اجتماعی

رییس شورای اسلامی خراسان رضوی مطرح کرد: دولت تصمیم به مقابله با رکود گرفته است

کد خبر : 15438

رییس شورای اسلامی خراسان رضوی گفت: دولت برای اینکه مجددا شاهد رونق اقتصادی در کشور باشیم و برای بی‌کاری نسل جوان چاره اندیشی شود، تصمیم به مقابله با رکود گرفته است.

به گزارش صبح مشهد به نقل از ایسنا، امیر شهلا امروز در چهارمین جلسه شورای اسلامی خراسان رضوی که در تالار شهر برگزار شد، اظهار کرد: استیضاح سه نفر از وزرای دولت دوازدهم در روزهای گذشته در مجلس شورای اسلامی در تهران انجام شد. استیضاح یکی از حقوق و اختیارات نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی است.

وی ادامه داد: هر سه وزیر کابینه تدبیر وامید با ارائه مستندات منطقی خود توانستند مجددا اعتماد نمایندگان را به‌دست بیاورند و در سمت وزیر به مردم خدمت کنند. معتقد هستیم رای اعتماد مجدد نمایندگان به این وزرا بار مسئولیتی کابینه و دولت خدمت‌گزار را سنگین‌تر کرده است.

رییس شورای اسلامی خراسان رضوی عنوان کرد: انتظار داریم سال ۹۷، سال تحقق بیشتر شعارها و برنامه‌های دولت تدبیر و امید درخدمت‌گزاری به مردم کشور باشد. باید برای جلب رضایت مردم تلاش‌های بیشتری در خصوص رفع مشکلات اقتصادی صورت بگیرد.

شهلا افزود: از دولت خدمت‌گزار انتظار داریم سال ۹۷ را، سال جهاد مقدس اقتصادی قرار دهد تا بتوانیم رضایت‌مندی بیشتری را در مردم ایجاد کنیم. تلاش برای تحکیم اعتماد مردم، که سرمایه بزرگ جامعه است، مهم‌ترین وظیفه‌ای است که دولت و نمایندگان باید به آن بپردازند. دولت یازدهم که در سال ۹۲، قدرت را از طریق رای مردم به‌دست گرفت با پدیده و مشکلی به نام رکود تورمی مواجه بود.

وی با اشاره به رکود تورمی در سال ۹۲ تصریح کرد: رکود تورمی یکی از سخت‌ترین بیماری‌های اقتصادی است که امروز در جهان معرفی شده که به معنای رخ دادن هم‌زمان رکود و تورم اقتصادی است. نسخه‌ای که برای معالجه رکود ارائه می‌شود تورم‌زا است. همچنین برای تورم راهکاری ارائه می‌شود که آن باعث ایجاد رکود اقتصادی بیشتر می‎شود.

رییس شورای اسلامی خراسان رضوی خاطر نشان کرد: رکود اقتصادی مشکل بزرگی است که اگر بخواهیم با آن مبارزه کنیم سبب تورم بیشتر می‌شویم و اگر بخواهیم تورم را از بین ببریم رکود اقتصادی را افزایش می‌دهیم. دولت در سال ۹۲ با توجه به افزایش و رشد بی‌رویه تورم تصمیم گرفت آن را مدیریت کند و برای مبارزه با مقوله تورم باید انبساط اقتصادی در کشور ایجاد می‌کرد. این انبساط باعث افزایش رکود در کشور شد.

شهلا ادامه داد: دولت برای اینکه مجددا شاهد رونق اقتصادی در کشور باشیم و برای بی‌کاری نسل جوان چاره اندیشی شود، تصمیم به مقابله با رکود گرفته است. مدیریت رکود سبب ایجاد تورم می‌شود و وظیفه خطیر دولت و مجلس کنترل حجم نقدینگی در کشور و ایجاد فضایی آرام است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 × چهار =

دکمه بازگشت به بالا
بستن