اجتماعی

با دعوت از عموم مردم؛ جشنواره گل محمدی «فرخد» ۲۱ اردیبهشت ماه برگزار می شود

کد خبر : 16149

دبیر جشنواره گل محمدی «فرخد» از برگزاری چهارمین دوره این جشنواره در روز جمعه ۲۱ اردیبهشت ماه خبر داد و گفت: از عموم مردم برای شرکت در این جشنواره دعوت می شود.
به گزارش صبح مشهد، محمد امیرخانی در این رابطه اظهار کرد: روستای فرخد با کشت بیش از ۱۵۰هکتار گل محمدی در نزدیکی کلانشهر مشهد سال ها ناشناخته بود به طوری که کمتر کسی می دانست که این روستا مهد رویش گل محمدی است، به همین منظور برای پاسداشت گل محمدی و همچنین با هدف نشاط اجتماعی، اقتصادی، توسعه روستایی و در نگاه بالاتر گردشگری سومین جشنواره گل محمدی در روستای فرخد برگزار می شود.
وی افزود: گل محمدی در ایران معمولاً در مناطق مرتفع و خشک کشت می شود و تولید یک لیتر اسانس گل محمدی نیازمند استفاده از چهار تن گلبرگ است و به همین دلیل محصولی بسیار گرانبها است.
دبیر جشنواره گل محمدی «فرخد» با اشاره به اینکه نخستین دوره این جشنواره در سال ۹۴ و با حضور ۳۶۰ نفر برگزار شد، ادامه داد: خوشبختانه این جشنواره جای خود را در بین مردم باز کرده و هر سال استقبال بیشتری از آن می شود به طوری که در سومین دوره آن شاهد حضور ۱۸۰۰ نفر بودیم و امیدواریم این جشنواره امسال نیز با استقبال عموم مردم مواجه شود.
به گفته امیرخانی این مراسم در روز جمعه پیش رو از ساعت ۸ تا ۱۱ در روستای فرخد برگزار می شود.
فرخد روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان مشهد است و در کیلومتر ۹ جاده کلات قرار دارد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سه × دو =

دکمه بازگشت به بالا
بستن