اخبار مهممشهد 2017هویت مشهدپایتخت فرهنگ اسلامیپایتخت معنوی

مدیرکل اوقاف خراسان رضوی در نشست خبری با اصحاب رسانه: طرح آرامش بهاری ویژه نوروز ۹۷ در خراسان رضوی اجرا می‌شود

کد خبر : 15345

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با اشاره به اینکه طرح آرامش بهاری ویژه نوروز ۹۷ در خراسان رضوی اجرا می‌شود، گفت: اجرای این طرح از ٢۵ اسفند ماه امسال تا ١۵ فروردین ماه ٩٧ در ١٢٩ بقعه متبرکه برنامه‌ریزی شده است.

به گزارش صبح مشهد، حجت‌الاسلام حسین احمدزاده ظهر امروز در نشست خبری طرح نوروزی آرامش بهاری که در اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی برگزار شد، با بیان اینکه نوروز ٩٧، هفتمین دوره طرح نوروزی آرامش بهاری در سراسر کشور برگزار می‌شود، اظهار داشت: باتوجه شروع سفرهای زائران، این طرح از ٢۵ اسفند ماه امسال تا ١۵ فروردین ماه ٩٧ در ١٢٩ بقعه متبرکه در سراسر استان اجرا می‌شود.

وی اجرای این طرح را همزمان با ارائه خدمات به زائران همراه دانست و ادامه داد: خدمات رفاهی، فرهنگی _ مذهبی و اطلاع‌رسانی در این بقعه‌ها انجام می‌شود که خدمات رفاهی آن شامل نظافت زائرسراها، مکان‌های اسکان، وضوخانه‌ها وجمع‌آوری زباله‌ها و نخاله‌ها از محل عبور و مرور زائران، همچنین آماده‌سازی محل‌های اسکان با ظرفیت ٣هزار نفر و حسینیه‌ها ۴هزار در روز از دیگر برنامه‌های رفاهی این طرح است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی بیان کرد: مکان‌های اسکان در مشهد با ظرفیت اسکان روزانه ١۵ هزار نفر آماده خدمت‌رسانی به زائران نوروزی است.

احمدزاده با اشاره به اینکه در طرح آرامش بهاری در ۴٢ بقعه متبرکه پذیرای زائران نوروزی  هستیم، یادآور شد: در بخش فرهنگی، عطرافشانی گلزار شهدا در ١٠٣ بقعه متبرکه مراسم تحویل سال نو برگزار می‌شود.

وی برپایی غرفه‌های معرفت در ۵۵ بقعه، ایجاد ۶٩ پایگاه پاسخگویی به سوالات شرعی، برپایی مسابقه عکس و فیلم در ۵٠ بقعه، غرفه عفاف و حجاب در ٣١ بقعه، سخنرانی در ٩٠ بقعه، برپایی مراسم ادعیه‌خوانی در ٩٢ بقعه را از دیگر برنامه‌های فرهنگی این طرح برشمرد و تاکید کرد: در ٨٧ بقعه نماز جماعت اقامه می‌شود که ۴٣ بقعه به صورت روزانه و مابقی در آخر هفته و ایام حضور زائران، نماز جماعت اقامه می‌شود، همچنین برپایی مراسم ادعیه‌خوانی ندبه در ٩٢ بقعه، دعای ندبه در چهارشنبه آخر سال و اجتماع منتظران در جمعه آخر سال به همراه قرائت دعای ندبه از دیگر خدمات فرهنگی طرح آرامش بهاری است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: برگزاری مسابقه کتابخوانی در سراسر کشور و برگزاری مسابقه عکس و فیلم  هم برای این ایام در نظر گرفته شده که به برگزیدگان جوایزی اهدا می‌شود.

احمدزاده با بیان اینکه ٨٠ هزار محصول فرهنگی در این روزها در غرفه‌های فرهنگی طرح آرامش بهاری عرضه می‌شود، عنوان کرد: محصولاتی همچون کتاب، بادکنک با طرح‌های مرتبط، پازل‌های فرهنگی و دیگر محصولات ویژه در این غرفه‌ها عرضه می‌شود.

وی اضافه کرد: با توجه به ایام شهادت امام هادی(ع) و مصادف شدن آن با روز اول سال نو در اجرای برنامه‌ها به این مسله توجه شده، همچنین برنامه‌های مناسبتی ایام ماه رجب در ۵٠ بقعه اجرا می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی آمار زائران نوروزی سال ٩۶ را برابر با یک میلیون و ٩٣٧ هزار و ٩۴٩ نفر برشمرد و تاکید کرد: ٩٧ درصد زائران سال ٩۶ داخلی و حدود ٣ درصد از زائران، از کشورهای خارجی به این استان مشرف شدند.

احمدزاده متذکر شد: ٢۵٠ بنر و رولاپ با طرح پوستر آرامش بهاری، ٢٠ بیلبورد، ٢ هزار بروشور برای تبلیغات و نصب در مجامع در نظر گرفته شده و تیزر تبلیغاتی طرح هم آماده شده که از طریق شبکه استانی پخش می‌شود

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نوزده − 6 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن