اخبار مهمشهری

شهردار مشهدمقدس؛ می‌خواهیم حس تعلق مردم به شهر مشهد بازگردد / شهردار مشهد “شهر بدون معتاد” را کلید زد

کد خبر : 15734

به شهرداری اجازه دهید وارد این موضوع شود و «شهر بدون معتاد» را کلید بزند تا حداقل فزرندان ما اعتیاد را در شهر حس نکنند.

شهردار مشهد مقدس گفت: یکی از چالش‌های اصلی کمبود حس تعلق شهروندان به شهر است.
به گزارش صبح مشهد به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهدمقدس، تقی‌زاده خامسی در آغاز بیست و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر که به عنوان اولین جلسه علنی این شورا در سال ۹۷ در روز دوشنبه ۲۰ فروردین ماه برگزار شد، با تشکر از همه همکاران، مدیران شهر و استان و همه کسانی که تلاش کردند تا نوروز خوبی در مشهد رقم بخورد، اظهار کرد: یقینا اگر موفقیتی کسب شده است با همکاری و همسویی دسته جمعی مسئولین استان، مدیران، پرسنل و کارگران زحمتکش شهرداری بوده که وظیفه دارم از زحمات همه قدردانی نمایم.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: با آغاز کارم در شهرداری مشهد، بدهی‌های انباشته، کاهش درآمدها و نیروهای مازاد به عنوان چالش‌های اصلی مدیریت شهری مطرح شد اما با گذشت زمان دریافتم چالش اصلی؛ هویت تاریخی، فرهنگی و اجتماعی است که باید زنده شود.
شهردار مشهد مقدس ادامه داد: با بررسی وضعیت جامعه مشهد، طبیعتا ناخشنودی‌هایی در چهره مردم شهر دیده می‌شود که این معضل باید علت‌یابی و چاره‌اندیشی شود. درک این ناخشنودی‌ها جز شنیدن از خود مردم ممکن نیست.
تقی‌زاده خامسی افزود: ما باید حس تعلق مردم مشهد به شهر را زنده کنیم زیرا اگر این حس در مردم به وجود نیاید موفق نیستیم حتی اگر سازنده اولین‌ها در حوزه ساختمان، بزرگراه و پل و… هم باشیم.
مردم از ما می‌خواهند زندگیشان را بهتر کنیم
وی با اشاره به اینکه حدود یک هشتم ماموریت شهرداری و شورای پنجم به اتمام رسیده است، بیان کرد: مردم مشهد از ما می‌خواهند زندگیشان را بهتر کنیم یعنی کاری کنیم بهتر نفس بکشند نمی‌خواهند ۶ ماه از سال را با تنگی نفس بگذرانند، مردم نمی‌خواهند بوی فاضلاب استشمام کنند، در خیابان‌ها معتاد ببینند و همه اینها وظیفه شهرداری است.
شهردار مشهد مقدس در ادامه خاطر نشان کرد: اتفاقاتی خوبی در عید نوروز افتاده است. همکاران ما با پشتیبانی شما اعضای شورای اسلامی شهر این کارها را انجام داده‌اند. با اینکه از نظر من کار بزرگی نکرده‌ایم اما این‌همه مورد استقبال مردم قرار گرفته است زیرا اقدامات ما توانسته به امید مردم بیفزاید و امید زندگی مردم را بیشتر کند.
لزوم توجه به هویت و حس تعلق به شهر مردم
تقی‌زاده خامسی با مهم دانستن مطالبات مردم، تاکید کرد: ما مسلمان هستیم، سوسیالیست نیستیم که ساحت زندگی مردم را بدون خواست آنها اداره کنیم. باید به هویت و حس تعلق به شهر مردم توجه کنیم.
وی اذعان کرد: اگر امروز سوداگری، منابع تاریخی شهر را تقریبا از بین برده است باید همین بخش کوچک باقیمانده را حفظ کنیم زیرا استقبال ده‌ها هزار نفری مردم از خانه‌های تاریخی بازسازی شده در تعطیلات عید نوروز، نشان‌دهنده علاقه مردم به اینگونه بناهاست.
مجاوران را فراموش نکنیم
مردم به هویت خودشان علاقه دارند. این جمله دیگری بود که بر زبان شهردار مشهد مقدس جاری شد. تقی‌زاده خامسی ادامه داد: ما در مقابل چند ده میلیون زائر وظیفه داریم اما نباید از سه میلیون مجاور نیز فراموش کنیم زیرا مجاوران در این شهر زندگی می‌کنند و باید نیازهای شهروندان مشهدی استخراج شود.
اجرای طرح «شهر بدون معتاد» به پیشنهاد شهردار مشهد
شهردار مشهد مقدس با تاکید بر اینکه حس تعلق مردم از همینجا شروع می شود، تصریح کرد: باید ببینیم مردم کارهای انجام شده توسط شهرداری را دوست دارند یا نه. گاهی مردم داخل محلاتشان نیازهایی متفاوت با اقدامات برنامه‌ریزی شده ما دارند که با هزینه کم قابل انجام است.
تقی‌زاده خامسی با اشاره به اینکه مردم با دیدن گره گشایی یک ماهه شهرداری مشهد از میدان سعدی بعد از ۸ سال مسدود بودن، توقع دارند مشکلات کوچک محلاتشان نیز توسط شهرداری حل شود، اظهار کرد: باید قضیه معتادان را در شهر حل کنیم. به شهرداری اجازه دهید وارد این موضوع شود و شهر بدون معتاد را کلید بزند تا حداقل فزرندان ما اعتیاد را در شهر حس نکنند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 + 13 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن