دانش و فناوریشهر هوشمندشهری

در راستای تحقق شهر هوشمند و استفاده از ظرفیت تکنولوژی های نوین در حمل و نقل بار انجام شد؛ حمایت و مشارکت در مسابقات رباتیک کشوری

کد خبر : 15830

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل و نقل بار درون شهری مشهد و حومه از حمایت و مشارکت در ششمین دوره مسابقات رباتیک کشوری (جام نور) خبر داد.

به گزارش صبح مشهد به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت حمل و نقل بار درون شهری مشهد و حومه، حسین مختاری ضمن اعلام این خبر گفت: این اقدام که در راستای تحقق شهر هوشمند و استفاده از ظرفیت تکنولوژی های نوین در حمل و نقل بار انجام شد.

وی افزود: بسیاری از شهرها برای حل معظلات پیش رو در حوزه حمل و نقل راه‌حل‌هایی نظیر توسعه حمل و نقل همگانی و جابجایی بهینه، حرکت به سمت محیط زیست پایدار و توسعه سیستم های هوشمند را اتخاذ می‌نمایند. از آنجا که بسیاری از این راه‌حل‌ها بر پایه بکارگیری فناوری‌های جدید، از جمله فناوری اطلاعات و ارتباطات، می‌باشد، شهرهایی که مبتنی بر این رویکرد عمل‌ می‌نمایند را شهر هوشمند می‌نامند.

حسین مختاری بیان داشت: استفاده از سامانه های هوشمند باعث به وجود آمدن جریان اطلاعاتی شفاف میان شرکت ها، افراد فعال در زمینه حمل و نقل و نهادهای امدادی و انتظامی شده و خدمت رسانی آنها را تسهیل می نماید.

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل و نقل بار درون شهری و حومه شهرداری مشهد عنوان کرد: از آنجا که در سالهای اخیر تلاش های زیادی در جهت استفاده از ظرفیت های رباتیک در حمل و نقل و جابجایی کالا و بار در کشورهای مختلف در حال انجام است، برای رسیدن به اهداف سازمان مدیریت حمل و نقل بار درون شهری و حومه شهرداری مشهد در حوزه هوشمند سازی، تیم این سازمان در این سری از مسابقات در دو رشته مسیریاب ویژه و مسیریاب رالی شرکت نموده است.

وی در پایان اشاره داشت: سازمان مدیریت حمل و نقل بار درون شهری و حومه به عنوان متولی حمل و نقل بار در شهر مشهد، به منظور مدیریت، برنامه ریزی، ساماندهی و نظارت بر حمل ونقل بار درون شهری و حومه جهت دستیابی به حمل و نقل ایمن، روان، پایدار، پاک و امن بار در شهر مشهد بکارگیری و توسعه سامانه های هوشمند را در دستور کار دارد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

20 + یازده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن