اخبار مهماستانیورزشی

رئیس هیات شطرنج خراسان رضوی خبر داد: برگزاری جام فردوسی با حضور شطرنج‌بازان ۵ قاره جهان

کد خبر : 15013

رئیس هیات شطرنج خراسان رضوی از برگزاری هشتمین دوره‌ جام فردوسی با حضور بیش از ۳۰۰ شطرنج‌باز از ۴۰ کشور خارجی از ۱۱ اسفند به مدت ۶ روز در مشهد مقدس خبر داد.

به گزارش صبح مشهد، محمدرضا جاودانی ظهر امروز در نشست خبری در سالن اجتماعات اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی در خصوص عملکرد این هیات در سال گذشته اظهار کرد: در طول سال علاوه بر مسابقات هفته‌ای که برگزار می‌شد، چندین جام از جمله جام رمضان و فجر را برگزار کردیم، تمام شهرستان‌ها از جمله سبزوار، نیشابور، درگز، کاشمر، خلیل‌آباد فعالیت مرکز فعال داریم.

وی افزود: ۶۰۰ شطرنج‌باز دارای درجه بین‌المللی داریم، در گذشته بالاترین درجه مربی‌گری که در خراسان وجود داشت درجه ۲ بود، اما الان حتی در شهرستان‌ها نیز مربی با نشان جهانی فیده داریم.

رئیس هیات شطرنج خراسان رضوی در خصوص هشتمین دوره جام فردوسی تصریح کرد: هشتمین دوره جام فردوسی بزرگ را پیش‌رو داریم که امیدوارم، قوی‌ترین دوره نیز باشد، سال گذشته با حضور ۲۰کشور خارجی در این زمینه رکورددار بودیم، اما امسال تلاش کردیم، این رکورد را دست‌نیافتنی کنیم، باحضور ۴۰ کشور خارجی از ۵ قاره دنیا و دو برابر سال گذشته در بالاترین سطح برگزار کنیم، این تعداد شرکت‌کننده در سال آینده افزایش می‌یابد.

وی بیان کرد: در این مسابقات، بیش از ۲۰۰ شطرنج‌باز داخلی و حدود ۷۰ ورزشکار خارجی داریم.

جاودانی در خصوص جوایز این مسابقات عنوان کرد: کل مبلغ جایزه این جام ۱۵ هزار دلار است که به نفر اول ۱۰ میلیون تومان تعلق می‌گیرد، هزینه ورودی برای شرکت‌کنندگان داخلی ۱۵۰ هزار تومان و برای بازیکنان خارجی ۷۰یورو است، این جام فرصت مناسبی برای بازیکنان داخلی بوده، چراکه حضور در یک تورنمت با این سطح در خارج از کشور مبلغی بالغ بر۷ میلیون تومان است.

وی همچنین از حضور کشورهایی مانند کلمبیا، گرجستان، هلند، فرانسه، ایرلند، پرتغال، روسیه، سنگاپور، تاجیکستان، اوکراین و نیجریه خبر داد و افزود: بیشتر اساتید بزرگ براین اعتقادند که ۷۰ درصد پیشرفت و ارتقای سطح شطرنج حضور در تورنمت و ۳۰ درصد آموزش است و ما تلاش کردیم هر دو بستر را در خراسان رضوی برگزار کنیم.

رئیس هیات شطرنج خراسان رضوی ادامه داد: این مسابقات در سه جدول برگزار می‌شود که در جدول A فقط بازیکنان درجه ۲۰۰۰ در جدول B زیر ۲۰۰۰ و همچنین جدول برای نوجوانان به‌صورت باز برگزار می‌شود.

جاودانی خاطرنشان کرد: کمپ مشترک بین‌المللی با حضور یک مربی ایرانی و ۲ مربی خارجی که یکی از آنها سرمربی تیم ملی روسیه است، با حضور تیم ملی افغانستان از امروز به مدت ۴روز برگزار می‌کنیم، تیم ملی عراق نیز تمایل به حضور داشتند که متاسفانه با مسابقات قهرمانی عراق تداخل پیدا کرد و نتوانستند حضور پیدا کنند

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 × پنج =

دکمه بازگشت به بالا
بستن