اخبار مهماستانیمشهد 2017هویت مشهدپایتخت فرهنگ اسلامیپایتخت معنوی

در همایش رسانه و گردشگری تاکید شد: تلفیق دو مسئله رسانه و گردشگری در گفتمان سازی و جذب گردشگر بسیار مهم است

کد خبر : 15109

دومین همایش رسانه و گردشگری با رویکردد نقش رسانه ها در جذب گردشگر صبح امروز با حضور مسئولان و کارشناسان حوزه رسانه و گردشگری برگزار شد.
به گزارش صبح مشهد، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در این مراسم با اشاره به سابقه درخشان خراسان رضوی در حوزه رسانه و ارتباطات گفت:
بسیاری از اساتید حوزه رسانه و ارتباطات کشور برخاسته از خراسان هستند و دو دهه گذشته، دهه های پرافتخار خراسان در حوزه رسانه بوده است
سید سعید سرابی با بیان اینکه تلفیق دو مسئله رسانه و گردشگری تلفیق بسیار مهمی است، افزود: در فضای اجرایی و مدیریتی امروز ما هیچ موضوعی را بدون پیوست رسانه نمی توانیم به سرانجام برسانیم و برای آن برنامه ریزی کنیم
وی ادامه داد: ضرورت دارد در بحث پیوست فرهنگی یک بسته ویژه به عنوان بسته رسانه ای تعریف کنیم و یا یک پیوست رسانه ای مستقل برای موضوعات مختلف در نظر بگیریم.
سرابی با اشاره به برگزاری دومین همایش رسانه و گردشگری گفت: این همایش یکی از برنامه های ارزنده در حوزه برقراری ارتباط بین رسانه و صنعت گردشگری است و در واقع می تواند بر روی بسترهای مختلف فکری و اندیشه ای که در جریان توسعه گردشگری و فرصت های رسانه ای تاثیرگذار هست، منجر به خروجی های علمی و اندیشه ای شود
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی تاکید کرد: این خروجی ها ما را درطراحی و برنامه سندی برای گردشگری از منظر فرصت های رسانه ای یاری می کند.
وی با اشاره به دستاوردهای علمی دومین همایش رسانه و گردشگری خاطرنشان کرد: پیشنهاد شده است روش های کاربردی و دستاوردهای علمی این همایش در اختیار اداره کل فرهنگ و ارشاد و اداره کل میراث فرهنگی استان قرار گیرد تا منجر به تمهید و طراحی چشم اندازی برای بهره مندی از فرصتهای رسانه ای در جریان توسعه گردشگری استان شود.

دبیر علمی این همایش نیز با اشاره به اهمیت صنعت گردشگری در استان خراسان رضوی و کلان شهر مشهد اظهار کرد: همایش ملی رسانه و گردشگری در راستای رونق صنعت گردشگری و برقراری ارتباط موثر بین رسانه ها و این صنعت طراحی شده است.
مجید فکری ادامه داد: نخستین همایش رسانه و گردشگری در سال ۹۴ با رویکرد نقش رسانه ها در توسعه گردشگری شهری برگزار شد و دومین همایش نیز با محوریت نقش رسانه ها در جذب گردشگر و با هدف تسهیل ارتباط فعالان صنعت گردشگری با اصحاب رسانه و افزایش تولیدات علمی در تلفیق این دو موضوع در حال برگزاری است.
فکری با تاکید بر برگزاری در سطح ملی و ارائه مقاله گفت: دبیرخانه این همایش از هم اکنون در حال طراحی و برگزاری همایش ملی و انتشار فراخوان مقاله با همکاری کمیته علمی همایش است و امیدواریم بتوانیم با بهره گیری از قدرت رسانه ها و نقش آفرینی آنها، به رونق صنعت گردشگری و رشد اقتصادی کشور کمک کنیم.

محور اصلی توسعه گردشگری رسانه است و امیدواریم همایش رسانه و گردشگری ره آوردی برای معرفی جاذبه ها و قابلیت های صنعت گردشگری خراسان رضوی باشد.

همچنین مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی هم که دیگر سخنران این همایش بود، گفت: محور اصلی توسعه گردشگری رسانه است اما در امر رسانه و اطلاع رسانی از جاذبه های فرهنگی، تاریخی وگردشگری و قابلیت هایی که در عرصه گردشگری استان وجود دارد نمره قابل قبولی نداریم.

وی افزود: آمریکا و غرب با ۲۰۰ سال تمدن بزرگترین رسانه ها را در اختیار دارند و بیش از ۳۰۰ تا ۲۰۰ میلیون کلمه در روز تولید می کنند.، اما ایران با ۷ هزار سال تاریخ و یک میلیون اثر و ۲۰۰ هزار تپه تاریخی متاسفانه در عرصه خبر آنطور که باید نتوانسته است تاثیر گذار باشد.

مکرمی فر بیان کرد: متاسفانه نسبت به بسیاری از کشورها در عرصه خبر عقب هستیم و یکی از مهمترین محورهای توسعه گردشگری کشور رسانه و اطلاع رسانی است.

مدیر کل میراث فرهنگی خراسان رضوی با بیان اینکه در بخش اطلاع رسانی هرچند نشریات زیادی منتشر می شود اما کافی نیست، اظهار کرد: ما در گام های نخست هستیم، در آرشیو رسانه های دنیا بیش از ۱۰ میلیون تصویر از فرهنگ و تاریخ وجود دارد اما ما چقدر توانسته ایم در جمع آوری آرشیو حوزه گردشگری و تاریخی خود موفق عمل کنیم؟

وی تاکید کرد: رسانه مهمترین محور توسعه گردشگری است اما بسیاری از قابلیت های فرهنگی ما به دنیاها معرفی نشده است. هنوز آثار شهر خودمان را نتوانستیم به شهروندان مشهدی معرفی کنیم.

مکرمی فر با اشاره به اینکه در استان خراسان قابلیت ها و زیرساخت های زیادی داریم و انتظار است رسانه گردشگری و این همایش بتواند ره آوردی برای گسترش و معرفی استان در امر گردشگری باشد، اظهار کرد: امیدواریم در آینده ای نزدیک شاهد توسعه اطلاع رسانی و رسانه در عرصه کشور و استان باشیم.

وی خاطرنشان کرد: امیدوارم این همایش نتیجه اش معرفی قابلیت های ایران و استان خراسان به جهانیان باشد.البته شهرداری مشهد قابلیت های شهر مشهد در حوزه گردشگری، تاریخی، فرهنگی و تفریحی را در اواخر اسفندماه در قالب سامانه به زائران ، مسافران و مجاوران مشهد الرضا معرفی خواهد کرد.

گفتنی است در این همایش، حمید ضیایی پرور معاون مرکر فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت ارشاد و کوروش شجاعی مدیر مرکز اموزش رسانه خراسان در پنلی تخصصی به بررسی نقش روابط عمومی ها در جذب گردشگر با بهره گیری از تکنیک ارتباط با رسانه و نقش توسعه اقتصاد گردشگری در ارتقا جریان سرمایه گذاری پرداختند

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بیست − 12 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن