دانش و فناوریزندگی

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی: استارتاپ‌ها می‌توانند به خلق ثروت معنوی و تولید علم منتهی گردند

کد خبر : 15332

حجت‌الاسلام والمسلمین مسعودی گفت: جریان استارتاپ‌ها اگر به درستی ترجمه و بومی شوند می‌توانند به جریانی فراتر از جریان خلق ثروت و توسعه تجارت منتهی خواهد شد و به خلق ثروت معنوی و تولید علم منتهی خواهد گردید.

به گزارش صبح مشهد، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد مهدی مسعودی در حاشیه نخستین رویداد نوآوری در علوم و معارف اسلامی در گفت و گو با ستاد خبری نخستین رویداد نوآوری در علوم و معارف اسلامی با بیان اینکه امروز حرکت‌ها می‌توانند فردی و یا سازمانی، گروهی و تیمی باشد، عنوان کرد: ضمن احترام به حرکت‌های فردی معتقدیم یک حرکت زمانی موفق است که در کنار مؤلفه‌هایی مانند نوآوری، دقت، پایبندی به ارزش‌ها و واقع نگری، یک حرکت راهبردی نیز باشد.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی به بیان مختصات و مؤلفه‌های حرکت‌های راهبردی پرداخت و اظهار کرد: یکی از مؤلفه‌های حرکت‌های راهبردی، مبتنی بر فکر مولد بودن آن‌هاست یعنی صرفاً تفکر نمی‌کنند بلکه تفکری را مد نظر قرار می‌دهند که مولد یک سری نتایج و دستاوردهای عینی و ملموس در مسیر حل مسائل باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مسعودی افزود: مؤلفه دوم یک جریان و فکر راهبردی این است که این جریان برای دستاوردهای مشخص عینی در مسیر حل معضلات جامعه راهگشا باشد به عبارت دیگر مسئله محور و به دنبال پاسخگویی به مسائل و نیاز‌های جامعه و انسان باشد.

وی آینده نگری را به عنوان سومین مؤلفه در فکر راهبردی معرفی و ابراز کرد: طبق این مؤلفه باید تحولات جهان و تحولات ملی و فراملی رصد و کارکردی مطابق با واقعیات اجتماعی، فرهنگی، سیاسی رقم بخورد.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی اظهار کرد: جریان استارتاپ‌ها اگر به درستی فهم، ترجمه و بومی‌سازی شوند آنگاه در فضای اجتماعی توسط نهادها و موقعیت‌های فرهنگ‌ساز مانند حوزه‌های علمیه، دانشگاه‌ها و تشکل‌های اجتماعی می‌توانند به جریانی فراتر از جریان خلق ثروت و توسعه و رونق بازار کار منتهی شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مسعودی ادامه داد: استارتاپ‌ها می‌توانند در عرصه فرهنگ و ایجاد ارزش‌های فرهنگی و اجتماعی مؤثر باشند و به جریان تولید فکر منتهی شوند.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی تأکید کرد: دفتر تبلیغات خراسان رضوی موظف است از ایده‌هایی که در جریان فرهنگی کشور به ایجاد ارزش و تعالی می پردازد و باعث تکامل حرکت‌های تیمی در عرصه‌های مختلف و به ویژه از ناحیه حوزویان و روحانیت می گردد حمایت کند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شانزده − 1 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن