مشهد 2017هویت مشهدپایتخت فرهنگ اسلامیپایتخت معنوی

مدیرعامل سازمان فردوس‌های شهرداری مشهد: راه‌های دسترسی به آرامستان رضوان مشهد سال آینده بهسازی می‌شود

کد خبر : 15136

مدیرعامل سازمان فردوس‌های شهرداری مشهد گفت: برای سهولت دسترسی مردم به آرامستان رضوان، برنامه‌هایی برای تعریض جاده‌های منتهی به آرامستان و بهسازی آن‌ها از سال آینده آغاز می‌شود.

به گزارش صبح مشهد، حسین مهدوی دامغانی در آیین روز درختکاری که در آرامستان رضوان برگزار شد، ضمن گرامیداشت هفته درختکاری اظهار کرد: در ارزش و اهمیت درخت و فضای سبز، قرآن کریم بارها مطالبی را اشاره‌کرده و در توصیف از بهشت به سرسبزی و درختان آن سخن گفته است.

وی بابیان اینکه این تشبیهات به دلیل اهمیت فضای سبز و درخت در متون دینی است، گفت: ما هم در دنیای خودمان می‌خواهیم به این امر مهم بپردازیم و در کنار ارزش‌های مادی درختکاری، از ارزش‌های معنوی آن‌هم بهره‌مند شویم.

مدیرعامل سازمان فردوس‌های شهرداری مشهد ادامه داد: حضور ما در این مراسم در کنار برگزاری روز درختکاری، معرفی آرامستان رضوان به‌عنوان دومین آرامستان مشهد است.

وی با اشاره به اینکه از سال ۵۵ در بهشت رضا متوفیان دفن می‌شدند، افزود: بعد از ۴۰ سال طبیعی است که به یک مکان دیگر برای تدفین متوفیان نیاز باشد.

مهدوی بابیان اینکه برای توجه بیشتر مردم به این آرامستان نیاز به معرفی آن داریم، ادامه داد: اقداماتی برای این آرامستان صورت گرفته که  آن را برای ارائه خدمت به مردم آماده کرده است.

مدیرعامل سازمان فردوس‌های شهرداری مشهد بابیان اینکه ظرفیت بهشت رضا(ع) تا حدود پرشده، افزود: فضای آرامستان رضوان با وسعتی حدود ۱۸۸ هکتار تقریباً با مساحت بهشت رضا(ع) برابر است و می‌تواند به مردم بخش غربی مشهد خدمت‌رسانی کند.

وی به ترافیک سنگین خروجی مشهد به سمت بهشت رضا(ع) اشاره کرد و گفت: اولین کارها برای سهولت دسترسی مردم به آرامستان رضوان، تعریض و بهسازی جاده‌های منتهی به آرامستان است که از ابتدای سال ۹۷ آغاز می‌شود.

مهدوی بابیان اینکه فاصله آرامستان رضوان تا مرکز شهر حدود ۱۷ کیلومتر است، ادامه داد: این فاصله در مقایسه بافاصله بهشت رضا(ع) به شهر تفاوت چندانی ندارد.

وی اضافه کرد: مزیت آرامستان رضوان برای مردم مناطق غربی مشهد دسترسی سریع‌تر به آن است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهار − سه =

دکمه بازگشت به بالا
بستن