اخبار مهماستانیمشهد 2017هویت مشهدپایتخت فرهنگ اسلامیپایتخت معنوی

قائم مقام تولیت آستان قدس در گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما: از بانک بدون ربا تا خدمت به محرومان در سراسر کشور/ خادمان حضرت رضا(ع) هنوز کنار مردم زلزله‌زده هستند

کد خبر : 15275

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی در تشریح اقدامات ۲ ساله آستان در گفت‎وگوی ویژه خبری شبکه ۲ سیما، از پیگیری ایجاد بانک بدون ربا خبر داد.

به گزارش صبح مشهد، سید مرتضی بختیاری گفت: ۲۰۰ اتفاق متفاوت و جدید در این ۲ سال در آستان قدس رضوی انجام شده است که یکی از آن‌ها تبدیل شدن مشهد به مرجعیت علمی در جهان اسلام است.
وی ادامه داد: امروز مأموریت رسیدگی به محرومان و مستضعفان برای آستان قدس رضوی تکلیف شده است و تمام بضاعت این آستان مقدس برای رسیدگی به محرومان باید به میدان بیاید.
وی تصریح کرد: محرومیت زدایی آستان قدس رضوی فقط مخصوص مجاورین نیست. امروز علی‌رغم گذشت چندین ماه، خادمان بارگاه ملکوتی حضرت رضا(ع) هنوز در کرمانشاه مستقر هستند و با عنوان قرارگاه امام رضائی‎ها به زلزله زدگان خدمت رسانی می‌کنند.
بختیاری ادامه داد: معاونت امداد در سال جاری ۱۲۶ میلیارد تومان به محرومان و زائر اولی‌ها کمک کرده است که ۴۱ میلیارد تومان آن از بودجه آستان قدس بوده است و بیش از ۸۰ میلیارد تومان خیرین و نهادها کمک کرده‌اند که این کمک‌ها با توسعه مفهوم خدمت صورت گرفته است.
وی در پایان خاطر نشان ساخت : به دنبال خدمت به محرومین از طریق وام‌های قرض‌الحسنه هستیم که تقاضای تأسیس آن به بانک مرکزی ارسال و مراحل آن هم طی شده است و منتظر موافقت بانک مرکزی هستیم تا در شورای عالی پول بررسی و تأیید شود.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 × چهار =

دکمه بازگشت به بالا
بستن