دانش و فناوریزندگی

” مشاعره رضوی ” نوروز ۹۷ روی آنتن شبکه آموزش می‌رود

کد خبر : 15379

به همت موسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی، ویژه برنامه «مشاعره رضوی» نوروز ۹۷ از شبکه آموزش پخش می‌شود.
به گزارش صبح مشهد، مسابقه «مشاعره رضوی» که به تهیه‌کنندگی موسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی هم اکنون در حرم مطهر رضوی در حال ضبط است، در ایام نوروز از صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش خواهد شد.
اسماعیل آذر؛ مجری برنامه «مشاعره رضوی» با اشاره به اینکه این مسابقه به نام و یاد امام رضا(ع) مزین خواهد شد، عنوان کرد: با تدبیر آستان مقدس قدس رضوی برای اولین بار این برنامه در حرم مطهر امام علی بن موسی الرضا(ع) ضبط و تهیه می‌شود.
وی به جزییات این ویژه برنامه نوروزی پرداخت و اظهار داشت: از چند ماه قبل افرادی را انتخاب و با آموزش‌های مجازی برای شرکت در مسابقه آماده کردیم. مسابقه در چند بخش مشاعره شتاب، مشاعره مشروح و در فینال به صورت مشاعره وام‌ستان برگزار خواهد شد.
آذر ادامه داد: همچنین یکی از آیتم‌های این برنامه به شعرخوانی (غزل‌ها و قصیده‌های رضوی) توسط کودکان ۷ تا ۱۰ سال اختصاص یافته است.
مجری برنامه «مشاعره رضوی» به اهداف ضبط این برنامه اشاره کرد و گفت: قصد ما بر آن‌ است یک نهضت هنری درست کنیم تا بتوانیم ظرف دو سال آینده، صد هزار داوطلب داشته باشیم و از طریق شعر رضوی سبب معرفت‌افزایی و جذب جوانان به سیره حضرت رضا(ع) شویم.
آذر با بیان اینکه این ضبط این برنامه طی چند روز آتی در حرم مطهر رضوی ادامه خواهد داشت، اظهار داشت: «مشاعره رضوی» ۱۳ شب متوالی در ایام نوروز از ساعت ۲۱ پخش می‌شود و بازپخش آن ساعت ۱۵ روز بعد از شبکه آموزش به روی آنتن می‌رود

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سه × دو =

دکمه بازگشت به بالا
بستن