زندگیشهری

به منظور بهره‌مندی زائران و مسافران نوروزی؛ خیابان غذا مشهد برای نخستین بار در کشور آغاز به کار می‌کند!

کد خبر : 15520

اپلیکیشن «مشهدی شو» در سه بخش گردشگری امور زائران، خدمات شهری و حوزه اسکان و سوغات است که فاز نخست آن شامل اطلاعات نقشه‌ای، مسیرهای ترافیکی، پارکینگ‌ها و مراکز اسکان می‌باشد.

به منظور بهره‌مندی زائران و مسافران نوروزی، فردا دوم فروردین، خیابان غذا مشهد برای نخستین بار در کشور آغاز به کار می‌کند.

به گزارش صبح مشهد به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهدمقدس، مدیر گردشگری و امور زائران شهرداری مشهد در این خصوص افزود: یکی از اهداف اجرای این طرح در کنار معرفی غذاهای سنتی، رواج آداب خوردن غذا در خانواده‌ها و فرصتی برای باهم بودن است.
نرگس شالچیان اظهار کرد: برای نخستین بار در کشور، خیابان غذا در این کلانشهر توسط شهرداری مشهد در ایام نوروز راه‌اندازی شده است.
وی ادامه داد: افتتاحیه رسمی خیابان غذا فردا دوم فروردین خواهد بود که تا ۱۷ فروردین از ساعت ۱۷ الی ۲۴ آماده پذیرایی از زائران و مجاوران رضوی است.
مدیر گردشگری و امور زائران شهرداری مشهد با اشاره به اینکه برگزاری این جشنواره بهانه‌ای برای انتقال پیام‌های اخلاقی و فرهنگی است، افزود: بسیاری از ابزار مورد استفاده در این جشنواره وسایل قابل بازیافت هستند تا فرهنگ بازیافت را در بین مردم گسترش دهیم.
وی عنوان کرد: ایجاد نشاط اجتماعی، برگزاری مراسم آیینی و انتقال پیام‌های اخلاقی از دیگر اهداف این جشنواره است.
شالچیان با بیان اینکه این اقدام بخش کوچکی از پازل بزرگ اقدامات فرهنگی شهرداری است، اظهار کرد: در نظر داریم در آینده با همکاری مراکز بهداشتی و اتاق اصناف، ایده خیابان غذا را با همین محتوا و در مکان و موقعیتی دیگر ادامه پیدا کند.
به گفته مدیر گردشگری و امور زائران شهرداری مشهد، مکان این جشنواره واقع در بولوار وکیل آباد، خیابان باهنر، جنب دانشگاه فردوسی مشهد می‎باشد که از دوم تا ۱۷ فروردین همه روزه برای بازدید عموم آزاد است.
وی به رونمایی از اپلیکیشن «مشهدی شو» اشاره کرد و گفت: این اپلیکیشن شامل هر اطلاعاتی است که یک گردشگر به آن نیاز دارد به طوری که شامل سه بخش گردشگری امور زائران، خدمات شهری و اسکان و سوغات است. همچنین فاز نخست آن  اطلاعات نقشه‌ای، مسیرهای ترافیکی، پارکینگ‌ها و مراکز اسکان شهر مشهد را در اختیار مسافران و زائران نوروزی قرار می‌دهد.
وی با بیان اینکه این اپلیکیشین در ایستگاه‌های استقبال از زائر مبادی ورودی و نرم‌افزار بازار قابل تهیه است، عنوان کرد: این ایستگاه‌ها در مبادی ورودی شهر شامل راه آهن، ترمینال، جاده نیشابور و قوچان در حال ارائه خدمت به زائران نوروزی هستند.
مدیر گردشگری و امور زائران شهرداری مشهد یادآور شد: ربات تلگرامی با شعار «تمامی شهروندان میزبان همه زائران» اطلاعات کافی در خصوص جذابیت‌های گردشگری، مراکز اسکان و خطوط اتوبوسرانی در اختیار گردشگران قرار می‌دهد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ده − شش =

دکمه بازگشت به بالا
بستن