اخبار مهماقتصادی

مدیر کل تأمین اجتماعی خراسان رضوی گفت: تأمین اجتماعی با گسترش چتر بیمه ای ، اقشار مختلف جامعه را در قالب بیمه های اجباری ، اختیاری و خاص تحت پوشش قرار داد است

کد خبر : 15826

مهندس نظام مدیر کل تأمین اجتماعی در برنامه تلویزیونی اشاره صدا و سیمای مرکز خراسان رضوی شرکت نمود و در این برنامه در خصوص انواع پوششهای بیمه ای بویژه بیمه های خاص و بیمه زنان خانه دار توضیحاتی ارائه نمود .

به گزارش صبح مشهد به نقل از روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل تأمین اجتماعی خراسان رضوی ، مهندس نظام در ابتدای برنامه با اشاره به آمار عملکرد حوزه بیمه ای تأمین اجتماعی استان گفت : در حال حاضر بیش از ٨۶٨ هزار نفر بیمه شده تحت پوشش سازمان در استان خراسان رضوی هستند که با احتساب افراد تبعی آنان این تعداد به بیش از ٢ میلیون و ٣۴١ هزار نفر می رسد . وی همچنین تعداد مستمری بگیران سازمان در استان را بیش از ٢٠۴ هزار نفر و با احتساب تعداد افراد تبعی آنان ، افراد تحت پوشش مستمری بگیر را بیش از ٣۵٧ هزار نفر عنوان نمود .
مهندس نظام افزود در سال ١٣٩۶ تعهدات سازمان در استان خراسان رضوی در حوزه بیمه بیکاری و بازنشستگی رقمی بالغ بر ٢٩٠٠ میلیارد تومان پرداختی بوده است که اگر بخواهیم این رقم را با پرداخت یارانه مقایسه نمائیم باید گفت با این رقم می توان یارانه یکسال کامل بیش از ۵ میلیون و ٣٠٠ هزار نفر را پرداخت نمود . شایان ذکر است این رقم در سطح کشور معادل ۵٢ هزار میلیارد تومان است که معادل پرداخت یارانه یکسال بیش از ٩۵ میلیون نفر و یا پرداخت ١۶ ماهه یارانه کل یارانه بگیران کشور می باشد .
وی ادامه داد : با توجه به نامگذاری سال ٩٧ به عنوان حمایت از کالای ایرانی از سوی مقام معظم رهبری ، سازمان تأمین اجتماعی به عنوان طلایه دار حمایت از تولید و صنعت نقش مهمی در ایجاد آرامش روانی و رفع دغدغه های اجتماعی ، درمانی و حمایتی نیروی کار و بیمه شدگان بویژه کارگران دارد که در این راستا اقدامات بسزایی نیز انجام داده است .
مدیر کل تأمین اجتماعی استان در ادامه به انواع پوششهای بیمه ای سازمان تأمین اجتماعی پرداخت وگفت : علاوه بر بیمه های اجباری کارگری و شاغلین در کارگاهها ، بیمه اختیاری و انواع بیمه های خاص برای اقشار مختلف ازجمله مشاغل آزاد ، زنبورداران ، رانندگان ، بافندگان ، کارگران ساختمانی ، خادمین مساجد ، برابران ، و … وجود دارد که یکی از مهمترین این بیمه ها بیمه زنان خانه دار است .
این نوع بیمه در واقع کلیه زنان بین ١٨ الی ۵٠ سال سن را بدون نیاز به هیچگونه اشتغال شامل می شود و متقاضیانی که بیش از ۵٠ سال سن داشته باشند می بایستی به ازاء هر سال بیش از ۵٠ سال ، یکسال سابقه بیمه در سازمان داشته باشند . این نوع بیمه همانند بسیاری از بیمه های خاص دارای سه نرخ ١٢ ، ١۴ و ١٨ درصد به دلخواه می باشد که با احتساب حداقل دستمزد سال ٩٧ مبلغ این سه نرخ مبالغی به ترتیب حدود ١٣۴ و ١۵۶ و ٢٠٠ هزار تومان به صورت ماهیانه می باشد .دریافت مستمری و یا از کارافتادگی از مهمترین مزایای این نوع بیمه می باشد . همچنین متقاضیان با پرداخت مبلغ سرانه درمان که در سال ٩۶ به میزان ۴٠ هزار تومان بوده است می توانند برای خود و افراد تحت تکفل خود نیز دفترچه بیمه درمانی دریافت نمایند .بانوان محترم در سراسر استان می توانند با مراجعه به نزدیکترین شعبه تأمین اجتماعی محل زندگی ، قرارداد مربوط به بیمه زنان خانه دار را منعقد و با دریافت گذرواژه ورود به سامانه ، حق بیمه خود را بدون هیچگونه نیاز مجدد به شعبه به صورت اینترنتی و یا اپلیکیشن تأمین اجتماعی همراه و یا کد دستوری ستاره چهارستاره هزار و چهارصدوبیست مربع به صورت ماهیانه و یا چند ماهه پرداخت نمایند .
مهندس نظام سپس به خدمات الکترونیکی و غیر حضوری اشاره نمود و افزود : با برنامه ریزیهای سازمان در حوزه خدمات غیر حضوری و جلب رضایتمندی مخاطبین ، خدماتی از قبیل مشاهده سوابق بیمه شدگان ، پرداخت حق بیمه ، مشاهده احکام و فیش مستمری ، ابلاغ الکترونیک احکام مطالباتی ،نمایش بدهی کارفرمایان ، پیگیری مکاتبات ، برگ پرداخت بیمه شدگان خاص ، اطلاع رسانی خدمات غیر حضوری کمیسیون های پزشکی و …. بصورت الکترونیکی در دسترس مخاطبین می باشد که می توانند از طریق سایت اینترنتی www.razavi.tamin.ir  ،  اپلیکیشن تأمین اجتماعی همراه و یا کد دستوری ستاره چهارستاره هزار و چهارصدوبیست مربع این خدمات را دریافت نمایند . وی همچنین گفت : تلفن گویای ١۴٢٠  از ساعت ٨ الی ١۶ آماده پاسخگویی به سوالات و مشکلات مطروحه از سوی مخاطبین می باشد .

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 × 1 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن