اخبار مهماستانیمشهد 2017هویت مشهدپایتخت فرهنگ اسلامیپایتخت معنوی

مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری مشهد در نشست با اصحاب رسانه خبر داد: پیش‌بینی ورود یک میلیون و ۵۰۰ هزار مسافر از طریق پایانه‌های مشهد در ایام نوروز

کد خبر : 15428

در حال حاضر در پایانه‌های مشهد تاکسیرانی و اتوبوسرانی فعال است که در ایام نوروزی افزایش ناوگان خواهند داشت؛ همچنین تا چند سال آینده مُد ریلی نیز با احداث خط ۳ قطارشهری در پایانه امام رضا(ع) اضافه خواهد شد.

مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری مشهد از پیش‌بینی ورود یک میلیون و ۵۰۰ هزار مسافر از طریق پایانه‌های مشهد در ایام نوروز خبر داد.
به گزارش صبح مشهد، محسن شریعتی در نشست خبری حمل و نقل و پایانه‌ها در خصوص خدمت‌رسانی به مسافران در ایام نوروز که در سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری مشهد برگزار شد، بیان کرد: در مجموعه شهرداری ۶ پایانه مسافربری شامل ۳ متمرکز و ۳ ایستگاه سوار فعال است.
وی افزود: طرح نوروزی خدمت‌رسانی در سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری از ۲۵ اسفند تا ۱۵ فروردین ماه اجرایی خواهد شد که در آن کلیه خدماتی که شهرداری در شهر اجرا می‌کند در مجموعه پایانه‌ها نیز به صورت متمرکز ارائه می‌شود.
مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری مشهد با بیان اینکه از ۲۹ اسفندماه برنامه استقبال از زائران در پایانه‌ها اجرایی می‌شود، تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود در ایام اجرای طرح خدمات نوروزی حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار مسافر از طریق پایانه‌ها وارد شهر مشهد شوند.
شریعتی در ادامه گفت: در حال حاضر در پایانه‌های مشهد تاکسیرانی و اتوبوسرانی فعال است که در ایام نوروزی افزایش ناوگان خواهند داشت؛ همچنین تا چند سال آینده مُد ریلی نیز با احداث خط ۳ قطارشهری در پایانه امام رضا(ع) اضافه خواهد شد.
وی در خصوص سهم پایانه‌های مشهد از سفرهای کشوری گفت: در حال حاضر ۷٫۲ درصد از کل مسافرت‌های کشور از طریق پایانه‌های مسافربری مشهد انجام می‌شود که ۲۵ میلیون نفر مسافر است.
مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری مشهد در خصوص اقدامات استقبال از بهار۹۷ عنوان کرد: یکی از این اقدامات استقرار ایستگاه استقبال از بهار با همکاری سازمان فرهنگی شهرداری و ارائه خدماتی از قبیل غرفه‌های مشاوره پزشکی، مذهبی، ورزشی، بازی و سرگرمی و … در پایانه مسافربری امام رضا(ع) است.
شریعتی اضافه کرد: همچنین استقرار المان‌های مذهبی و گل‌آرایی در فضای پایانه‌های مسافربری با نصب ۴ المان جدید از دیگر اقدامات است.
وی ادامه داد: فضاسازی ورودی و ساختمان اصلی پایانه متناسب با فضای زیارت و بهار، اجرای طرح نظرسنجی آنلاین، آمادگی اسکان موقت زائران در صورت برودت هوا، برگزاری دوره آموزشی فرهنگ میزبانی ویژه کارکنان، پیمانکاران، خدمتگزاران و فعالان حاضر در پایانه‌های مسافربری مشهد و اجرای پروژه‌های عمرانی زیباسازی از دیگر اقدامات است.
مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری مشهد همچنین در خصوص حضور دلالان بلیت در پایانه‌ها عنوان کرد: در طول سال برخورد با دلالان انجام می‌شود چراکه این افراد مزاحمت‌هایی برای مسافران ایجاد می‌کنند.

نرخ بلیت سفرهای جاده‌ای در نوروز ۹۷ افزایش پیدا نمی‌کند/ نظارت ۸۸ دوربین ثبت تخلف در جاده‌های استان

معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل استان خراسان رضوی  هم گفت: نرخ بلیت سفرهای جاده‌ای در نوروز ۹۷ افزایش پیدا نمی‌کند.
جواد وحدتی بیان کرد: در بخش حمل و نقل جاده‌ای در طول ۲۰ هزار کیلومتر جاده‌های استان در حوزه راهداری و حمل و نقل تمام همت را جزم کردیم تا خدمتی متفاوت‌تر از طول ایام عادی به مردم ارائه کنیم.
وی افزود: در این راستا با ۹۷ اکیپ راهداری، ۳۳ راهدارخانه، ۲۴۷ دستگاه ماشین‌آلات و ۱۰ ایستگاه صلواتی در نقاط خاص آماده خدمت‌رسانی به مسافران نوروزی هستیم.
معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خراسان رضوی عنوان کرد: همچنین در ۱۴ پایانه استان با کمک ۴۶۰۰ دستگاه ناوگان در بخش خصوصی و ۸۵۶۰ راننده حرفه‌ای خدمت‌رسانی متفاوتی به مسافران ارائه خواهد شد.
وحدتی ادامه داد: همچنین برای سفرهای نوروزی، ۱۳۲ شرکت حمل و نقل مسافربری در سطح استان، ۶۰ دفتر فروش بلیت با ۱۱۰ آژانس مسافرتی نیز آمادگی دارد.
وی در خصوص نظارت بر جاده‌های استان گفت: در طول جاده‌های استان ۸۸ دوربین ثبت تخلف فعال است که سرعت رانندگان به صورت شبانه‌‌روزی رصد می‌شود.
معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خراسان رضوی با بیان اینکه هر دوربین روزانه به طور متوسط ۴۰ تخلف را ثبت کرده است، تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۴ دهم درصد در جاده‌های استان تخلف ثبت شده که نشان می‌دهد بالغ بر ۹۹ درصد تردد‌ها در جاده‌های استان بدون تخلف بوده است.
وحدتی در خصوص مسیرهای بحرانی جاده‌های استان عنوان کرد: در حال حاضر ۷ مسیر بحرانی استان شناسایی و اقدامات خاصی برای رفع بحران آن انجام شده است.
وی گفت: در سال آینده هیچگونه افزایش نرخ بلیت در حمل و نقل جاده‌ای اعمال نخواهد شد.

اجرای طرح کاهش ورود خودروها به هسته مرکزی شهر مشهد در ایام نوروز

رییس اداره آموزش فرهنگ ترافیک راهور استان خراسان رضوی هم از اجرای طرح کاهش ورود خودروها به هسته مرکزی شهر مشهد در ایام نوروز خبر داد.
سرهنگ دهنوی بیان کرد: در بهار ۹۷ با دو شعار آرامش بهاری با نظم و امنیت و پرهیز از خطر، آرامش در سفر به استقبال سفرهای نوروزی می‌رویم.
وی افزود: در این راستا با حداکثر توان و نیرو در بحث طرح ویژه انتظامی و ترافیک سال ۹۷ آمادگی داریم.
رییس اداره آموزش فرهنگ ترافیک راهور استان خراسان رضوی اضافه کرد: همچنین تلاش داریم با طرح‌های ویژه و خاص نظم و امینت ترافیکی را در خور شان زائران فراهم کنیم.
دهنوی در خصوص محدودیت‌های ترافیکی هسته مرکزی مشهد تصریح کرد: به منظور کاهش ترافیک طرح محدودیت ترافیکی در اطراف حرم مطهر رضوی و کاهش ورود خودروهای شخصی در این نقطه از شهر برای مجاوران و زائران اجرا خواهد شد که اطلاع‌رسانی آن از استان‌های مبدا آغاز شده است.
دهنوی ادامه داد: در کنار آن زمینی با مساحت ۴ هکتار در میدان فردوسی در نظر گرفته شده تا زائران با پارک خودروی خود در این محل بتوانند از طریق ناوگان حمل و نقل عمومی به حرم مطهر رضوی عزیمت کنند.
رییس اداره آموزش فرهنگ ترافیک راهور استان خراسان رضوی تصریح کرد: اجرای طرح آموزشی اتوبوسرانان و تاکسیرانان و اجرای طرح انضباط ترافیکی در سطح شهرستان‌ها از دیگر اقدامات است.
در ادامه رییس انجمن صنفی دفاتر مسافرتی و جهانگردی استان خراسان رضوی نیز گفت: برای سفرهای نوروزی نظارت شدید بر روی خدمات دفاتر مسافرتی وجود دارد و برای نوروز ۹۷ هیچ‌گونه افزایش نرخ در تورها و بلیت‌ها اعمال نخواهد شد.
ولی‌زاده تصریح کرد: همچنین به طور مسمتر سایت‌های مختلف فروش بلیت بررسی و اگر نرخ‌ها غیرواقعی باشد پیگیری و رسیدگی می‌شود؛ همچنین اگر در ایام پیک پروازی دچار مشکل شد پیش‌بینی پرواز جایگزین شده است.
همچنین آسیابان، دبیر انجمن صنفی شرکت‌های مسافربری استان تصریح کرد: در حال حاضر سامانه سفر ۷۲۴ طراحی شده که این سامانه برخط و ۲۴ ساعته فعال است.
وی تصریح کرد: همچنین سامانه فروش بلیت تلفنی با شماره ۸۰۸۶ نیز فعال است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 + پانزده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن