اجتماعی

توسط مشاور پزشکی قانونی بیمارستان رضوی تشریح شد؛ جزئیات فوت کودک۲.۵ ساله مشهدی

کد خبر : 16654

مشاور پزشکی قانونی بیمارستان رضوی، جزئیات فوت کودک۲.۵ ساله مشهدی را تشریح کرد.

به گزارش صبح مشهد به نقل از مدیریت روابط عمومی و امور فرهنگی بیمارستان رضوی، دکتر علی نقش در این باره گفت: این کودک که حدود سه سال داشت پیش از ورود به بیمارستان رضوی در یکی از درمانگاه های سطح شهر پذیرش شده بود که بر اساس مستندات پزشکی علائم حیاتی برای کودک مذکور در آن درمانگاه نیز مشاهده نشد و این کودک توسط اورژانس به بیمارستان رضوی منتقل گردید.

وی افزود: طی انتقال کودک از درمانگاه به بیمارستان رضوی در اورژانس فعالیتهای مقدماتی و نهایی برای انجام عملیاتCPR یا احیا آغاز شده و به محض ورود کودک به بیمارستان رضوی این عملیات در اتاق مخصوص احیا واقع در اورژانس این بیمارستان ادامه یافت.

این متخصص پزشکی قانونی عنوان کرد: این کودک در ساعت۱:۴۵ بامداد مورخ ۹۷/۰۳/۲۸ ، به بیمارستان رضوی منتقل شده و در کنار متخصص اورژانس مقیم در این مرکز درمانی، متخصص اطفال حاضر در بیمارستان نیز هنگام احیا بر بالین این کودک حضور داشته است.

دکتر نقش اظهار کرد: متاسفانه علی رغم تلاش‌های فراوان کادر درمانی بیمارستان رضوی برای این کودک به دلیل وجود نداشتن علائم حیاتی، عملیات احیا موفقیت آمیز نبوده و با اعلام فوت می گردد. نکته ای که در این میان وجود داشت این بود که حین و پس از به اتمام رسیدن عملیات احیا و نیز هنگام معاینات، کبودی های مختلفی که در زمان‌های گوناگون بر روی بدن کودک ایجاد شده بود، کادر درمانی را به کودک آزاری مشکوک کرد.

وی ادامه داد: به لحاظ مواد قانونی حمایت از کودکان، در چنین مواردی به محض اطلاع از آزار بر روی کودک باید به مراجع ذیربط اطلاع داده شود. اگر کودک با نشانه های کودک آزاری به صورت زنده به مرکز درمانی منتقل شود، پس از بستری در بخش، مرکز درمانی پذیرش کننده موظف است به مراجع انتظامی و اورژانس اجتماعی تحت نظارت سازمان بهزیستی اطلاع داده و درگیر شدن دستگاه های قانونی مرتبط دیگر توسط این نهاد مسئول انجام خواهد شد اما هنگامی که کودک فوت شده به مرکز درمانی منتقل شده باشد، آن مرکز درمانی باید نیروی انتظامی و دستگاه قضایی را مطلع کرده و جسد را برای بررسی های بیشتر به پزشکی قانونی منتقل کند.

به گفته این پزشک، زمان ورود این کودک و پذیرش وی تا اعلام ناموفق بودن عملیات احیا حدودا ۳۰ الی ۶۰ دقیقه ثبت شده و حین انجام عملیات احیا در بیمارستان رضوی بستگان این کودک و پدر وی در بیمارستان مذکور حضور داشتند.

گفتنی است، شنیده ها حاکی از آن است که والدین این کودک اعتیاد داشته و پیش از این فرزندان آنها توسط اورژانس اجتماعی از این والدین جدا شده و در سازمان بهزیستی به سر می بردند که چندی پیش با اعلام ترک اعتیاد فرزندان خود را از بهزیستی بازپس گرفته و چندی بعد، این حادثه برای کودک۲.۵ ساله آنها رخ داد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سه + 2 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن