اخبار مهماقتصادی

وزیر صنعت، معدن و تجارت در آیین افتتاح پروژه شیشه فلوت کاویان تاکید کرد: توسعه صنعت در کشور مساوی با حیات جامعه/ باید احساس عدم امنیت اقتصادی را از جامعه دور کرد!

کد خبر : 16157

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه رشد مالی و معنوی کشور در گروی فعالیت های مهم تولیدی و صنعتی است، افزود: خراسان رضوی منطقه‌ای است که در حال تبدیل شدن به قطب صنعتی ایران است.

به گزارش صبح مشهد، محمد شریعتمداری در حاشیه آیین بهره برداری از پروژه شیشه فلوت کاویان که به صورت ویدیو کنفرانس به فرمان رییس جمهور افتتاح شد، اظهار کرد: از مجموع ۳۹۰۰ میلیارد تومانی که مربوط به پروژه‌های افتتاح شده به دستور ریاست جمهوری، حدود ۲۰۰۰ میلیارد تومان مربوط به بخش صنعت و معدن خراسان رضوی بوده است. به عنوان مثال برای راه اندازی واحد شیشه فلوت کاویان حدود ۳۳۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صورت گرفت اما حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان در حوزه پیشین و پسین این مجموعه سرمایه گذاری صورت گرفته است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: در سال ۹۶، حدود ۱۲۰ هزار  شغل در این استان ایجاد شده ولی نمی‌توانیم احساس رضایت کامل در خصوص این امر داشته باشیم. یکی از بارزترین نشانه های عمل به اقتصاد مقاومتی حمایت از کالای ایرانی است که در واقع این حمایت، حمایت از سرمایه‌گذاران متدین و سخت‌گوش ایرانی است.

شریعتمداری تصریح کرد: باید در سال ۹۷ توجه ویژه‌ای به سرمایه‌گذاران کنیم تا شاهد رویش واحدهای صنعتی متعدد دیگری باشیم تا در دل سرمایه‌گذارانی که در این نقطه سرمایه‌گذاری کردند، همواره این امید روشن شود که نظام پشت سر سرمایه‌گذاران دلسوز خود است و تا پای جان از آنان حمایت می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه رشد مالی و معنوی کشور در گروی فعالیت های مهم تولیدی و صنعتی است، افزود: این استان منطقه‌ای است که در حال تبدیل شدن به قطب صنعتی ایران است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یک × 2 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن