اجتماعی

براساس نظریه پزشکی قانونی قاتل دانش آموز مشهدی روانی نیست!

کد خبر : 16038

متهم معروف به قاتل «مارمولک نشان» در اعترافات خود زوایای جدیدی از ماجرای قتل دانش آموز ۱۰ ساله مشهدی را درحالی فاش کرد که کمیسیون پزشکی قانونی سلامت روانی وی را تایید کرد. 

به گزارش صبح مشهد به نقل از خراسان، «سجاد – ر» تنها متهم پرونده قتل بی رحمانه دانش آموز مشهدی که به دستور بازپرس ویژه قتل عمد و برای انجام معاینات پزشکی درباره سلامت روانی به پزشکی قانونی خراسان رضوی معرفی شده بود، روز گذشته در کمیسیون تخصصی مورد معاینات دقیق و آزمایش های روان پزشکی قرار گرفت. یک مقام مسئول پزشکی قانونی خراسان رضوی با تایید این خبر به خراسان گفت: امروز (روز گذشته) کمیسیون ویژه روان پزشکی باحضور همه اعضای کمیسیون تخصصی تشکیل جلسه داد و به بررسی ابعاد شخصیتی متهم پرونده قتل کودک ۱۰ ساله پرداخت. وی اضافه کرد: براساس نظر پزشکی قانونی که به امضای اعضای کمیسیون و مدیرکل پزشکی قانونی خراسان رضوی رسیده است، متهم پرونده دارای قوه تمیز و مسئول اعمال خویش است.

بنابراین گزارش، بازپرس ویژه قتل عمد نیز روز گذشته از اعلام نظر پزشکی قانونی درباره متهم معروف به «قاتل مارمولک نشان» خبر داد و به خراسان گفت: متهم مذکور در برخی مراحل بازجویی مدعی شده بود که دارای جنون ادواری است و هنگام ارتکاب جرم حالت طبیعی نداشت. قاضی کاظم میرزایی تصریح کرد: با توجه به ادعای متهم و همچنین رعایت حقوق متهمان در پرونده های قضایی و به ویژه پرونده های جنایی، وی برای انجام معاینات دقیق و آزمایش های  تخصصی به کمیسیون تخصصی روان پزشکی استان خراسان رضوی معرفی شد و روز گذشته پزشکان متخصص با تشکیل جلسه ویژه به بررسی ادعای متهم پرداختند و او را با تست ها و مصاحبه های ویژه روان پزشکی مورد معاینات و مطالعات پزشکی قرار دادند. قاضی شعبه ۲۱۱ دادسرای عمومی و انقلاب مشهد خاطرنشان کرد: در نهایت اعضای کمیسیون نظریه تخصصی خود را مبنی بر تایید سلامت روانی متهم به دادسرا اعلام کردند و او را مسئول اعمال خویش دانستند.

بنابراین ادعاهای متهم درباره جنون یا جنون ادواری رد شد ولی تحقیقات شبانه روزی با توجه به چگونگی وقوع این حادثه ادامه دارد تا مشخص شود آیا «محمدحسین» (کودک ۱۰ ساله) تنها قربانی وی بود یا او جرایم احتمالی دیگری نیز درباره اعمال منافی عفت انجام داده است.

شایان ذکر است: پراید سواری ظهر پنجم اردیبهشت دانش آموز ۱۰ ساله ای را در بولوار شهید موسوی قوچانی در حالی سوار خودرو کرد که این کودک منتظر سرویس تاکسی تلفنی بود تا به مدرسه اش در بولوار ارشاد برود اما راننده ۲۷ ساله پراید سفید که به قاتل مارمولک نشان معروف شده کودک مذکور را به قصد آزار جنسی به خارج از شهر برد ولی به خاطر مقاومت دانش آموز یاد شده نتوانست به هدف شوم خود برسد و او «محمدحسین» را در جاده فرعی و خاکی با ضربات سنگ و چاقو به قتل رساند بنابراین گزارش، متهم این پرونده حدود ۳۶ ساعت بعد با صدور دستورات قضایی و پیگیری شبانه روزی کارآگاهان اداره جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی با نظارت مستقیم سرهنگ حمید رزمخواه (رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی) به دام افتاد و به جرم خود اعتراف کرد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 × چهار =

دکمه بازگشت به بالا
بستن