اخبار مهمشهری

دبیر کارگروه کاهش آلودگی هوای خراسان رضوی خبر داد: اجرای طرح زوج‌وفرد مشهد از دَر منازل در پنج‌شنبه

کد خبر : 16403

دبیر کارگروه کاهش آلودگی هوای خراسان رضوی از اجرای طرح زوج و فرد از در منازل در مشهد در روز پنج‌شنبه خبر داد.

به گزارش صبح مشهد به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، حمید صالحی با اشاره به مصوبات کارگروه اجرایی و اضطراری کاهش آلودگی هوا و گردو غبار استان در خصوص آلودگی هوای مشهد، اظهار کرد:  علاوه بر تأخیر ۲ ساعته در شروع فعالیت ادارات و تعطیلی ۲ ساعت زودتر از موعد بانک‌ها و نیز تعطیلی مدارس و مهدکودک‌ها  طی این ۲ روز، هم‌چنین مصوب شد در روز پنج‌شنبه خودروهای شخصی پلاک زوج مجاز به تردد در سطح شهر نیستند، در عین آن‌که خودروهای امدادی و ناوگان حمل‌ونقل عمومی این امر مستثنی هستند.

وی ادامه داد: پلیس راهور هم طی این ایام از تردد تمامی خودروهای فاقد معاینه فنی جلوگیری می‌کند.

صالحی تصریح کرد: به منظور کاهش تردد ناوگان حمل‌ونقل عمومی نیز  فاصله تردد قطارهای شهری به ۵ دقیقه کاهش می‌یابد و کلیه اتوبوس‌های ناوگان اتوبوس‌رانی مشهد در زمان حضور در پایانه‌ها موظف به خاموش کردن خودرو هستند.

وی با اشاره به اینکه «هم‌اکنون آلودگی در همه نقاط سطح شهر مشهد بالاست»، خاطرنشان کرد: بر اساس مصوبه این کارگروه تمامی فعالیت‌های ورزشی روز چهارشنبه در محیط باز و در روز پنج‌شنبه در تمامی فضاهای سرپوشیده و روباز ممنوع می‌باشد. هم‌چنین واحدهای سیار اورژانس نیز در نقاط پرتردد مستقر می‌شوند.

مدیرکل حفاظف محیط زیست خراسان رضوی با بیان اینکه «در روزهای آینده از تمامی فعالیت‌های عمرانی که موجب تشدید آلودگی‌ها در سطح شهر می شود توسط شهرداری جلوگیری می‌شود»، بیان کرد: تمام تاسیسات شن و ماسه در شمال و شرق مشهد هم در این دو روز تعطیل خواهند بود. مصرف سوخت مایع در تمامی نیروگاه‌های مشهد طی روزهای پایانی هفته جاری ممنوع است.

وی اضافه کرد: از تمامی شهروندان می‌خواهیم در این شرایط نهایت همکاری را داشته جز موارد اضطراری از منزل خارج نشوند و در صورت نیاز به حضور در شهر از ماسک‌های مناسب استفاده کنند. گروه‌های حساس چون بیماران تنفسی، قلبی و عروقی، خردسالان و سالمندان در سطح شهر تردد نکنند.

صالحی همچنین با توجه به پیش‌بینی تشدید آلودگی‌ها در روز پنج‌شنبه، گفت : وضعیت را با اداره کل هواشناسی و استانداری در دست بررسی داریم برای تعطیلی روز پنجشنبه فردا تصمیم‌گیری می‌شود.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

7 + 13 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن