اخبار مهماستانیاقتصادی

رئیس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان در مجمع عمومی سالانه خراسان رضوی اظهار کرد: مهمترین مسئولیت انجمن دفاع و صیانت از حقوق مردم در حوزه مصرف‌کنندگان است

کد خبر : 15841

 مجمع عمومی سالانه انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خراسان رضوی روز پنجشنبه در مشهد برگزار شد. به گزارش صبح مشهد، ظهر امروز مجمع عمومی سالانه انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خراسان رضوی با حضور اعضای این مجمع و اصحاب رسانه برگزار و پس از ارائه گزارشی از پیشنهادات و سیاست‌های اعتباری ترازنامه‌ی سال ۹۵ به تصویب رسید.

در این مجمع عمومی رئیس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان ضمن اشاره به اینکه انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خراسان رضوی از درون باید متحد باشد، ادامه داد: مهمترین مسئولیت انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان دفاع و صیانت از حقوق مردم در حوزه مصرف‌کنندگان است.

حسین ابراهیمی افزود: باید تصمیم‌گیری‌های انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان به توجه  به محتوا باشد و انجمن‌ها در نقاط مختلف ایجاد شدند اما از لحاظ محتوایی کیفیت و عمق نداشتند به همین دلیل در این دوره تصمیم گرفتیم به محتوا توجه کنیم.

وی خاطرنشان کرد: انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان زبان مصرف‌کننده است و ما باید به نظر و سلیقه مصرف‌کننده از نظر کیفیت و قیمت توجه ویژه داشته باشیم.

وی ادامه داد، آگاه سازی مصرف کنندگان از حقوق قانونی خودشان، ارائه نظرات مشورتی به دستگاه های اجرایی، بررسی شکایات، امکان انجام امور تحقیقاتی و پژوهشی در بازار از جمله وظایف انجمن است.

رئیس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان با تاکید بر اینکه باید نظرات مشورتی به دستگاه‌های اجرایی داده و به شکایت‌های مردم رسیدگی شود، متذکر شد: اجرای طرح ارزیابی ادارات و دستگاه‌های دولتی در ۳۱ استان مهترین فعالیت انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان است.

مردم واحدهای نمونه را به انجمن حمایت از مصرف کننده معرفی کنند

همچنین رئیس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان در پایان مجمع و در جمع خبرنگاران گفت: این انجمن امسال درصدد برآمده است تا مردم واحدهای نمونه را معرفی کنند و نشانه ‘حامی نماد’ به منتخبان مردم تعلق گیرد.

حسین ابراهیمی افزود: در چارچوب تحقق شعار سال مبنی بر ‘حمایت از کالای ایرانی’ انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان با ارائه نشانه ‘حامی نماد’ به واحدهای عرضه کننده کالا و خدمات منتخب مردم، به کمک تولید ملی می آید.
وی ادامه داد: یکی از محوری ترین اقدامات برای توسعه اقتصادی، شعار امسال مبنی بر ‘حمایت از کالای ایرانی’ است زیرا تولید زمانی به شکل واقعی به توسعه می رسد که دارای کیفیت مطلوب و قیمت منصفانه برای مصرف کننده باشد.
رئیس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان گفت: امسال مراسم تقدیر از واحدهای نمونه در رعایت حقوق مصرف کننده در قالب جشنواره برگزار می شود تا مردم در طول سال از طریق سامانه اینترنتی که توسط انجمن حقوق مصرف کنندگان به آنان معرفی می شود، به تولیدکنندگان کالا و عرضه کنندگان خدمات امتیاز دهند.
وی افزود: انتخاب بهترینها از بین تولیدکنندگان کالا و عرضه کنندگان خدمات توسط مردم و اعطای نشان ‘حامی نماد’ به آنها، چراغ راهی برای حمایت مردم از کالای ایرانی است.
ابراهیمی همچنین ‘خدمات پس از فروش و ضمانتهای مرتبط با کالا’ را بهترین شیوه برای حمایت مردم از کالای ایرانی توصیف و بیان کرد: در قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان ارائه خدمات پس از فروش یک الزام قانونی برای تولیدکننده می باشد اما قدرت اجرایی در دست سازمانهای نظارتی است و این انجمن تنها می تواند فرهنگ ساز و مطالبه گر باشد.
وی ادامه داد: انجمنهای حمایت از حقوق مصرف کنندگان نهادهای غیردولتی هستند که ظرفیت پذیرش ۶۰ میلیون ایرانی را با همه گرایشها، سلائق، عقاید و قومیتها دارند و معرفی کننده تولیدکنندگان کالا یا عرضه کنندگان خدمات خوب و ممتاز به مردم هستند.
رئیس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان گفت: ۳۰۰ شعبه انجمن شهرستانی و ۳۱ انجمن استانی حمایت از حقوق مصرف کننده در سطح کشور وجود دارد. درخواست این نهاد به عنوان مدعی العموم از دستگاههای اجرایی مشورت با اعضای آن قبل از هر نوع تصمیم گیری است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهار × یک =

دکمه بازگشت به بالا
بستن