دانش و فناوریزندگی

مدیرعامل شتاب دهنده فرهنگی قرآنی شفق: مسیحیان و یهودی ها به شدت در زمینه استارت آپ های مذهبی فعال هستند!

کد خبر : 15270

مدیرعامل شتاب دهنده فرهنگی قرآنی شفق گفت: مسیحیان و یهودی ها به شدت در زمینه استارت آپ های مذهبی فعال هستند.

به گزارش صبح مشهد به نقل از شبکه معالم، دکتر صمیمی در نخستین رویداد نوآوری در علوم و معارف اسلام با تبیین “استارت‌آپ‌های مذهبی، بایدها و نبایدها” بیان کرد: مسیحیان و یهودی ها به شدت در زمینه استارت آپ های مذهبی فعال هستند که نمونه آن اپکیلیشن کتاب مقدس است.
محمد صمیمی، مدیرعامل شتاب دهنده فرهنگی قرآنی شفق، امروز در افتتاحیه نخستین نوآوری در علوم و معارف اسلامی که در دفتر تبلیغات اسلامی مشهد برگزار شد، گفت: سخنرانی و منبر رسانه‌ای موثر که از صدر اسلام بوده و در دوره‌های مختلف با قالب های متفاوت نیز وجود داشته است و در زمان خود موثر نیز بوده اند.
وی با بیان اینکه استارت آپ‌ها از رویدادهای نوین امروز است، یکی از مزیت‌های کسب و کارهای استارت آپی را استقلال مالی آنها دانست و خاطرنشان کرد: در گذشته مجموعه های فرهنگی با وابستگی به دولت نمی توانستند کار فرهنگی به صورت مسمتر انجام دهند، اما کسب و کارهای استارت آپی امروز چون وابستگی به نهادهای دولتی ندارند می‌توانند کار خود را به صورت مداوم انجام داده ،بنگاه راه اندازی کنند که براثرگذاری بسیازی بر مخاطب دارد.
مدیرعامل شتاب دهنده فرهنگی قرآنی شفق ادامه داد: موضوعی که بیشترین تاثیر را روی جوانان دارد سبک زندگی است که می‌توان از همین طریق اندیشه و مبانی فکری افراد را تغییر داد.
صمیمی، مهمترین مولفه تغییر سبک زندگی را کالای مصرفی دانست و گفت: امروز استارت‌آپ های مذهبی بسیاری در زمینه سبک زندگی در دنیا ساخته می شود.
مدیرعامل شتاب دهنده فرهنگی قرآنی شفق اظهار کرد: با روش استارت آپ است که می‌توان به مردم تولیدات و ارزش افزوده خود را نشان داد و به این ترتیب برای خود سرمایه گذار جذب کرد.
صمیمی در تعریف استارت آپ، گفت: مجموعه‌ها و یا شرکت های که مدل نوآوری به شکل مستمر و تصاعدی تولید و به ارزش افزود می رساند، باید توجه داشت که شکست طبیعت این کار است، اما موفقیت ها که بعدا کسب می کنید باعث جبران این شکست می شود.
وی ضمن یادآوری این نکته که تفکر استارت آپ مخالف کارمندی است، در ادامه به اجزاء اکوسیستم استارتاپی اشاره و بیان کرد: از جمله این اکوسیستم ها مراکز رشد، مراکز شتاب دهنده و صندوق سرمایه گذاری خطر پذیر است.
مدیرعامل شتاب دهنده فرهنگی قرآنی شفق خاطرنشان کرد: در گذشته مراکز رشد از استارت آپ‌های نو پا حمایت می‌کردند، اما چون این مراکز معمولا به نهادهای دولتی و شبه دولتی متصل بودند نمی توانستند در موفقیت این استارت آپ ها موفق عمل کنند.
صمیمی اظهار کرد: بعد مراکز شتاب دهنده به وجود آمدند که در زمینه کسب و کار تجربه داشته‌اند و از استارت آپ‌ها به شکل آموزشی و در فضای خصوصی حمایت کردند.
وی گفت: مراکز شتاب دهنده وابسته به هیچ نهاد دولتی نبودند و به صورت خصوصی از استارت آپ ها حمایت می کردند، برای همین شکست و موفقیت این استارت‌آپ برای آنها اهمیت داشت.
مدیرعامل شتاب دهنده فرهنگی قرآنی شفق افزود: صندوق سرمایه گذاری خطر پذیری هنوز در ایران نداریم و شتاب دهنده قرآنی شفق سعی در ایجاد چنین صندوقی در کشور دارد.
صمیمی بیان کرد: مسیحیان و یهودی ها به شدت در زمینه استارت آپ های مذهبی فعال هستند که نمونه آن اپکیلیشن کتاب مقدس است.
گفتنی است، «نخستین نوآوری در علوم و معارف اسلامی» از سوی دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی و شتاب دهنده قرآنی شفق طی ۳ روز متوالی از ۱۶ تا ۱۸ اسفندماه، در مشهد در حال برگزاری است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

19 + 13 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن