اخبار مهمشهری

با حضور رئیس جمهور اتصال خط یک و دو قطار شهری صورت گرفت؛ گام اول ایجاد شبکه ریلی درون شهری مشهد

کد خبر : 16168

روز گذشته و با حضور  رئیس جمهور دوایستگاه اتصال خط یک و ۲ قطارشهری مشهد در ایستگاه شریعتی افتتاح شد.
به گزارش صبح مشهد به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، اعتبار صرف شده برای دو ایستگاهی که با حضور رئیس جمهور افتتاح شده، حدود ۵۰۰ میلیارد تومان بوده است. با این اتصال، اولین شبکه حمل و نقل ریلی درون شهری در شهر مشهد ایجاد شد. رئیس جمهور پس از افتتاح ایستگاه شریعتی به عنوان ایستگاه تبادلی خط یک و ۲ قطارشهری، مسیر ریلی خود را از میدان شریعتی تا ایستگاه میدان سعدی طی کرد. شهردار مشهد مقدس  در این مراسم گفت: هم اکنون روزانه ۱۶۰ هزار مسافر توسط خطوط قطارشهری مشهد جابه‌جا می‌شوند که با اتصال خط دو به خط یک ظرفیت آن چند برابر خواهد شد.به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهدمقدس، تقی‌زاده در مراسم بهره‌برداری از اتصال خط دو به یک قطارشهری مشهد که با حضور رئیس جمهور برگزار شد، گفت: برای اتصال این خطوط با حمایت‌های دولتی و شورای اسلامی شهر مشهد اعتباری حدود ۵ هزار میلیارد ریال هزینه شد.
وی افزود: خط دو قطارشهری مشهد به طول ۱۴٫۵ کیلومتر از انتهای بولوار طبرسی شمالی تا بولوار پیروزی در حال ساخت است که تاکنون ۱۰ کیلومتر آن از انتهای بولوار طبرسی شمالی تا میدان شریعتی اجرا شده است.
تقی‌زاده با بیان این که در مجموع چهار خط برای قطارشهری مشهد تعریف شده است، گفت: خط یک قطارشهری به طول ۱۹ کیلومتر از پایانه غدیر نخریسی تا وکیل‌آباد اسفند ۸۹ به بهره‌برداری رسید و هم‌اکنون روزانه به طور میانگین ۱۲۰ هزار نفر در این مسیر جابه‌جا می‌شوند.وی تصریح کرد: مسیر توسعه ۴٫۵ کیلومتری این خط نیز از ایستگاه غدیر تا فرودگاه مشهد در دهه فجر سال ۹۴ به بهره‌برداری رسید و فرایند مسافرگیری آن آغاز شد.
شهردار مشهد مقدس اضافه کرد: عملیات حفاری ۱۴٫۵ کیلومتر خط ۲ قطارشهری مشهد نیز از منطقه رضاشهر به سوی منطقه طبرسی شمالی، ۱۵ بهمن ۹۴ به پایان رسید و اسفند سال ۹۵ مرحله نخست این خط به طول ۸ کیلومتر به بهره‌برداری رسید.
تقی‌زاده گفت: اواخر اسفند سال گذشته نیز دو کیلومتر دیگر از مسیر این خط، ایستگاه‌های سعدی و شریعتی به صورت آزمایشی بهره‌برداری شد. وی ادامه داد: عملیات حفاری خط ۳ قطارشهری مشهد نیز به طول ۲۸٫۵ کیلومتر که مسیر شهرک ابوذر تا قاسم‌آباد را پوشش می‌دهد از نیمه دوم فروردین سال ۹۵ آغاز شده است.
به گفته وی، مطالعات خط چهارم قطارشهری مشهد نیز که قرار است از خواجه ربیع آغاز شود و با عبور از میدان شهدا با امتداد به سوی حرم مطهر رضوی از ضلع شمالی آن عبور کند و به قلعه ساختمان و جاده سرخس منتهی شود، در مراحل پایانی قرار دارد.
افزایش ساعت سرویس دهی خط ۲ قطار شهری مشهد
مدیرعامل شرکت بهره‌ برداری قطارشهری مشهد از افزایش ساعت سرویس دهی خط دو قطار شهری خبر داد و گفت: روز گذشته که خط یک و دو  قطار شهری مشهد با حضور رئیس جمهور افتتاح شد ساعت سرویس دهی خط دو قطار شهری سه ساعت افزایش پیدا کرد. وحید مبین مقدم در گفت و گو با «خراسان رضوی» افزود: پیش از این ساعت کاری خط دو قطار شهری از ساعت ۶ صبح تا ۳ بعد از ظهر بود که حال با ۳ ساعت افزایش تا ساعت ۶ بعد از ظهر سرویس دهی خواهد کرد، ضمن این که با برنامه ریزی‌هایی که انجام شده تا چهار ماه آینده ساعت فعالیت خط دو همانند خط یک خواهد بود.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دو × 2 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن