اقتصادی

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی خبر داد: آغاز طرح نظارتی ویژه نوروز ۹۷ در استان

کد خبر : 15116

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی از آغاز طرح نظارتی ویژه نوروز ۹۷ در استان از امروز ۱۰/۱۲/۹۶ خبر داد.
به گزارش صبح مشهد، ، علی باخرد در نشست خبری ویژه این طرح در محل اتاق اصناف مشهد، اظهارداشت: این سازمان به عنوان رئیس کمیته تنظیم بازار ستاد اجرایی خدمات سفر استان، وظیفه تامین کالا با کمک اتاق اصناف و جهاد کشاورزی را برعهده دارد که در همین راستا به منظور تنظیم بازار ایام پایانی سال و نوروز ۹۷، اقلامی شامل برنج هندی و تایلندی، مرغ و گوشت و میوه تامین شده است که از دهه سوم اسفند تا آخر فروردین با توجه به نیاز بازار، توزیع خواهد شد.
وی بیان کرد: توزیع حدود ۵۰۰۰ تن برنج از هفته گذشته آغاز شده است که شامل برنج هندی ۱۱۲۱ با قیمت هرکیلو ۵۶۰۰ تومان، برنج هندی ۱۱PR با قیمت هرکیلو ۲۶۰۰ تومان و برنج تایلندی با قیمت هر کیلو ۳۹۰۰ تومان می باشد، همچنین حدود ۵۰۰۰ تن میوه شامل ۳۵۰۰ تن پرتقال و ۱۵۰۰ تن سیب، حدود ۲۰۰۰ تن مرغ منجمد با تاریخ مصرف طولانی با قیمت مصرف کننده ۶۲۰۰ تومان در مشهد و ۶۳۰۰ تومان در شهرستانها توزیع خواهد شد و حداکثر قیمت مرغ گرم نیز ۷۵۰۰ تومان مصوب شده است و حدود ۱۰۰۰ تن گوشت قرمز هم در سردخانه های استان ذخیره سازی شده است.
وی افزود: در حوزه کمیته نظارتی نیز با کمک اتاق اصناف و اتحادیه ها و دستگاههایی از قبیل میراث فرهنگی و جهاد کشاورزی و غیره، بر بخش های صنفی و غیر صنفی، نظارت می شود.
وی با بیان اینکه استقرار ۲۲ بازرس در قالب ۱۱ تیم در نمایشگاه بهاره، ۲۲۳ گشت بازرسی، استقرار ۸ پایگاه ثابت بازرسی و انجام ۹۵ گشت بازرسی در محدوده ثامن، از جمله برنامه های پیش بینی شده در این طرح است گفت: محوریت نظارت در تمام گشت های نوروزی امسال، کالاهای اساسی، حوزه سلامت و فنی و خدماتی است و حوزه های غیر صنفی مثل حمل و نقل، مراکز اقامتی، بوستانها و غیره نیز که مستقیما تحت پوشش اتحادیه ها نیستند نیز مورد نظارت و بازرسی قرار میگیرند.
در این نشست، محمود بنانژاد، رئیس اتاق اصناف مشهد نیز اظهارداشت: طرح نظارتی امسال در چند بخش انجام می شود که از ۱۰ تا ۱۵ اسفند به عنوان طرح نظارتی ثامن، از ۱۵ تا ۲۹ اسفند به عنوان طرح مجاورین و از ۲۹ اسفند تا ۱۵ فروردین به عنوان طرح زائرین در حوزه های سلامت، کالاهای اساسی، زیارت و فنی و خدماتی اجرا می شود.
وی افزود: نمایشگاه بهاره نیز از ۱۱ تا ۱۸ اسفند در محل نمایشگاه بین المللی مشهد با حدود ۱۰۰۰ غرفه  در زمینه های پوشاک، کیف و کفش، آجیل و خشکبار، شیرینی و شکلات و مواد غذایی با حدود ۲۰ درصد زیر قیمت عرف بازار و نمایشگاه سوغات نیز در ایام نوروز برگزار می گردد که بر این نمایشگاهها نیز بازرسی و نظارت ویژه انجام می شود.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

8 + چهار =

دکمه بازگشت به بالا
بستن