اخبار مهماستانیمشهد 2017هویت مشهدپایتخت فرهنگ اسلامیپایتخت معنوی

دبیر جشنواره بین‌المللی هنرهای نمایشی: «جیگی جیگی» با هدف رشد و تعالی هنرمندان دنبال می‌شود

کد خبر : 15833

دبیر جشنواره بین‌المللی هنرهای نمایشی «جیگی جیگی» گفت: یکی از اهداف این جشنواره رشد و تعالی هنرمندان است که با برگزاری کارگاه‌ها و گفت‌وگو با آن‌ها به این هدف نزدیک خواهیم شد.
به گزارش صبح مشهد، محمد برومند امروز ۳۰ فروردین‌ماه در نشست خبری جشنواره بین‌المللی هنرهای نمایشی «جیگی جیگی» که در محل فرهنگسرای بهشت برگزار شد، با بیان این مطلب عنوان کرد: یکی از بخش‌های اصلی این جشنواره که به‌صورت بین‌المللی برگزار می‌شود این است که دو جایزه ویژه دارد. یک جایزه به نام داوود کیانیان و یک جایزه به نام حمید قلعه‌ای است و هر دو آن‌ها مشهدی هستند و هر دو آن‌ها بیش از ۹۰ نمایش‌نامه یا کتاب نوشته‌اند.
وی ادامه داد: داورهایی که برای این بخش انتخاب شده‌اند، داوود کیانیان، حمید قلعه‌ای، رضا صابری، منصور خلج و حسین فدائی‌حسین برای انتخاب داورها ما سعی کردیم از تمام انجمن‌های تخصصی تئاتر استفاده کنیم.
دبیر جشنواره بین‌المللی هنرهای نمایشی «جیگی جیگی» اظهار کرد: تاکنون آثار ایرانی و خارجی بسیاری به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده و داوران ما در حال داوری هستند و یک اثر برگزیده در بخش کودک که جایزه استاد کیانیان است و بخش نوجوان که جایزه‌ای به نام استاد قلعه‌ای را شامل می‌شود و یک اثر برگزیده دیگر با موضوع فرهنگ رضوی انتخاب خواهد شد و از یک نمایشنامه با موضوع شاهنامه هم تقدیر خواهدشد.
برومند بیان کرد: نتایج برگزیدگان در روز اختتامیه اعلام و آثار برگزیده شده هم در کتابی چاپ می‌شود.
وی ادامه داد: بخش اجرایی جشنواره بخش بین‌الملل است که در ابتدا هشت نمایش از کشورهای مختلف انتخاب شد. اما به دل%

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن