مشهد 2017هویت مشهدپایتخت فرهنگ اسلامیپایتخت معنوی

شهردار مشهد در جمع زوج های دانشجو اظهار کرد: زن و شوهر با عشق و ایستادگی همه قله های زندگی را فتح خواهند کرد

کد خبر : 15186

شهردار مشهد مقدس تأکید کرد:اگر زن و شوهر در کنار یکدیگر برابر سختی های زندگی ایستادگی کنند، قله های زندگی را با عشق فتح خواهند کرد.

شهردار مشهد مقدس در جمع زوجین دانشجوی شرکت کننده در سیزدهمین کاروان ازدواج دانشجویی طرح ملی همسفر تا بهشت حضور یافت.

به گزارش صبح مشهد، قاسم تقی زاده خامسی ضمن تبریک به زوج های جوانی که آغاز زندگی خود را از جوار بارگاه ملکوتی امام هشتم(ع) آغاز کرده اند، خطاب به بانوان حاضر در این مراسم اظهار کرد: قوی ترین زن جهان هم که باشید، گاهی این نیاز وجود دارد که مردی داشته باشید که شما را آرام کند؛ مسافر ترین زن جهان هم که باشید، گاهی به دستخطی نیاز دارید که بنویسد: طاقت دوری ات را ندارم!

وی ضمن توصیه به زوج های جوان برای زندگی عاشقانه و اصل قرار دادن محبت به یکدیگر، خاطرنشان کرد: داستان ازدواج خود من هم مشابه ازدواج شما بود و زمانی که در آمریکا مشغول تحصیل بودم و همزمان با مبارزات ضد رژیم ستمشاهی به دنبال سرنگونی شاه بودیم، پس از پیروز شدن انقلاب اسلامی با یکی از اعضای انجمن اسلامی دانشجویان آمریکا ازدواج کردم.

شهردار مشهد مقدس در ادامه بیان خاطره ازدواج خود، اظهار کرد: مراسم ازدواج من مراسمی ساده بود که آن را در منزل خود برگزار کردیم و همه مهمانان ما دانشجویانی بودند که امروز از مسؤولان کشور شده اند و از جمله ایشان می توان به آقای مهندس نجفی؛ شهردار محترم تهران اشاره کرد.

تقی زاده خامسی خاطرنشان کرد: حاصل ازدواج من ۳ فرزند بوده که یکی از آن ها فوق تخصص پزشکی دارد؛ دیگری مشغول تحصیل در مقطع دکتری ساختمان است و فرزند آخرم هم دانشجوی دندان پزشکی است.

وی خطاب به زوج های جوان توصیه کرد نگران مخارج فرزندآوری نباشند و با توکل به خدای بزرگ به تربیت فرزندان صالح بپردازند و افزود: ما ایرانیان ضرب المثلی داریم که می گوید، هر آنکس که دندان دهد، نان دهد. من این ضرب المثل را واقعا حس کرده ام و در زمان ازدواجم دوره ای وجود داشت که امکان ارسال پول از ایران برای ما وجود نداشت. در چنین شرایطی من در بیرون از دانشگاه و همسرم در کتابخانه دانشگاه مشغول کار بودیم؛ آن هم در وضعیتی که همسرم به دلیل محجبه بودن با محدودیت هایی نیز روبرو بود اما به لطف خدا هیچ گاه نیاز اقتصادی پیدا نکردیم.

شهردار مشهد مقدس تأکید کرد: همراهی زن و شوهر در زندگی مشترک موفقیت آن ها را به دنبال دارد و من از همسرم که در تمام مشکلات کنارم بوده، تشکر می کنم. اگر زن و شوهر در کنار یکدیگر برابر سختی های زندگی ایستادگی کنند، قله های زندگی را با عشق فتح خواهند کرد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

18 + دو =

دکمه بازگشت به بالا
بستن