دانش و فناوریزندگی

سرپرست موسسه آموزش عالی فردوس در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: مدیریت کسب و کار الکترونیک گامی موثر در جهت تحقق شعار حمایت از کالای ایرانی است

کد خبر : 15759

سرپرست موسسه آموزش عالی فردوس گفت: اولین همایش ملی مدیریت و کسب و کار الکترونیک با رویکرد اقتصاد مقاومتی در جهت تحقق شعار سال برگزار خواهد شد، زیرا تا اقتصاد مقاومتی تحقق پیدا نکند حمایت از کالای ایرانی به درستی صورت نمی‌گیرد.

به گزارش صبح مشهد، دکتر هاشم جلیلی سرپرست موسسه آموزش عالی فردوس در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به برگزاری ۳ همایش مدیریت و کسب و کار الکترونیک، نقش خراسان رضوی در شکوفایی هنر و معماری ایرانی اسلامی و جشنواره ملی سوغات رضوی در اردیبهشت ماه امسال، افزود: تا کنون آثار خوبی به دبیرخانه هرکدام از همایش‌ها ارسال شده و بیشترین تمرکز ما بر این خواهد بود تا به مسائل علمی توجه بیشتری شود.
وی با بیان اینکه جشنواره ملی سوغات رضوی با همکاری آستان قدس رضوی برگزار خواهد شد بیان کرد: اولین همایش ملی مدیریت و کسب و کار الکترونیک با رویکرد اقتصاد مقاومتی در جهت تحقق شعار سال برگزار خواهد شد، زیرا تا اقتصاد مقاومتی تحقق پیدا نکند حمایت از کالای ایرانی به درستی صورت نمی‌گیرد.

سرپرست موسسه آموزش عالی فردوس با تاکید بر این که برای عملی کردن بسیاری از فعالیت‌ها باید علم آن را به کار ببریم، گفت:امسال شهرداری مشهد از دانشجو‌یان در زمینه طراحی و ساخت المان‌های نوروزی استفاده کرد و موفق هم شد بنابراین انتظار داریم تا همه سازمان‌ها در این زمینه کمک کنند و هم چنین نباید از نقش خبرنگاران در اطلاع رسانی این امرغافل شد.

جشنواره ملی سوغات رضوی» فرصت مناسبی برای حمایت از تولیدات ملی

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی مشهد هم که دیگر سخنران این نشست بود، گفت: «جشنواره ملی سوغات رضوی» با شعار امسال که حمایت از تولید ملی است می‌تواند همیاری و همخوانی مناسبی داشته باشد و امیدوارم از این فرصت به خوبی استفاده شود.

دکتر تقی ابراهیمی سالاری افزود: هر دوی این همایش‌ها نگاه هویت بخشی به خراسان رضوی دارد، مسئله‌ای که می‌تواند تعلق خاطر خراسانی‌ها به مشهد را افزایش دهد.

وی  با اشاره به اینکه همایش‌ها نباید به صورت علمی و تئوریک صرف باقی بمانند زیرا نیازمند اجرایی شدن نتایج آن‌ها هستیم، بیان کرد: در دانشگاه‌ها همایش‌های زیادی برگزار و مقالات زیادی نوشته می‌شود اما مساله مهم فراموش نشدن این مقالات و استفاده از آن‌ها است تا بتوان در عمل این هویت‌بخشی را از طریق شناساندن هنر و معماری اسلامی و ایرانی به مردم خراسان و نهادهای ذی‌ربط محقق کند برای اینکه توجه مردم به هویت خود برگردد.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی مشهد گفت: در همایش‌هایی از جمله «نقش خراسان در شکوفایی هنر و معماری ایرانی اسلامی» جایگاه کسانی که در حوزه علوم اجتماع و حوزه فرهنگ کار می‌کنند نباید نادیده گرفته شوند.

تقی ابراهیمی سالاری اظهار کرد: ما باید بتوانیم از این مقالات و نوشته ها پیشنهادات جدی به کمیسیون های شورای شهر دهیم تا از دل این کمیسیون‌ها مفاد قانونی بیرون بیاید و  برای پایدار و مستمر کردن این اندیشه‌ها باید شهرداری و شورای شهر را مکلف به یک سری از فعالیت‌ها کنیم.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی مشهد گفت: «جشنواره ملی سوغات رضوی» با شعار امسال که حمایت از تولید ملی است می‌تواند همیاری و همخوانی مناسبی داشته باشد و امیدوارم از این فرصت به خوبی استفاده شود.

ابراهیمی سالاری افزود: باید سیاست‌گذاری‌ کنیم تا مردم کشورهای که برای رفت و آمد به آن نیاز به ویزا نداریم بتوانند وارد مشهد شده و با این شهر بیشتر آشنا شوند.

وی عنوان کرد: باید بتوان خارج از تکلفات قانونی و بیمه سوغات مشهد را به عنوان منبعی برای ایجاد یک آورده و شغل پایدار در نظر گرفت.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی مشهد گفت: جایگاه عرضه کننده‌ها و تولیدکننده‌های سوغات در مشهد نباید نادیده گرفته شود.

خراسان رضوی نقش مهمی در شکوفایی هنر و معماری ایرانی اسلامی دارد

دبیرعلمی همایش ملی نقش خراسان در شکوفایی هنر و معماری ایرانی اسلامی هم گفت: خراسان رضوی نقش مهمی در شکوفایی هنر و معماری ایرانی اسلامی دارد.

دکترعلیرضا شیخی با اشاره به این که جشنواره در ۴ محور معماری و هنر های وابسته به آن،آیین و رسوم محلی خراسان،هنر های سنتی و هنر های تجسمی در خراسان برگزار می شود گفت: یک بخش ویژه از همایش در حرم مطهر رضوی برگزار خواهد شد، اکثر داوران شرکت کننده در این جشنواره استاد تمام هستند .

وی با اشاره به این که این جشنواره با حمایت انجمن هنرهای تجسمی،انجمن علمی حامیان هنر، آستان قدس رضوی و مرکز فرش ایران برگزار می شود؛ افزود: امسال بر خلاف سال قبل تعداد آثار دریافتی به ۱۲۰ اثر افزایش یافته است  و ۲ مقاله برگزیده برای چاپ در مجلات مختلف انتخاب خواهد شد، تا الان هم ۷۰ مقاله در حال داوری است و تعداد داوران ۵۰ نفر می باشد.

دبیرعلمی همایش بیان کرد: نقش خراسان در شکوفایی هنر و معماری ایرانی اسلامی بسیار اهمیت دارد و امید واریم این مقالات و همایش ها به شناساندن و شکوفایی هنر و معماری ایرانی اسلامی کمک کند.

حمایت از کسب و کار الکترونیکی نقش مهمی در ایجاد اشتغال دارد

دبیر اجرایی اولین همایش مدیریت و کسب و کار که سخنران پایانی نشست بود، گفت: کسب و کار الکترونیک در کشور ایران به عنوان یک کلید واژه اصلی تلقی می شود زیرا از طریق آن هرکسی می تواند برای خود کسب درآمد کند.

دکتر حمید طباطبایی، با اشاره به این که مجوز های زیادی برای برگزاری یک همایش لازم است و ما برای همایش مدیریت و کسب و کار مجوز های لازم را کسب کرده ایم گفت: از اساتید دانشگاه های هنر،تهران،تبریز و اصفهان در این همایش شرکت کرده اند، هم چنینی این همایش قرار است با حمایت و مشارکت انجمن علمی مدیریت و دانش ایران برگزار شود مقالات علمی پژوهشی این همایش براساس شناخت و بدون داوری در مجله های مختف به چاپ برسد.

وی با اشاره به این که کسب و کار الکترونیک به اشتغال در کشور کمک زیادی خواهد کرد افزود: امسال سال حمایت از کالای ایرانی است، بنابراین کسب و کار الکترونیک در کشور ایران به عنوان یک کلید واژه اصلی تلقی می شود زیرا از طریق آن هرکسی می تواند برای خود کسب درآمد کند، اگر نگاه به این همایش نگاهی بر مبنای اقتصاد مقاومتی باشد می توان به حمایت از تولید داخلی رسید.

دبیر اجرایی این همایش با اشاره به این که تاکنون ۷۰ اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است، گفت: اکثر شهرهای ایران در زمینه سوغات برای خود برند هستند و یکی از مهم ترین مسائل در زمینه سوغات ،سوغات زیارت است، هم چنین تمام هماهنگی های لازم با شورای شهر انجام شده و همایش های نقش خراسان در شکوفایی هنر و معماری اسلامی ، مدیریت کسب و کار الکترونیک با رویکرد اقتصاد مقاومتی و جشنواره ملی سوغات زیارت از ۱۷ تا ۲۰ اردیبهشت در دانشکده ادبیات دانشگاه فردوسی برگزار می شود.

چاپ مقالات برتر در مجله‌های پژوهشی وزارتخانه‌ها

دکتر طباطبایی در خصوص تفاوت جشنواره امسال نسبت به سال گذشته، اظهار کرد: چاپ مقالات برتر در مجله‌های پژوهشی وزارتخانه‌ها، یکی از مباحثی است که در این دوره از جشنواره به آن پرداخته شده است، با توجه به کمیته علمی و داوران خوبی که داریم، با چندین مجله وارد مذاکره شدیم که مقالات ما را بدون داوری چاپ کنند که این خود یک امتیاز مثبت است، برای افرادی که مقالات با کیفیت دارند و می‌توانند مقالات خود را در کنفرانس ارائه دهند.

دبیر اجرایی همایش ادامه داد: در همایش قبلی برگزاری نشست و کارگاه‌های تخصصی نداشتیم که این خود یکی از مزیت‌های امسال است؛ همچنین اضافه شدن وب‌سایتی تخصصی به سامانه مؤسسه یکی دیگر از این نوع‌آوری‌ها است.

طباطبایی تصریح کرد: هر مؤسسه‌ای که همایشی برگزاری می‌کند، یک سایت برای آن جشنواره یا مسابقات در نظر می‌گیرند، ما نیز یک سامانه یکپارچه تحت عنوان «سامانه رویدادهای مؤسسه فردوس»، طراحی کردیم که می‌توانیم به صورت دینامیک(متحرک، پویا)، هر تعدادی همایش، ‌مسابقه و جشنواره بخواهیم، برگزار کنیم.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هفده + 2 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن