ورزشی

رئیس هیات کشتی خراسان رضوی بیان کرد: نبود اسپانسرمهم ترین علت غیبت تیم‌های استانی در لیگ/ اختلاف بین مربیان استانی مانع پیشرفت کشتی شده است!

کد خبر : 15887

رئیس هیات کشتی خراسان رضوی با اشاره به اینکه مهم‌ترین علت غیبت تیم‌های استانی در لیگ نبود اسپانسر است، گفت: اختلاف بین مربیان استانی مانع پیشرفت کشتی شده است.

به گزارش صبح مشهد، سید مسعود ریاضی ظهر امروز در نشست خبری که در سالن اجتماعات اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: دو هدف مهم‌ در راس برنامه‌های هیات کشتی این استان قرار گرفته، اولین هدف بازگشت پهلوانان خراسان رضوی به عرصه کشتی کشور است، در این باره یک‌‌سری اقدامات صورت گرفت، دومین هدف بازگشت کشتی به خانواده‌ها است، با میزبانی مسابقات و حضور قهرمانان کشوری در این استان، می‌توانیم این هدف را محقق کنیم تا والدین از حضور فرزندانشان در این رشته پرهیز نکنند.

وی افزود: کشتی، ورزش پهلوانی است، بنابرین، باید به این سمت نیز هدایت شود، برخی ابزار بازدارنده و  تشویقی وجود دارد، ما سعی کردیم با راه‌اندازی کمیته انضباطی مسائل و مشکلاتی که از طریق گفتمان حل نمی‌شود را از این طریق بررسی و رسیدگی کنیم.

رئیس هیات کشتی خراسان رضوی تصریح کرد: برای نخستین‌بار، میدانی را به نام پهلوان وفادار نامگذاری کردیم تا منش پهلوانی را گسترش دهیم و منشور اخلاقی و بهداشتی تنظیم  و به تمام باشگاه‌های استان ارسال کردیم، تکیه بر اخلاق یکی از مهم‌ترین عوامل موفقیت کشتی‌گیران است و کشتی‌گیری می‌تواند موفق باشد که از حاشیه به دور باشد.

ریاضی درخصوص برنامه کمیته مربیان گفت: تمام تلاشمان این است تا مربیان شهرستانی دیده شوند، در گذشته، تنها مربیان حاضر در تیم ملی از تهران بودند و مربیان شهرستانی دیده نمی‌شدند، به همین خاطر در تیم‌های اعزامی به مسابقات کشوری از مربیان شهرستانی نیز استفاده می‌شود و تنها یک مربی از مشهد خواهیم داشت.

وی یکی از بزرگ‌ترین مشکلات کشتی خراسان را عدم اتحاد و اختلاف بین مربیان دانست و افزود: این موضوع سبب شده تا خراسان مانند ۲۵ سال گذشته درخشش نداشته باشد، باید با ایجاد امنیت مالی و برگزاری مسابقات متعدد، انگیزه کافی را ایجاد کنیم، همچنین، با ورود به مشکلات بین مربیان اتحاد و همدلی را دوباره به استان باز گردانیم.

رئیس هیات کشتی خراسان رضوی در خصوص سالن صحرایی عنوان کرد: بنا به تاکید رئیس فدراسیون و مدیرکل ورزش و جوانان این استان در خصوص راه‌اندازی هر چه سریع‌تر این سالن، اقداماتی را انجام دادیم، در ابتدای دی ماه سال ۹۶ با مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی از این سالن بازدید به عمل آمد و ۴۰ میلیون تومان از سوی اداره کل دریافت کردیم، ۲۲ بهمن تغییرات لازم اعمال شد و به‌دلیل شرایط جوی سقف این سالن تکمیل نشد و افتتاح آن به ابتدای سال ۹۷ موکول شد.

وی افزود: سالن صحرایی به یک پایگاه قهرمانی مبدل می‌شود، همچنین تمرکز روی کشتی پایه و نوجوانان است تا بتوانیم مانند گذشته پهلوانان و ورزشکاران بزرگی را به جامعه کشتی کشور معرفی کنیم.

ریاضی بیان کرد: به محض حضور ما در هیات کشتی خراسان رضوی، مشکلات فدراسیون آغار شد، اما ما تلاش کردیم، ارتباط را حفظ کنیم و پیگیر کارت مربیان و کشتی‌گیران اعزامی تیم ملی بودیم، از نظر سخت‌افزاری از فدراسیون درخواست تشک استاندارد داشتیم که فدراسیون نیمی از مبلغ خرید تشک را به‌عهده هیات استان گذاشت، با توجه به بضاعت پایین مالی از طریق دیگری پیگیری کردیم تا توانستیم تشک استانداردی را تهیه کنیم.

رئیس هیات کشتی خراسان رضوی درباره حضور نماینده استان در لیگ‌های کشور گفت: مهم‌ترین مشکل، عدم حضور تیم‌های استان در لیگ کشتی کشور، نبود اسپانسر مالی است، اما با کمک شهرداری توانستیم شرایط حضور یک تیم از خراسان رضوی را در لیگ دسته یک کشور فراهم کنیم.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دو × 4 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن