مشهد 2017هویت مشهدپایتخت فرهنگ اسلامیپایتخت معنوی

در میزگرد مدیران جشنواره اعتکاف تشریح شد: جشنواره پنجم اعتکاف به روایت آمار

کد خبر : 15306

میزگرد پنجمین جشنواره بین‎المللی علمی، ادبی و هنری اعتکاف در حرم امام رضا(ع) برگزار شد.

به گزارش صبح مشهد، میزگرد پنجمین جشنواره بین‎المللی علمی، ادبی و هنری اعتکاف با حضور حجج اسلام والمسلمین فلاح‏زاده و شاکری و آقایان مجاهدی و قائمی ‏نسب، امروز در تالار قدس کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی تشکیل و در آن پاره‏ایی از گزارش‏ های این جشنواره تشریح شد.

در ابتدای این میزگرد محمدعلی مجاهدی، دبیر ادبی جشنواره با اشاره به اینکه برای برپایی این همایش در سطح بین المللی زحمات زیادی کشیده شد، عنوان کرد: فراخوانی در ابتدای سال صورت گرفت تا فعالان حوزه ادبی اثرات خود را ارسال کنند، در این فرآیند ۶۰۰ اثر به دست ما رسید که شامل شعر، خاطره نویسی و داستان نویسی می‎شود.

وی افزود: داوری‏های لازم طی سه نوبت صورت گرفت تا حق کسی ضایع نشود و امروز بهترین آثار معرفی و جوایزی اعطا می‏شود.

حجت الاسلام والمسلمین فلاح‏زاده، دبیر بخش علمی جشنواره بین‎المللی اعتکاف نیز اظهار کرد: اگر چه اعتکاف مستحب است، اما شامل آثار و برکات فرهنگی، اجتماعی و سیاسی زیادی است. به لطف الهی و به همت اندیشمندان تاکنون دستاوردهای ارزشمندی در این جشنواره‏ها به دست آمده است.

وی افزود: برای این جشنواره بیش از ۳۰ کتاب و ۵۵ مقاله ارسال شده و در یک شورا امتیازدهی شد و طبق داوری اساتید صاحب نظر تعدادی از آن ها رتبه برتر را کسب کردند که در این همایش از آن¬ها تجلیل به‏عمل می‏آید.

حجت الاسلام و المسلمین شاکری؛ دبیر بین المللی جشنواره نیز ابراز کرد: اعتکاف در سطح بین المللی رویکرد مناسبی و خوبی داشته که این مهم با حضور طلاب جامعه المصطفی تقویت شد.

وی ادامه داد: بیش از ۳۲۰ اثر از طلاب غیرایرانی با متدهای متعدد به دست ما رسید که ۲۰ اثر با حضور داوران انتخاب شد.

در ادامه قائمی  نسب، دبیر بخش هنری جشنواره اعتکاف گفت: هنرمندان زیادی از سراسر کشور با ارسال فیلم، عکس و مستند در این فراخوان به صورت ویژه حضور پیدا کردند.

وی تصریح کرد: یک هزار و ۲۰۰ اثر به جشنواره رسید و طی داوری‎های صورت گرفته تعدادی از کارها امتیازهای بالایی کسب کردند که امروز از آنها تجلیل به عمل خواهد آمد.

گفتنی است، در بخش پایانی این جشنواره از برترین آثار تجلیل به عمل خواهد آمد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یازده − سه =

دکمه بازگشت به بالا
بستن