دانش و فناوریزندگی

دبیر شورای عالی فضای مجازی خبر داد: ورود۱۲ میلیون نفر به پیام رسان های داخلی

کد خبر : 15969

دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور از ورود ۱۲  میلیون  کاربر پیام رسان های داخلی، پس ازابلاغ  بخشنامه دولت به دستگاه های دولتی خبر داد .

به گزارش صبح مشهد، سید ابوالحسن فیروزآبادی دبیر شورای عالی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی کشور اظهار کرد: بعضی ها از خارج با تحریک مردم قصد ایجاد تشویش برای نبود اعتماد به حفظ حریم خصوصی افراد در پیام رسان های داخلی در کشور را دارند، این در حالی است که بخش اعظم فعالیت مردم در فضای مجازی در حوزه های اقتصاد، ورزشی، فرهنگی، آموزشی و خدماتی همچون دولت الکترونیک بوده و ایران در حفظ حریم خصوصی شهروندان خود در این حوزه ها در دنیا سرآمد است.

وی تاکیدکرد: با وجود فضاسازی های منفی در این باره، شاهد هستیم در این مدت کوتاه نزدیک به ۱۲ میلیون نفر در پیام رسان های داخلی هویت خود را ثبت کردند که البته شاید همه آن ها فعال نباشند اما این روند با سرعت خیلی زیادی ادامه دارد و منحنی آن صعودی است.

به گزارش  روابط عمومی مرکز ملی فضای مجازی کشور، فیروزآبادی با بیان این که تمامی پیام رسان های خارجی می توانند مورد حمله همه شهروندان خارجی و ایرانی قرار بگیرند، افزود :  بنابراین پیام رسان های خارجی در خطر تعرض دنیا هستند و در صورتی که این اتفاق بیفتد هیچ نظامی وجود ندارد که بتوانیم حریم خصوصی شهروندان مان را حفظ کنیم و هویت حمله کننده را تشخیص دهیم ولی در پیام رسان های داخلی اگر تعرض، هک و حمله ویروسی اتفاق بیفتد قابلیت شناسایی، پیگیری و تعقیب قانونی مطابق قوانین ومقررات جمهوری اسلامی وجود دارد.

وی با تاکید بر این که به ملت ایران اطمینان می دهیم از لحاظ سخت افزاری و نرم افزاری ظرفیت لازم فراهم شود تصریح کرد: بحث خروج از انحصار تلگرام مدت هاست که در برنامه قرار داشته و از شروع سال وارد مرحله جدیدی شدیم که تاکنون اطلاع رسانی منظم درباره مضرات فعالیت در شبکه تلگرام به مردم شده و خوشبختانه برای شکستن این انحصار همه قوای کشور وفاق دارند.

رئیس مرکز ملی فضای مجازی کشور درباره حفظ حقوق فعالان کسب و کارها در فضای تلگرام، اعلام کرد: سال گذشته در شورای عالی فضای مجازی کشور مصوب کردیم تا کانال هایی که بالای پنج هزار عضو دارند باید در سایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای دریافت کد شامد ثبت نام کنند و باید هر چه سریع تر کانال ها برای حفظ دامنه شان در پیام رسان های داخلی فعال شوند البته کانال ها می توانند در پیام رسان های خارجی که درکشور فعالیت دارند نیز حضور داشته باشند.

وی بیان کرد پنج پیام رسان داخلی را پیش از این انتخاب کرده بودیم که با توجه به استقبال مردم از دو پیام رسان بله و ایتا، این پیام رسان ها نیز به عنوان منتخب مردم مورد تایید قرار گرفتند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سه × 3 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن