اخبار مهماستانیورزشی

رییس هیات بدنسازی و پرورش‌اندام خراسان رضوی؛ در خصوص مکمل‌ها قانونی نداریم! / در آموزش رتبه اول کشور را داریم

کد خبر : 16799

سنگ‌اندازی‌هایی توسط برخی افراد اتفاق می‌افتد، با وجود این کم‌لطفی‌ها که از ناحیه برخی ورزشکاران و حتی افراد غیرورزشی رقم می‌خورد اما سعی می‌کنیم تا جایی که بضاعت هیات میسر می‌کند، کار را پیش ببریم.

نشست خبری رئیس هیأت پرورش اندام و بدنسازی خراسان رضوی صبح امروز در مشهد برگزار شد. به گزارش صبح مشهد، مهدی بکائیان اظهار کرد: سعی کرده‌ایم از روزی که مسئولیت مدیریت هیات را برعهده گرفتیم، در تمامی حوزه‌ها به بهترین شکل ممکن در خدمت جامعه ورزشی و جامعه پرورش‌اندام و بدنسازی خراسان رضوی باشیم. در حوزه مربی‌گری و مبحث دانش‌افزایی در هر دو بخش آقایان و بانوان نیز فعالیت‌های خوبی صورت گرفته‌است.
وی افزود: علاوه بر دو مرحله تخصصی مربی‌گری درجه سه که در خراسان رضوی برگزار شد، توانستیم برای نخستین بار میزبان کلاس‌های درجه دو در مشهد باشیم. پیش از این تمام کلاس‎‌های مربوط به درجه یک و دو در تهران برگزار می‌شد. برای میزبانی از کلاس‌های درجه یک نیز درخواست کرده‌ایم و امیدواریم که فدراسیون همکاری لازم در این خصوص را داشته‌باشد.
بکائیان خاطر نشان کرد: دوره عمومی کلاس درجه دو در مشهد برگزار شده و همچنین دوره تئوری نیز برگزار خواهدشد. پس از آن وارد فاز تخصصی کلاس‌های مربوط به درجه دو خواهیم‌شد. سمینارهای آموزشی ۲۵ امتیازی نیز در مشهد برگزار شده‌است. هر مربی باید در سه سمینار ۲۵ امتیازی حضور یابد تا درجه سه را در نهایت اخذ کند. برای مراحل بعدی نیز وضعیت به همین شکل است.
وی خاطرنشان کرد: همچنین کارگاه‌های علمی و عملی با وجود اینکه امتیاز نداشت، اما با استقبال خوب خانواده پرورش‌اندام و بدنسازی برگزار شد که هدف از تشکیل آن، دانش‌افزایی بود. خوشبختانه بنا بر اعلام فدراسیون جزو برترین هیات‌ها در آیتم اموزش هستیم و حتی می‌توان گفت که حرف اول را می‌زنیم. هرچند نقص‌هایی وجود دارد که به دنبال رفع آن هستیم.
رییس هیات بدنسازی و پرورش‌اندام خراسان رضوی با اشاره به کندی صدور کارت‌های مربی‌گری توسط فدراسیون گفت: فکر می‌کردیم که با برگزاری مجمع فدراسیون روند تغییر یابد اما متاسفانه هنوز زمان زیادی می‌گذرد تا مدارک حضور در دوره‌ها صادر شود. واقعیت امر این است که تک‌تک اعضای هیات در حال تلاش هستند تا مشکلات کمتر و کمتر شود.
بکائیان با اشاره به سنگ‌اندازی‌هایی که توسط برخی افراد اتفاق می‌افتد، گفت: با وجود این کم‌لطفی‌ها که از ناحیه برخی ورزشکاران و حتی افراد غیرورزشی رقم می‌خورد اما سعی می‌کنیم تا جایی که بضاعت هیات میسر می‌کند، کار را پیش ببریم. در پرورش اندام بر اساس تقویم سالانه‌ای که فدراسیون اعلام می‌کند، دو دوره رقابت در مردادماه و بهمن ماه برگزار می‌شود. مسابقات استانی باید ۱۰ روز پیش از مسابقات کشوری برگزار شود زیرا ورزشکار به واسطه رژیم‌هایی که دارد، بیش از این نباید بین دو مسابقه‌اش وقفه بیافتد.
وی افزود: آخرین مسابقه‌ای که در مشهد برگزار کردیم، در سالن صبای صدا و سیما بود و انصافا در هیچ آیتمی کمتر از جام الماس تهران نبود. همچنین از پیشکسوتان همواره تقدیر و تجلیل داشته‌ایم.
رییس هیات بدنسازی و پرورش‌اندام خراسان رضوی با اشاره به برگزاری مسابقات مچ‌اندازی گفت: پرورش‌اندام نیاز به مواردی از قبیل رژیم دارد، اما در پاورلیفتینگ و مچ‌اندازی دستمان بازتر است. فعالیت در رشته مچ‌اندازی با توجه به اینکه در دو حوزه آقایان و بانوان فعالیت داشتیم، حرکت نو و مثبتی بود.
بکاییان گفت: یک دوره داوری مچ‌اندازی برای بانوان برگزار کردیم که در پایان آن ۱۸ داور خراسانی توانستند مدرک بگیرند. در رشته مچ‌اندازی نیز خوب پیش می‌رویم و مسابقاتی را هم پنجشنبه و جمعه این هفته برگزار خواهیم‌کرد. متاسفانه موضوع مهمی که در رابطه با مسابقات پرورش‎اندام داشتیم، عدم پخش مسابقات از صدا و سیمای استان بود.
وی افزود: با اینکه اسپانسر پای کار آمد و حتی قرارداد هم با صدا و سیما بستیم و چکی هم در این رابطه دادیم، اما ناگهان اعلام شد چک را پس می‌دهند و پخش مسابقات ممکن نیست. با نصرپور، رییس صدا و سیمای خراسان رضوی صحبت‌های مثبتی داشته‌ایم و داوری، مدیر گروه ورزش نیز قول همکاری داده اما نمی‌دانیم هنوز هم واقعا آیا پخش مسابقات شدنی است یا نه؟ در سطح کشور مسابقات قوی‌ترین مردان در شهرک سینمایی برگزار شد و پخش شد اما در خراسان رضوی هنوز مشکل داریم.
بکاییان گفت: همچنین در آخرین مسابقات پرورش اندامی که داشتیم از اسطوره‌هایی همچون سهراب سرابی و علی تبریزی تقدیر شد.
رییس هیات بدنسازی و پرورش‌اندام خراسان رضوی در خصوص کنترل و نظارت بر عملکرد باشگاه‌ها گفت: در گذشته قانون به ما اجازه ورود نمی‌داد و حتی اگر به باشگاهی که تخلف کرده‌بود وارد می‌شدیم، پلیس می‌توانست ما را دستگیر کند اما با تدبیری که وزارت ورزش و جوانان اندیشیده کنترل و نظارت به هیات‌ها واگذار شده‌است و باشگاه موظف است که در این راستا با هیات همکاری کند. هرچند انرژی و وقت زیادی از هیات گرفته می‌شود اما باید در این ماجرا ثابت‌قدم باشیم و معضلات را حل کنیم.
بکائیان بیان کرد: برای کمک به باشگاه و ورزشکاران تمام تلاش خود را می‌کنیم. همچنین کمیته نظارت بر سلامت ورزش استان با حضور بنده، صبوریان، مدیرکل ورزش و جوانان و قاضی بخشی‌‍محبی از دلسوزان ورزش استان، تشکیل شده‌‎است. در این کمیته در رابطه با جلوگیری از استفاده و فروش مکمل‌های غیرقانونی نیز تصمیمات خوبی گرفته شده و به زودی به مرحله عمل خواهدرسید. این گروه کارگروه‌هایی را تشکیل داده و افرادی متخصص اعم از حقوقدان و متخصص علوم پزشکی و … نیز در آن حضور می‌یابند.

وی با اشاره به اینکه هیات برخلاف آنچه تصور می‌شود شرایط مالی خاصی ندارد، گفت: متاسفانه تا این لحظه ریالی از اداره کل ورزش و جوانان و فدراسیون پول نگرفته، با توجه به شرایط اقتصادی کشور نیز متمولانی که قصد کمک به ورزش را هم دارند متاسفانه یکی پس از دیگری کنار کشیده‌اند. ندار نیستیم اما تمام پولی که به دست می‌آید به اندازه‌ای است که باید برای دوره‌های آموزشی و … هزینه کنیم. برای مثال در هر دوره از ۱۰۰ هزار تومانی که دریافت می‌کنیم، ۳۰ هزار تومان مستقیما به حساب فدراسیون می‌رود و این ۷۰ هزار تومان‌ها هم در شرایطی که برخی فکر می‌کنند به جیب هیات می‌رود تا ریال آخرش برای دوره‌ها و خود خانواده پرورش‌اندام هزینه می‌شود. مثلا اجاره سالن صبا ۵ میلیون تومان هزینه داشت.

بکاییان گفت: متاسفانه برخلاف تصوری که نسبت به شورای شهر و حمایت آن از ورزش داشتم، اما ۲ ۳ باری که به این دوستان مراجعه کردیم یا جواب سربالا شنیدیم یا اصلا به ما اجازه ملاقات داده‌نشد. من مشکلی ندارم برای ورزش استان دستم را پیش کسی دراز کنم اما وقتی به دفتر یکی از اقایان رفتم، حتی مدیر دفتر ایشان اجازه ملاقات نداد و گفت بعدا زمان جلسه را خبر می‌دهیم. اکنون چندین ماه گذشته و هنوز خبری نشده‌است.

وی افزود: در خصوص مکمل‌ها نیز قانونی نداریم، ما نهایتا می‌‍توانیم گزارش دهیم و در نهایت پلمب در اختیار مقام قضایی است. همچنین در خصوص انتقاد از مکان هیات و موضوع حمایت از کالای داخلی باید بگویم که توافق ما با این شرکت مربوط به سال گذشته است ضمن اینکه در راستای حمایت از کالای ایرانی هر شرکت داخلی که بتواند از هیات حمایت کند و این شرایط را برایش مهیا کند، ما استقبال می‌کنیم.

بکاییان در پاسخ به این پرسش که چرا در هیات به افراد خانواده‌اش سمت داده‌است، گفت: چنین موضوعی واقعیت ندارد و فقط دامادم که پاسدار سپاه است، به عنوان مسئول کمیته انضباطی هیات فعالیت می‌کند. فعالیت در هیات جز ضرر چیزی ندارد و اگر به نظر شما این موضوع ایراد است بفرمایید که در راستای رفع آن قدم برداریم. تمامی افراد حاضر در هیات در حوزه‌های تخصصی خود فعالیت می‌کنند و اگر کسی اطلاعاتی در خصوص فروش مکمل از درون هیات دارد، اسم و مستندات به من بدهد تا دست آن فرد را قطع کنم.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهار × 2 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن