اخبار مهممشهد 2017هویت مشهدپایتخت فرهنگ اسلامیپایتخت معنوی

مدیر کل صدا و سیمای خراسان رضوی در نشست خبری با اصحاب رسانه خبر داد: پوشش ۹۶ درصدی جمعیت خراسان رضوی از فرستنده دیجیتال

کد خبر : 15407

هم اکنون ۹۶ درصد جمعیت استان تحت پوشش فرستنده های دیجیتال  قرار دارند.

به گزارش صبح مشهد، مدیر کل صدا و سیمای خراسان رضوی  ظهر امروز در نشستی خبری در محل اداره کل صدا و سیمای استان اظهار داشت: در سال جاری بیش از ۱۰۰ ایستگاه دیجیتال در مناطق کم‌برخوردار ایجاد کردیم و هم‌اکنون ۹۶ درصد جمعیت استان خراسان رضوی از پوشش فرستنده دیجیتال برخوردار هستند.

محسن نصرپور افزود: صدا و سیما خراسان رضوی امسال با استفاده تکنولوژی‌های نوین بیش از ۲۵۰ پروژه آماده افتتاح دارد و در حوزه فنی صدا و سیما خراسان رضوی بین مراکز استانی دیگر در کشور حائز رتبه اول است.

نصرپور با بیان برنامه‌های نوروزی صدا و سیما خراسان رضوی گفت: در حوزه صدا، برنامه صبحگاهی “روز شیرین نوروز شیرین” و برای برنامه عصرگاهی برنامه “صد سال به این سال‌ها” در کنار مسابقه “هفت سین” اجرا خواهند شد. در حوزه سیما نیز، برنامه سال تحویل و ویژه برنامه‌ایی برای نوروز را خواهیم داشت. همچنین مجموعه طنزی بنام “جدی نگیرید” از اول فروردین هر شب ساعت ۲۲ پخش خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین برنامه “نوبرانه” ویژه معرفی سوغات و اماکن گردشگری استان، بهار فیروزه‌ای، برنامه مستند ویژه شهدا، برنامه ویژه جوانان “معرکه”، در مسیر زندگی، مجموعه طنز آقای سیبچه، خانواده‌های خراسانی و باکس ویژه راهیان نور پخش خواهد شد.

نصرپور با اشاره به اینکه سیمای خراسان رضوی جزو سه استان برتر است، تصریح کرد: طبق نظرسنجی که از ۶۰۰ نقطه مشهد انجام شده است، میزان بیننده‌های سیمای خراسان رضوی ۶۷ درصد و صدا ۲۴ درصد است.

مدیرکل صدا و سیمای خراسان رضوی افزود: در حوزه سیما اولویت مردم به ترتیب تفریح و سرگرمی، معارف اسلامی، آموزشی، خبری و موضوعات انتقادی است و در حوزه صدا تربیت و خانواده، حوزه دینی، بهداشتی و پزشکی و موسیقی و سرود است.

وی با اشاره به اینکه استان خراسان رضوی بین سایر مراکز استان‌ها جایگاه خوبی در فضای مجازی دارد، اظهار داشت: امسال در حوزه فضای مجازی اقدامات خوبی را انجام دادیم و پویش‌های سراسری و استانی و فراخوان‌های مختلفی برای عکس و استفاده در فضای مجازی و بارگذاری تولیدات سیمای استان را در فضای مجازی داشتیم.

نصرپور در ادامه گفت: در سال ۹۶ دو فیلم بلند سینمایی فاخر “اشنوگل” و “سفر سهراب” را تولید کردیم که هر دوی آن‌ها در ایام نوروز از شبکه استانی سیمای خراسان رضوی پخش خواهند شد.

مدیرکل صدا و سیمای خراسان رضوی با بیان اینکه در سال ۹۷ سه سریال کلید خواهیم زد، خاطرنشان کرد: “خط وصل” با مضمون اجتماعی، “جزیره ماهی” با مضمون دفاع مقدس و “من انقلابم” در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی تولید خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه در حوزه تولید انیمیشن بعد از استان همدان دوم هستیم، گفت: بخش زیادی از تولیدات انیمیشن توسط هنرمندان استانی تولید می‌شوند.

نصرپور در پایان گفت: ۴ درصد جمعیت استان به ۲۰۰ ایستگاه دیجیتال نیاز دارند که امیدواریم در سال ۹۷ جشن پایان پوشش دیجیتال را در سراسر استان را بگیریم.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بیست + 2 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن