربع است که امکان تعبیه جای پارک برای ۹۸ خودرو در این مکان وجود دارد.
فرهادیان بیان کرد: با توجه به اینکه هزینه‌های تعمیر و نگهداری استخرها رقم بالایی است و صرفه اقتصادی برای شهرداری ندارد اما شور و نشاط شهروندان به مراتب برای ما با اهمیت بوده است که ما را بر احداث هرچه سریعتر این مکان‌ها واداشت.
به گفته وی، این پروژه با ۵۲ درصد پیشرفت فیزیکی روبروست که امید می‌رود تا پایان مهرماه امسال احداث آن به اتمام رسد.
شهردار منطقه ۵ مشهد در ادامه بازدید از پروژه‌ها گفت: با توجه به وجود صیفی کاری‌ها و زمین‌های کشاورزی، متاسفانه کالبد منطقه ۵ زیبنده این منطقه نیست، باید شکل و شمایل آن تغییر یافته و حاشیه تبدیل به متن شود که باید با حمایت استانداری و مسکن و شهرسازی بتوانیم کاربری این مکان‌ها را تغییر دهیم.
همچنین در صورت بهره‌برداری از این پروژه در تاریخ ذکر شده، این استخر نخستین استخری خواهد بود که توسط شهرداری مشهد ساخته شده است.
احداث بزرگترین مرکز آجیل و خشکبار کشور در شرق مشهد
فرهادیان در ادامه از احداث بزرگترین مرکز آجیل و خشکبار کشور با اعتبار پیش بینی شده ۲۰۰ میلیارد تومان برای ۱۳۰ فروشگاه در زمینی به مساحت ۱۹ و نیم هکتار با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی خبر داد.
*کف سازی و بدنه سازی کال اقبال در سه فاز
وی اضافه کرد: کال اقبال یا همان کال امیر آباد یکی دیگر از پروژه‌های منطقه است که در سه فاز در حال اجراست.
فرهادیان در ادامه هدف اجرای کال اقبال شرقی جمع آوری آب‌های سطحی دانست، گفت: تقریبا تمام آب‌های سطحی مشهد از طریق کشف رود از شهر خارج می‌شوند و به دلیل اجرا نشدن طرح اگو چه توسط آب و فاضلاب و چه توسط شهروندان، شاهد سرازیری فاضلاب‌های خانگی خود به این کال‌ها و ورود به کشف رود هستیم.
وی با اشاره به اینکه در سطح شهرداری منطقه پنج، کال اقبال شرقی در سه فاز هرکدام به طول هزار و ۵۰۰ متر بدنه و کف سازی شده است که هر فاز به ترتیب با اعتبارات ۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون، ۸ میلیارد و همچنین ۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان انجام یا در حال اجراست که تلاش ما بر این است تا فاز سوم نیز تا یکسال آینده با حمایت مجموعه‌های دیگر تکمیل شود.
به گفته وی به تناوب این کال، پارک خطی امیر آباد نیز در حال احداث است.
فرهادیان با بازدید از مجتمع پارکینگ سایپا در شرق کشور نیز گفت: این مجتمع در زمینی به مساحت ۲۰ هکتار حصار کشی و بهره‌برداری از آن از ابتدای سال بوده است.
وی ادامه داد: این مکان ظرفیت ۳۰ هزار خودرو را دارد و ضمن تسهیل ترافیک و سوخت، اشتغال‌زایی را به همراه داشته است.
وی خاطر نشان کرد: همچنین فاز بعدی این پروژه اتصال از طریق جاده و کمربندی به راه آهن است.
فرهادیان با بیان اینکه شرق مشهد به دلیل وزش باد قالب مستعد ساماندهی برخی مشاغل است، افزود: احداث این پارکینگ‌ها در ۹ منطقه کشور انجام می‌شود که در مشهد و شیراز به صورت پایلوت آغاز شده است که بزرگترین مزیت آن ایجاد اشتغال در حاشیه شهر خواهد بود.
وی همچنین در بازدید از سالن ورزشی باستانی و پهلوانی باب الحوائج(ع) افزود: این پروژه نیز در محل زیر زمین مسجد قمر بنی هاشم(ع) با مساحت ۴۰۰ متر مربع با هدف احیای ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای با اعتبار ۴ میلیارد ریال بنا شده است که پیش بینی می‌شود تا یکماه آینده به بهره‌برداری رسد. در این بازدید همچنین از یادمان شهیدان تدین، قویدل و صفری در پارک آلاله که در دی ماه ۵۷ به شهادت رسیده بودند بازدید شد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نوزده − نه =

دکمه بازگشت به بالا
بستن