اقتصادی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی: میوه شب عید از ۲۰ اسفند در خراسان رضوی توزیع می‌شود/ ۳۰ درصد تولید زعفران از کشاورزان خریداری شده است

کد خبر : 15219

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی از توزیع میوه شب عید از ۲۰ اسفند ماه به بعد با نرخ تعادلی در خراسان رضوی خبر داد.

به گزارش صبح مشهد، مهندس رجبعلی مزروعی امشب در نشست خبری خود با اصحاب رسانه اظهار داشت: با برنامه‌ریزی و هماهنگی انجام شده امسال کار توزیع میوه شب عید انجام می‌شود و به اندازه کافی برای مردم خراسان رضوی تهیه و ذخیره‌سازی شده است.

وی با اشاره به اینکه امسال توزیع برنج برای شب عید را در اقلام طرح تنظیم بازار آورده‌ایم، ادامه داد: در سطح شهر مشهد، شهرستان و دهستان‌های خراسان رضوی مرغ منجمد، تخم مرغ، برنج، پرتقال و سیب برای شب عید توزیع می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی افزود: عرضه مستقیم میوه شب عید در استان از ۲۰ اسفند ماه به بعد آغاز و میوه‌هایی از جمله سیب و پرتقال با قیمت تعادلی به دست مردم می‌رسد.

مزروعی ضمن اشاره به اینکه برنج هندی در دو نوع و با قیمت‌های ۲ هزار و ۶۰۰ تومان و ۵ هزار و ۶۰۰ تومان و همچنین برنج تایلندی هومالی با قیمت ۳ هزار و ۶۰۰ تومان در سطح استان عرضه می‌شود، بیان داشت: قیمت میوه شب عید براساس نرخی که کمیته نرخ‌گذاری مصوب کند توزیع می‌شود.

وی با تاکید بر لزوم اهمیت نظارت و بازرسی بر مراکز توزیع میوه شب عید تاکید کرد و متذکر شد: با هماهنگی‌های انجام شده مرغ با قیمت ۶ هزار و ۲۰۰ در مشهد و ۶ هزار و ۳۰۰ در سایر شهرستان‌های استان برای شب عید به دست مصرف‌کننده‌ می‌رسد و تخم مرغ با قیمت ۵ هزار و ۸۰۰ تا ۶ هزار تومان توزیع و ۳ هزار و ۴۳۱ تن پرتقال و یک هزار و دویست تن سیب برای شب عید تدارک دیده شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی یادآور شد: میوه و سایر اقلام طرح تنظیم بازار علاوه بر مشهد در گناباد و نیشابور تهیه و ذخیره شده است که بتوانیم تمام سطح استان را از این محل غنی کنیم.

مزروعی با اشاره به اینکه زعفران به بورس راه پیدا کرده است، اضافه کرد: میزان قابل توجهی زعفران از زعفران‌کاران خراسان رضوی خریداری شده که بیش از ۱۲۰ میلیارد تومان وجوهی است که پرداخت کرده‌ایم که میانگین  قیمت هر یک کیلوگرم زعفران خریداری شده ۶ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان بوده است.

وی با اشاره به اینکه حدود ۳۰ درصد تولید زعفران از کشاورزان خریداری شده است، ادامه داد: به طور میانگین اگر یک میلیون تومان افزایش درآمد در زعفران داشته باشیم سالانه بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان به سرانه کشاورزان اضافه می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی با اشاره به اینکه توزیع میوه شب عید تا زمانی که نیاز مردم باشد در بازاز توزیع می‌شود، گفت: امروز محصول خام را نمی‌توان در بازارهای جهانی عرضه کرد و باید محصولات داخلی بسته‌بندی خوبی داشته باشد

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هفده − 7 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن