اجتماعیزندگی

فرماندار بینالود خبر داد: هفته فرهنگی شهرستان طرقبه شاندیز در پدیده برگزار می‌شود

کد خبر : 16139

هدف ما خروج از گردشگری تک بعدی است و برگزاری هفته فرهنگی طرقبه شاندیز، ظرفیت مساعدی برای معرفی استعدادهای خدادادی و طبیعی این شهرستان است.

برای دومین سال متوالی هفته‌های فرهنگی شهرستان طرقبه و شاندیز در مجموعه گردشگری پدیده شاندیز برگزار می‌شود.
به گزارش صبح مشهد، فرماندار شهرستان بینالود در نشست خبری با اصحاب رسانه که در مؤسسه آموزش عالی شاندیز برگزار شد، گفت براساس برنامه ریزی به عمل آمده هفته فرهنگی شهرستان طرقبه شاندیز ۱۹ الی ۲۵ اردیبهشت ماه در مجموعه پدیده شاندیز برگزار می‌شود.

سید حسن حسینی افزود: معرفی جاذبه‌های گردشگری، صنایع دستی، سوغات، غذا‌های محلی، آداب و رسوم از مهمترین برنامه‌های این هفته است.
وی ادامه داد: این رویداد با همکاری فرمانداری، میراث فرهنگی شهرستان طرقبه شاندیز، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، ورزش و جوانان، شهرداری طرقبه شاندیز، بخشداری و سایر ادارات مرتبط برگزار می‌شود.

حسینی ادامه داد:اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری نظیر اجرای حرکات آیینی و سنتی از جمله برنامه‌های این رویداد فرهنگی است.

گفتنی است شهرستان بینالود با ۱۲۰۰ کیلومتر مربع مساحت و جمعیتی معادل ۷۰ هزار نفر دارای دو شهر به نام طرقبه و شاندیز و ۴۰ روستاست که طبق آمارها در سال ۱۳۹۶، حدود ۳۰ میلیون خودرو وارد این شهرستان شدند. همچنین وجود ۷ رودخانه طبیعی منحصر به فرد و مردمانی خونگرم و مهمان نواز، از دیگر جذابیت های این اقلیم مطبوع و شناخته شده کشور می باشد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

6 − پنج =

دکمه بازگشت به بالا
بستن