اخبار مهمشهری

معاون رییس جمهوری در بازدید از خانه تاریخی داروغه مشهد: اقدام شهرداری مشهد می تواند الگوی مناسبی برای ایجاد نشاط و امید در سایر شهرهای کشور باشد

کد خبر : 15587

اقدام شهرداری مشهد و منطقه ثامن در احیاء این بنا اقدامی ارزشمند و ارزنده ای بوده است و امیدواریم در نقاط دیگر شهر مشهد و کشور نیز این نگاه باشد.

به گزارش صبح مشهد به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ثامن مشهد مقدس، معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده تاکید کرد : احیاء بافت های سنتی احیاء ریشه های فرهنگی و هویتی یک شهر است و هویت تاریخی شهرها باید حفظ شود.

معصومه ابتکار روز شنبه در جریان بازدید از خانه تاریخی داروغه در منطقه ثامن مشهد افزود : نسل جوان باید بدانند که ما چه ریشه های اصیل و عمیق فرهنگی و هویتی در کشور داریم.

وی بیان کرد : خانه تاریخی داروغه دارای معماری علمی و سنتی شگفت انگیزی است که در دوران خود بسیار پیشرو بوده است، جلوه های هنری این بنا فوق العلاده است و در هر گوشه آن پیامی زیبایی و هنر منتقل می شود.
ابتکار خاطرنشان کرد : اقدام شهرداری مشهد و منطقه ثامن در احیاء این بنا اقدامی ارزشمند و ارزنده ای بوده است و امیدواریم در نقاط دیگر شهر مشهد و کشور نیز این نگاه باشد که عناصر فرهنگی خود را شناسایی و احیا کنیم و اجازه ندهیم فرهنگ غنی ایران تبدیل به خاک و آوار شود.
معاون رئیس جمهوری با بیان اینکه یونسکو خانه تاریخی داروغه را به عنوان یک اثر میراثی شناسایی و از احیاء آن قدردانی کرده است ، افزود : این قدردانی یونسکو به منزله جهانی بودن این میراث تاریخی است لذل باید ارزش این بنا را به عنوان بخشی از فرهنگ و تمدن بشری دانست.
ابتکار اظهار امیدواری کرد : شهرداری مشهد کماکان با اقدامات شایسته فرهنگی به معرفی این بنا و جذب گردشگران برای بازدید از این اثر تاریخی اهتمام داشته باشد.
وی در ادامه با اشاره به اقدامات استقبال از بهار در سطح شهر مشهد و گل کاریهای انجام شده افزود : در بازدیدی که از سطح شهر داشتم شاهد کارهای زیبا ،گل آرایی های قشنگ و نورپردازی های نو بودم که فضای شهر را مفرح و بانشاط کرده است.
معاون رئیس جمهوری ادامه داد : زندگی در شهر مشکلات زیادی به همراه دارد، برای خارج شدن از این شرایط باید عناصر زیبایی شناسی در شهرها تقویت شود که بخشی از آن در حوزه میراث شناسی و بخشی نیز به طبیعت و فضای سبز مربوط می شود.
ابتکار خاطرنشان کرد : سایر شهرها نیز باید از این اقدامات الگوبرداری و به ایجاد نشاط و امید در شهرها کمک کنند.
معاون رئیس جمهوری تاکید کرد : ملت ایران ملتی علاقه مند به فرهنگ و تمدن خود هستند باید این مهم در جلوه های شهری نیز منعکس شود.
خانه تاریخی داروغه مربوط به دوره قاجار است این مجموعه تاریخی از ۲۹ اسفند گذشته تا ۱۳ فروردین جاری از ساعت ۹ تا ۲۱ پذیرای بازدیدکنندگان بوده و مورد استقبال زائران قرار گرفته است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پانزده + هجده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن