اخبار مهماستانیمشهد 2017هویت مشهدپایتخت فرهنگ اسلامیپایتخت معنوی

حجت الاسلام والمسلمین سیدعلیرضا تکیه اى خبر داد: مشهد میزبان پنجمین جشنواره جامع بین المللی اعتکاف

کد خبر : 15233

پنجمین جشنواره جامع بین المللی علمی ادبی و هنری اعتکاف در سالن پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار می‌شود.

به گزارش صبح مشهد، مسئول برگزاری جشنواره بین المللی اعتکاف گفت: ۲هزار و ۲۱۰ اثرعلمی ادبی هنری در این جشنواره دریافت شده است.

حجت الااسلام والمسلمین سیدعلیرضا تکیه ای افزود: اهمیت اعتکاف، آثار اعتکاف، روایت سیره معتکفین، اعتکاف در آیینه آیات و روایات، بایدها و نبایدهای مراسم اعتکاف بخشی از محورهای این جشنواره است.

وی گفت: در حاشیه این جشنواره، هم اندیشی مدیران فرهنگی اعتکاف سراسر کشور و نخستین شب شعر اعتکاف با حضور شاعران کشور نیز در سالن شیخ طبرسی آستان قدس رضوی نیز برگزار می شود.

آثار داوری شده در این مقالات، در قالب کتب و مقالات در اختتامیه جشنواره رونمایی خواهد شد و  سایر آثار ارسالی هم در نمایشگاه عرضه محصولات اعتکافی همزمان با اختتامیه جشنواره ارائه خواهد شد.

همچنین گفتنی است، حجه السلام تکیه ای در نشست خبری دیگری که با خبرنگاران در قم برگزار شدشده بود، با اشاره به برگزاری پنجمین جشنواره بین المللی علمی، ادبی و هنری اعتکاف در مشهد مقدس گفت:ظرفیت سنت حسنه اعتکاف جبهه معنویت یک نظام و امت است که به صورت علمی و عملی تابلوی معنویت است .

وی افزود: اعتکاف یکی از رویش های انقلاب اسلامی است در واقع ظرفیت نهاده ای است که امروز ۱۰۰ هزار نفر در هزاران مسجد اعتکاف رجبیه را برگزار می کنند و به همت این جشنواره به خارج از کشور نیز سرایت کرده است.

حجت الاسلام تکیه ای ادامه داد: امروز اعتکاف علمی، عملی و بین المللی است و در ۶۹ کشور اعتکاف با همکاری جامعه المصطفی برگزار می شود.

رئیس ستاد اعتکاف استان قم عنوان کرد: این جشنواره با هدف پشتیبانی و غنی سازی اعتکاف برگزار می شود و به برکت این جشنواره آثار علمی، ادبی و هنری زیادی در بخش بین الملل دریافت شده است.

وی اظهار داشت: امسال جشنواره بین المللی اعتکاف در سه بعد هنری، ادبی و علمی فراخوان شده بر اساس رای ۴ گانه هئیت داوران ۴ عنوان کتاب در بخش ادبی، علمی، هنری و بین الملل در دست چاپ و تکثیر می باشد.

حجت السلام تکیه ای گفت: در بخش علمی، ۳۵ عنوان کتاب، ۵۵ مقاله و در مجموع ۹۰ اثر علمی دریافت شده در بخش ادبی نیز ۵۵۳ شعر، ۱۱۷ داستان، ۲۲ خاطره، و در مجموع ۶۹۲ اثر ادبی ارسال گردیده و در بخش هنری نیز ۳۴ فیلم کوتاه، ۶۱ فیلمنامه، ۲۸ مستند و ۱۰۰۵ عکس رسیده که در مجموعه هزار و ۱۲۸ اثر هنری دریافت شده است .

رئیس ستاد اعتکاف استان قم یاد آور شد: همچنین در بخش بین الملل نیز ۱۷۰ نفر از ۶۹ ملیت و کشور ۳۰۰ اثر را ارسال کرده اند که آثار داخلی هزار و ۱۹۰ اثر و خارجی ۳۰۰ اثر بوده است که مجموعا دو هزارو ۲۱۰ اثر به این جشنوراه ارسال شده است .

وی خاطر نشان ساخت: فراخوان این جشنواره ازسال گذشته آغاز و تا پایان مهرماه ادامه داشته و ارزیابی اثار نیز از دی ماه سال جاری آغاز شده است.

حجت السلام تکیه ای بیان داشت: طی دو سال آثار زیادی در قالب موسوعه فقهی اعتکاف در ۵ جلد توسط مرکز فقهی ائمه اطهار، موسوعه احکام اعتکاف با مرکزیت موضوع شناسی احکام و نرم افزار جامع اعتکاف و فرهنگنامه اعتکاف در دو جلد به زبان فارسی و عربی تهیه و جمع آوری شده است .

رئیس ستاد اعتکاف استان قم ابراز داشت: این جشنواره متبرک به آرم رضوی می باشد که در ۱۷ اسفند ماه سال جاری مصادف با ۱۹ جمادی الثانی و در آستانه تولد حضرت زهرا (س) با حضور آیت الله نوری همدانی و حجت السلام رئیسی برگزار می شود.

وی گفت: در این جشنواره بین المللی ۴۲ آثر برگزیده شده که در بخشهای مختلف در رتبه های اول تا سوم تجلیل خواهند شد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شانزده − سه =

دکمه بازگشت به بالا
بستن