شهری

مدیرعامل سازمان فردوس‌های شهرداری مشهد خبر داد: اجرای برنامه های فرهنگی مهدویت همزمان با آیین سنتی چراغ برات در آرامستان بهشت رضا ( ع )

کد خبر : 15957

مدیرعامل سازمان فردوس‌های شهرداری مشهد از برگزاری ویژه برنامه‌های فرهنگی مهدویت همزمان با آیین سنتی چراغ برات در بهشت رضا(ع) خبر داد.

به گزارش صبح مشهد، حجت‌الاسلام حسین مهدوی دامغانی ظهر امروز در نشست خبری با موضوع برنامه‌های نیمه شعبان در آرامستان بهشت رضا اظهار داشت: در ایام نیمه شعبان طبق رسوم قدیمی مردم با مراجعه به مزار عزیزان خود برای آنها خیرات می‌کنند و سازمان فردوس‌ها به موازات این رسوم برنامه‌هایی را در دستور کار خود قرار داده است.

مدیر عامل سازمان فردوس‌های شهرداری مشهد با اشاره به مصادف بودن این مراسم با میلاد امام زمان(عج) بیان کرد: طبق تاکیدات آیت‌الله علم‌الهدی مراسم‌هایی که برای این دو مناسبت در دستور کار قرار دادیم با محوریت برنامه‌های فرهنگی است.

دامغانی از برگزاری نمایشگاه‌ها و جشن‌هایی با موضوع مهدویت در این ایام خبر داد و گفت: غرفه‌های مشاوره، غربالگری، غرفه سلامت، فشار خون، کودک و غیره در نمایشگاه‌ها وجود دارد و برای بازدید عموم آزاد است.

وی عنوان کرد: ۴۰۵ دستگاه اتوبوس از ۱۲ پایانه از ۱۲ مسیر مردم را به آرامستان‌ها می رسانند؛ این اتوبوس‌ها از پایانه‌های انقلاب اسلامی، امام خمینی، آزادی، مصلی، مفتح، فردوسی، خواجه‌ربیع، هاشمی‌نژاد و ذکریا نقل و انتقال شهروندان را انجام می‌دهند.

مهدوی دامغانی با بیان این که سرویس‌های اتوبوس تا ساعت ۲۱ به شهروندان خدمت‌رسانی می‌کنند اظهار داشت: با دستگاه هایی از قبیل مدیریت پسماند شهرداری، آتش نشانی و پلیس راه هماهنگی شده و برای جلوگیری از ترافیک محدودیت ترافیکی از طرف پلیس راه اعمال می‌شود.برای رفاه حال شهروندان عوارضی در اتوبان‌ها در این ایام رایگان خواهد بود.

وی با اعلام این که پیش بینی می‌کنیم در ایام نیمه شعبان روزانه ۷۰ هزار خودرو مراجعه کننده داشته باشیم، از حضور حدود یک میلیون نفر طی ۳ روز آیین چراغ برات خبر داد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 × دو =

دکمه بازگشت به بالا
بستن