اجتماعیاخبار مهم

امضای تفاهم‌نامه همکاری دادگستری خراسان رضوی با شهرداری مشهد با موضوع «مجازات‌های جایگزین حبس» محقق می‌شود؛ به‌کارگیری افراد خاطی به منظور ارائه خدمات عام‌المنفعه در شهرداری مشهد

کد خبر : 15076

این تفاهم‌نامه جدا از اینکه برای ما در مجموعه شهرداری در راستای رسیدن به اهداف و برنامه‌ها مساعدت خواهد کرد باعث رونق فعالیت‌ها می‌شود؛ همچنین در کنار آن حضور افراد خاطی در عرصه تعریف شده مسلما در رفتارهای بعدی آنها تاثیر مثبت خواهد داشت.
به گزارش صبح مشهد به نقل از مدیریت روابط عمومی و مشارکتهای مردمی معاونت خدمات و محیط زیست شهری شهرداری مشهدمقدس، خلیل‌الله کاظمی در مراسم امضای این تفاهم‌نامه بیان کرد: خردسندم که امروز در تعامل مناسب و مشترک با دادگستری به هدف کاهش جرم و جنایت نزدیک می‌شویم.
وی افزود: در حال حاضر تمامی سازمان‌ها و مجموعه‌های کشوری دخیل در این فرآیند باید به گونه‌ای سیاست‌گذاری کنند که در واقعیت جرم و جنایت کاهش پیدا کند و اگر به هر دلیلی جرمی انجام شد با استفاده از قوانین موجود زمینه برای کاهش آسیب‌ها از محل مجازات به خود مجرم و خانواده‌های آنان و همچنین ایجاد منفعت‌های عمومی فراهم شود.
معاون خدمات و محیط زیست شهری شهرداری مشهد تصریح کرد: در شهرداری مشهد بالغ بر ۷۰ درصد وظایف در راستای فعالیت‌هایی است که می‌توان از آن به جای مجازات حبس استفاده کرد.
کاظمی گفت: این تفاهم‌نامه جدا از اینکه برای ما در مجموعه شهرداری در راستای رسیدن به اهداف و برنامه‌ها مساعدت خواهد کرد باعث رونق فعالیت‌ها می‌شود؛ همچنین در کنار آن حضور افراد خاطی در عرصه تعریف شده مسلما در رفتارهای بعدی آنها تاثیر مثبت خواهد داشت.
وی تاکید کرد: با توجه به اهمیت موضوع خودمان را ملزم به این می‌دانیم برای اینکه این اقدام مهم را تقویت کنیم در چارچوب این تفاهم‌نامه تعهدات خود را به درستی انجام دهیم.
معاون خدمات و محیط زیست شهری شهرداری مشهد تصریح کرد: در این تفاهم‌نامه پیش‌بینی شده روزانه حداقل بین ۱۰ تا ۲۰ نفر از افراد تعیین شده توسط دادگستری برای فعالیت در خدمات مختلف شهرداری مانند فضای سبز، پاکبانی و … معرفی و کار خود را آغاز کنند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

13 + هفت =

دکمه بازگشت به بالا
بستن