اقتصادی

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی در بازدید ازکشتارگاه صنعتی مشهد مطرح کرد: کشتارهای سنتی وغیر بهداشتی به سلامت جامعه آسیب می زند

کد خبر : 16806

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی در بازدید از کشتارگاه صنعتی مشهد، روند بهینه سازی تجهیزات این موسسه را در جهت درصیانت ازسلامت جامعه و ارائه خدمات بهداشتی چشمگیر عنوان کرد.

به گزارش صبح مشهد، حمیدرضا کریم روز گذشته از قسمت های مختلف موسسه صنعتی گوشت مشهد بازدید کرد.
وی پس از این بازدید اظهار کرد: یکی از دغدغه های اداره کل تعزیرات حکومتی صیانت از سلامت مردم در ارتباط با ارائه مواد غذائی ازجمله گوشت قرمز است که خوشبختانه با اقدامات موسسه صنعتی گوشت مشهد، ارتقاء تجهیزات کشتارگاهی و رفع نواقص به خوبی در حال اجرا است.
مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی ضمن انتقاد از کشتارهای سنتی وغیر بهداشتی و نیزتقبیح قاچاق گوشت،گفت: متاسفانه یکی از راهکارهای دشمن جهت ضربه زدن، ورود از راه بیوتروریسم است که خوشبختانه با انجام ذبح دام درمراکزی همچون کشتارگاه صنعتی مشهد که تمامی اصول و مقررات بهداشتی وایمنی سلامت در آن رعایت می شود می توان از این امر به خوبی پیشگیری کرد.
وی با اشاره به عوامل موثر بر قیمت گذاری گوشت قرمز، افزود: طبیعی است که باید در موسسه صنعتی گوشت مشهد نیز متناسب با هزینه های جاری و دستمزدها نسبت به تعیین قیمت حق العمل کشتار بر اساس بخشنامه ها وضوابط قانونی تصمیم گرفته شود.
رئیس موسسه صنعتی گوشت مشهد نیز که در این بازدید مدیرکل تعزیرات حکومتی استان را همراهی می کرد ضمن ارائه توضیحات فنی در خصوص چگونگی عملیات ذبح واستحصال بهداشتی دام، اظهار داشت: تمام تلاش و سعی ما برآن بوده است که با ارتقاء سیستم های موجود و تجهیز تاسیسات کشتارگاه، تمامی استانداردها و دستورالعمل های بهداشتی و دامپزشکی را تحقق بخشیم که خوشبختانه در این امر نیز موفق بوده ایم.
اسماعیل نورمحمدی با تاکید بر رعایت موازین شرعی و بهداشتی در کشتارگاه صنعتی مشهد و نیز تلاش های این موسسه در جهت کمک به تعدیل قیمت گوشت قرمز، ادامه داد: ما پیشنهاد میکنیم در راستای تعدیل قیمت گوشت به جای واردات گوشت ازخارج نسبت به واردات دام زنده اقدام شود زیرا دراینصورت علاوه بر بالا بودن سطح استاندارهای بهداشتی درحین کشتار، نسبت به ذخیره آلایش ونیز افزایش قیمت آن درماه های آتی نگرانی نخواهیم داشت.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دو × 5 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن