اخبار مهماستانیمشهد 2017هویت مشهدپایتخت فرهنگ اسلامیپایتخت معنوی

رئیس جمهور در جمع مردم نیشابور تاکید کرد: مانع ایران برای ساخت سلاح هسته ای اخلاق ، ایمان و اسلام است / لج بازی با مردم به نفع کشور نیست!

کد خبر : 16144

رئیس جمهورخطاب به آمریکا گفت : نگویید جلوی ایران را می خواهیم بگیریم زیرا شما نمی توانید جلوی ما را بگیرید آنچه مانع ما در ساخت سلاح هسته ای شده ، اخلاق و ایمان و اسلام ماست .
به گزارش صبح مشهد به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی عصر روز یکشنبه در جمع مردم شهرستان نیشابور افزود : اگر ما سلاح هسته ای نمی سازیم به خاطر اصول دین ، اخلاق، اعتقادات و فتوای رهبری ماست .
وی عنوان کرد : با این حال ما تکنولوژی صلح آمیز هسته ای را نگه خواهیم داشت و از علوم هسته ای که در مسیر صلح آمیز دربخش هایی چون برق ، کشاورزی ، پزشکی و بهداشت و درمان به تناسب نیاز ، استفاده می کنیم.
وی افزود : ما به دنبال تهدید جهان و منطقه نیستیم و شما هم بدانید نمی توانید ملت بزرگ ایران را تهدید کنید، مردم ما ۸ سال در دفاع مقدس مردانه ایستادند برونسی ها، شوشتری ها وسرداران بزرگی را در این راه از دست داده اند اما بر اصول و ارزش های خود استوار مانده اند.
وی تاکید کرد: برجام به عنوان قرارداد بین المللی و مظهر دیپلماسی ملت ایران قابل تغییر نیست و آنهایی که فکر می کنند با زور و فشار می توانند ملت بزرگ ایران را تهدید کنند، به خطا رفته و  اشتباه می کنند.
وی افزود : ما در مقابل حرف زور دیگران ایستاده و می ایستیم، به دنیا گفته ایم به دنبال سلاح هسته ای نیستیم، نگویید می خواهید جلو ایران را بگیرید، ما نه به خاطر فشار شما بلکه به پیروی از دین، اخلاق و فتوای رهبری، سلاح هسته ای نمی سازیم.
وی ادامه داد : ما در مسیر منطق و استدلال عمل می کنیم و می خواهیم در سیاست خارجی، اقتصاد و خودکفایی در همه حوزه ها موفق شویم و امروز زمان وحدت، اتحاد و همبستگی و برادری همه ماست .
دکتر روحانی ادامه داد : سخنان خود را به صورت منطقی و بیان آشکار طرح می کنیم  و سلیقه ها و اعتقادات مختلف را می پذیریم و به همه اقوام و مذاهب و گویش ها و زبان ها افتخار می کنیم اما افتخار اصلی ما اسلام و ایران است..
وی تصریح کرد :ما در مسیر قدرت ملی ، تحول و پیشرفت دست به دست هم محکم و استوار ادامه می دهیم و در مقابل دشمنان می ایستیم .
وی تصریح کرد : ما خواهان با تعامل سازنده با جهان هستیم اما زیر بار زور و حرف های غیر منطقی از طرف هر قدرت و ابرقدرتی نمی رویم.
وی ادامه داد :  در این میان اگر مساله و موضوعی هست باید با مردم خود صمیمانه ، دوستانه و برادرانه با منطق و استدلال سخن بگوئیم و نهایت لج بازی با مردم به ضرر کشور است .
با مسدود سازی فضای مجازی راه بجایی نمی بریم/ مردم ما اجبار را نمی پذیرند
رئیس جمهور در ادامه با بیان اینکه امروز حمل و نقل و رفت و آمد مردم و نقل و انتقال بارها در بسیاری از نقاط ، ارتباطات آموزشی همچنین مباحث بهداشتی مردم از طریق فضای مجازی انجام و یا تسهیل می شود و با مسدود سازی ما به جایی نمی رسیم.
حجت الاسلام حسن روحانی روز یکشنبه در ادامه سفر به خراسان رضوی در جمع مردم شهرستان نیشابور افزود :ما با هم عهد و پیمانی که با مردم بسته ایم به عقب بر نخواهیم گشت و مسیر توسعه و پیشرفت کشور را ادامه خواهیم داد ؛اما هر اقدامی که بخواهیم در این سرزمین انجام شده و به نتیجه برسد باید مردم و افکار عمومی را قانع و اقناع  کنیم .
وی با بیان اینکه برای خدمت به مردم باید راه مسیر را نیز تسهیل کنیم ، افزود : مردم از ما اجبار را نمی پذیرند ، مردم ایران آگاه ، دانا و انقلابی و هوشیار هستند و نگاه به آینده و رو به جلو دارند و به عقب بازنمی گردند.
روحانی تصریح کرد : کاری نکنیم که در برابر نسل های آینده پاسخ قانع کننده نداشته باشیم .
وی افزود : اگر می خواهیم در اقتصاد پیشرفت کنیم زمانی این امر امکان پذیر است که همه با هم ، همفکر باشیم و دولت برای موفقیت در اقتصاد باید راه را برای مردم باز کند و مردم اقتصاد را بهتر از دولتی ها اداره خواهند کرد.

بدون فضای مجازی در دنیای امروز نمی توان اشتغال ایجاد کرد
وی با طرح این پرسش که  آیا در دنیا و شرایط امروز بدون فضای مجازی می توانیم برای جوانان اشتغال ایجاد کنیم ؟، گفت : یکی از حرکت های دولت یازدهم و دوازدهم آن بود که راه را برای ارتباطات مردم و کسب و کار از طریق فضای مجازی باز کند.
وی اظهار کرد : امروز تلاش می کنیم اینترنت پرسرعت را به تمام روستاهای ایران برسانیم اما برخی از اینترنت پرسرعت خیلی خوششان نمی آید و می گویند باید سرعت اینترنت آنقدر کند باشد که مردم را از استفاده این امکان منصرف کند.
روحانی افزود : دنیای امروز دنیای سرعت و ارتباطات است و اگر می خواهیم در ایران فساد از بین برود راه آن اطلاع مردم و جوانان و آگاهی آنهاست و بدون حضور جوانان و شفافیت و اطلاع دهی و آگاهی بخشی به مردم از امور و فقط با دادگاه تنها ، پلیس تنها و نیروی امنیتی نمی توانیم با فساد مبارزه کنیم.
وی تصریح کرد : مردم باید آگاه باشند و دولت باید تمامی اطلاعات لازم را در اختیار مردم قرار دهد.
وی با اشاره به موضوع بودجه سال ۹۷ گفت : وقتی لایحه بودجه را تقدیم مجلس کردیم جوانان ما نسبت به جزئیات این بودجه اظهار نظرها کردند ، آیا از انتقاد و اظهار نظر جوانان و ملتمان نباید خوشحال باشیم ؟
وی افزود : همه باید باور کنیم این کشور از آن ملت ایران است و قبول کنیم هر اقدامی که می خواهیم انجام دهیم ، مردم باید همراهمان باشند و فاصله با مردم ما را به جایی نمی رساند .
وی با بیان اینک نمی توان گفت در دنیای امروز مردم و جوانان ما از اطلاعات بی خبر باشند ، افزود : حق اطلاع ، حق شهروندی همه مردم ایران است .
رئیس جمهور با بیان اینکه امروز در ایران بیش از ۲۰۰ هزار اشتغال در طول یک سال و نیم گذشته در فضای مجازی ایجاد شده است ،افزود : امروز بخش هایی از ارتباطات و خدمات و مشاغل با استفاده از ظرفیت مجازی انجام می شود که قابل توجه هم هست.
وی در عین حال تصریح کرد : با فشار به نسل جوان به جایی نمی رسیم در عین آنکه باید پیام رسان های داخلی خود را تقویت کنیم و این حرف به حقی است و باید آنچه ایرانی است حتی در فضای مجازی تقویت کنیم اما آیا می توان به نام تقویت فضای ایرانی مردم را از ارتباطات و مشاغل مربوطه محروم کرد ؟
روحانی با تاکید بر اینکه ، این اقدام  امکان پذیر نیست ، گفت : باید به سمت قدرت و ارتقا اقتدار و توان ایران حرکت کنیم  و امروز قدرت ایران در سایه به دست آوردن فرصت هایی است که اگر امروز به دست نیاوریم فردا بسیار دیر شده است .
وی اظهار کرد : ما در دنیای رقابت با همسایگان و نیز شرق و غرب دنیا هستیم و نیازمند به اقتصادی توانمند ، قوی و قدرت صنعتی و اقتصاد دانش بنیانیم  و باید در بسیاری از زمینه ها  خودکفا و خوداتکا شویم اما در این شرایط آیا می توانیم خود را از ارتباط با دنیا محروم کنیم ؟
وی ادامه داد : در دنیای امروز با انزوا و جدایی از جهان نمی توانیم به همه آرزوهای خود دست بیابیم حتی اگر بخواهیم فرهنگ اهل بیت (ع) و اسلام را به جهان گسترش دهیم اینگونه نمی شود.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

19 + یک =

دکمه بازگشت به بالا
بستن