اخبار مهممشهد 2017هویت مشهدپایتخت فرهنگ اسلامیپایتخت معنوی

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان خبر داد: اسکان بالغ بر ۱۰۰ هزار زائر در واحد های اقامتی بقاع متبرکه خراسان رضوی

کد خبر : 15569

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: از ۲۵ اسفند تا پایان روز ۷ فروردین ۱۰۷ هزار و ۷۵۶ زائر در واحدهای اقامتی برخی بقاع متبرکه و حسینیه های زیر پوشش اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اسکان یافتند.

به گزارش صبح مشهد به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی؛ حجت الاسلام محمد احمدزاده با اشاره به استقبال زائران و مجاوران از برنامه های فرهنگی، خدمات رفاهی و پذیرایی بقاع متبرکه در نوروز؛ بیان کرد: از ابتدای طرح آرامش بهاری تا پایان روز ۷ فروردین یک میلیون ۱۹۵ هزار و ۹۱۵ نفر به بقاع متبرکه استان مشرف شدند که از این تعداد یک میلیون و ۱۴۹ هزار و ۵۰ زائر ایرانی و ۴۶ هزار و ۸۶۵ زائر خارجی هستند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با بیان اینکه طرح آرامش بهاری از ۲۵ اسفند ماه لغایت ۱۵ فروردین ۹۷ در حال برگزاری است؛ افزود: از ۲۵ اسفند تا پایان روز ۷ فروردین ۱۰۷ هزار و ۷۵۶ زائر در واحدهای اقامتی برخی بقاع متبرکه و حسینیه های زیر پوشش اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اسکان یافتند.

وی با اشاره به برنامه های فرهنگی طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه خراسان رضوی گفت: اقامه نماز جماعت، سخنرانی، مراسم تحویل سال، خیمه های معرفت، مشاوره وقف، غرفه کودک، مشاوره اعتقادی و خانوادگی، نمایشگاه های فرهنگی، برگزاری مسابقه فیلم و عکس، برگزاری برنامه های مناسبتی، از جمله برنامه هایی است که در قالب طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه در حال اجراست.

حجت الاسلام احمدزاده تعداد بازدیدکنندگان از خیمه معرفت را بیش از ۲۰۰ هزار نفر عنوان کرد و گفت: در خیمه معرفت خدماتی چون مشاوره وقف، غرفه کودک، سخنرانی، مشاوره خانوادگی و اعتقادی به زائران بقاع متبرکه ارائه می شود.

وی افزود: تاکنون بیش از دو هزارو ۳۴۶ مسابقه فرهنگی، یک هزار و ۵۵۳ نوبت اقامه نماز جماعت در بقاع متبرکه و امامزادگان برپا شده است.

احمدزاده با بیان اینکه ۸ هزار و ۵۲۷ زائر از خدمات ایستگاه سلامت بهره مند شدند؛ گفت: ۱۴۵ هزار و ۷۷۴ کودک نیز از برنامه طرح آرامش بهاری اوقاف که در قالب خیمه معرفت برنامه ریزی شده استفاده کردند.

وی در ادامه اظهار کرد: از ۳۱۰ هزار و ۶۱۸ زائر نیز در این ایام در ایستگاههای صلواتی و مراسمات بقاع متبرکه پذیرایی شده است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 × 5 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن