استانیدانش و فناوری

نخستین کنگره بین‌‌المللی لاپاراسکوپی در بیمارستان فوق تخصصی رضوی برگزار می‌شود

کد خبر : 15161

نخستین کنگره بین‌المللی لاپاراسکوپی و سومین کنگره بین‌المللی کولورکتال در بیمارستان فوق تخصصی رضوی برگزار می‌شود.
به گزارش صبح مشهد، این کنگره با حضور جمعی از پزشکان برجسته داخلی و همچنین اساتید خارجی از کشورهای انگلستان، فرانسه، اتریش و… در این بیمارستان فوق تخصصی برپا خواهد شد.
همچنین به مناسبت میلاد فرخنده حضرت فاطمه(س)، با بهره‌برداری از دومین دستگاه لیزر چشمی به روشSMILE در کشور در بیمارستان فوق تخصصی رضوی، مرکز جراحی عیوب انکساری چشم این بیمارستان، در روز شنبه، ۱۹ اسفند سال جاری افتتاح می‌شود.
مدیر بیمارستان رضوی در نشست خبری که به این مناسبت برگزار شد، گفت: بیمارستان رضوی در طول یک دهه عمر خود  از کادری مجرب و متخصص، در زیر مجموعه سه معاونت درمان، توسعه و آموزشی- پژوهشی، در مسیر خدمات‌رسانی و اعتلای سطح علمی جامعه پزشکی کشور، برخوردار و فعالیت می‌کند. دکتر رضا سعیدی خاطر نشان ساخت : هم اکنون این بیمارستان با تمام ظرفیت خود و به عنوان قطب گردشگری سلامت پذیرای بیماران است.
همچنین در این نشست.  آقایان دکتر سیامک زارعی قنواتی؛ رئیس شورای راهبردی چشم این بیمارستان و دکتر رضا روشن‌روان؛ دبیر اجرایی این کنگره، سخنانی بیان نمودند.

گفتنی است، کولورکتال شامل روده بزرگ و راست روده یا رکتوم است که اغلب بیماری‌های این قسمت خوش خیم بوده و گاهی تشخیص و درمان آن‌ها با مشکلاتی همراه است و ۵۰ تا ۶۰ درصد از بیماری‌های این قسمت مانند یبوست، پلیپ‌های دستگاه گوارش، التهاب مزمن روده، بیرون زدگی‌های روده، هموروئید و شقاق در این حوزه قرار می‌گیرند.

حدود ۴۰ درصد از اعمال جراحی دستگاه گوارش مربوط به ناحیه کلورکتال است، خاطرنشان کرد: به‌طور متوسط از هر ۱۰ نفر که به دلیل مشکلات دستگاه گوارشی جراحی می‌شوند، ۳ تا ۴ نفر نیازمند جراحی ناحیه کلو رکتال هستند.

این بیماری در کشور ما رو به افزایش است و تشخیص و درمان این بیماری‌ها به ویژه در رشته کلورکتال نیاز به توجه و تخصص ویژه‌ای دارد که لاپاراسکوپی از مهمترین روش‌های نوین کارآمد در این زمینه است.در روش لاپاراسکوپی، جراحی میکروسکوپی از طریق مقعد صورت می‌گیرد که جزوه جراحی‌های کمتر تهاجمی است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سیزده + 6 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن