استانیزندگیمشهد 2017هویت مشهدپایتخت فرهنگ اسلامیپایتخت معنوی

با هدف روایت گری و نمایش زندگی امام علی ( ع) ؛ نمایشگاه با شکوه «از غدیر تا قدر» در منطقه ثامن مشهد میزبان عاشقان علوی شد

کد خبر : 16431

در این نمایشگاه که در فضایی به مساحت ۴۰۰۰ مترمربع دایرگردیده است، سعی شده تا با بهره‌گیری از هنرهای تجسمی و جلوه‌های صوتی و تصویری، گوشه ای از وقایع تاریخی و سیره زندگانی حضرت علی(علیه السلام) به سمع و نظر بازدیدکنندگان برسد.
نمایشگاه «از غدیر تا قدر» در منطقه ثامن گشایش یافت. به گزارش صبح مشهد  به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ثامن، روایتگری وقایع تاریخی عصر زندگانی امام علی(ع) با بهره‌گیری از هنرهای تجسمی و نمایشی از قبیل نمایش واقعه غدیرخم، لیله المبیت، شهادت حضرت زهرا(س)،شهادت امام علی(ع) در مسجدکوغه و نیز برپایی ماکت حرم مطهرامام علی(ع)، غرفه کودک، پاسخگویی به مسائل دینی و مشاوره، ایستگاه چای صلواتی و پذیرایی از بازدیدکنندگان از جمله برنامه‌های این نمایشگاه فرهنگی است.
گفتنی است، همزمان با دوازدهمین شب از لیالی پر خیر و برکت ماه مبارک رمضان و با حضور جمعی از مسئولین منطقه‌ای و محلی، روحانیون،شهردار و مدیران منطقه ثامن، اعضای شورای اجتماعی محلات و خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران، آئین بازگشایی نمایشگاه (از غدیر تا قدر) برگزار شد.
سیدمصطفی نعمتی، شهردار منطقه ثامن در این مراسم با تاکید براینکه ماندگاری و بازگشت جمعیت ساکنان منطقه و زیباسازی فضای بصری بافت پیرامون حرم مطهر،دو اصل مهم ما در شهرداری منطقه ثامن هستند،اظهارکرد: از ابتدای حضورم در منطقه ثامن همواره براین باور بوده ام که سیاست های کاری باید به گونه ای اعمال شود که علاوه بر ارائه خدمات و احقاق حقوق شهروندان، به ماندگاری ساکنان منطقه و حتی بازگشت جمعیتی که به حسب اجرای طرح نوسازی و بهسازی بافت پیرامون حرم رضوی از منطقه رفته اندمنتج شود.
نعمتی تصریح کرد: در این راستا و در همین مدت کوتاه، شهروندان محترم منطقه شاهد بر این مدعا هستند که علاوه بر اجرای پروژه هایی در راستای افزایش فضای سبز و امکانات رفاهی منطقه، برنامه های متنوع فرهنگی از قبیل اجرای نقاشی های دیواری در سطح گسترده به منظور تلطیف فضای بصری شهری و نیز برنامه های مناسبتی به ویژه در ایام اعیادملی و مذهبی و همچنین نمایشگاه های اینچنینی را در دستورکارقراردادیم.
شهردارمنطقه ثامن ابراز کرد: در این نمایشگاه که در فضایی به مساحت ۴۰۰۰ مترمربع و با مشارکت شوراهای اجتماعی محلات و معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری منطقه ثامن دایر گردیده است، سعی شده تا با بهره‌گیری از هنرهای تجسمی و جلوه‌های صوتی و تصویری، گوشه ای از وقایع تاریخی و سیره زندگانی حضرت علی(علیه السلام) به سمع و نظر بازدیدکنندگان برسد.
نعمتی تصریح کرد: روایتگری وقایع تاریخی عصر زندگانی امام علی(ع) با بهره‌گیری از هنرهای تجسمی و نمایشی از قبیل نمایش واقعه غدیرخم، لیله المبیت، شهادت حضرت زهرا(س)،شهادت امام علی(ع) در مسجدکوغه و نیز برپایی ماکت حرم مطهرامام علی(ع)، غرفه کودک، پاسخگویی به مسائل دینی و مشاوره، ایستگاه چای صلواتی و پذیرایی از بازدیدکنندگان از جمله برنامه‌های این نمایشگاه فرهنگی است.
شایان ذکر است این نمایشگاه که به همت معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری منطقه ثامن و با مشارکت شورای اجتماعی محله عیدگاه و هیئت امناء مسجد و حسینیه گدای علی(ع) و در مجاورت این مسجد در ابتدای بلوار شهدای حج واقع شده است، در شبهای ماه مبارک رمضان در ساعات افطار تا سحر از ۶ لغایت ۲۴ خرداد ماه پذیرای مشتاقان و بازدیدکنندگان خواهد بود

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یک × دو =

دکمه بازگشت به بالا
بستن