مشهد 2017هویت مشهدپایتخت فرهنگ اسلامیپایتخت معنوی

نخستین پیش نشست همایش بین‌المللی امام رضا(ع) و گفتگوی ادیان در هندوستان برگزار می‌شود

کد خبر : 15021

با مشارکت آستان قدس رضوی، نخستین پیش نشست همایش بین‌المللی امام رضا(ع) و گفتگوی ادیان در کشور هندوستان برگزار می‌شود.
به گزارش صبح مشهد، رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی با بیان این خبر گفت: قبل از برگزاری همایش بین المللی امام رضا(ع) و گفتگوی ادیان در مشهد مقدس، سه پیش نشست با هدف آشنایی علمای ادیان با یکدیگر و انجام جلسات هم‌اندیشی در کشورهای هندوستان، روسیه و لبنان برگزار خواهد شد.
حجت‌الاسلام و المسلمین حجت گنابادی نژاد با بیان این خبر افزود: در نخستین پیش نشست که به میزبانی دانشگاه همدرد این کشور در شهر دهلی‌نو برگزار می‌شود، ادیان هند با محوریت گفت‌و‌گو و عقلانیت در ادیان با تأکید بر آموزه‌های حضرت رضا (ع)، تبیین جایگاه گفت‌وگو در ادیان، روش گفت‌وگوهای عقل محور در ادیان، عقلانیت در ادیان و ادب و اخلاق اختلاف مورد تحلیل و بررسی قرار می‌گیرند.
وی ادامه داد: این نشست با مشارکت دانشگاه‌های همدرد، جامعه ملیه اسلامیه، علیگره، کشمیر، جواهر لعل نهرو و جامعه المصطفی العالمیه نمایندگی دهلی نو هفتم اسفند ماه سال جاری همزمان با ۲۸ فوریه ۲۰۱۸ در دانشگاه همدرد هندوستان برگزار می‌شود.
یادآور می‌شود؛ آیت‌الله دکتر محمدهادی عبدخدایی و حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر عبدالکریم بی آزار شیرازی و دکتر محمود واعظی به عنوان نمایندگان آستان قدس رضوی در نخستین پیش نشست همایش بین‌المللی امام رضا(ع) و گفتگوی ادیان اسلامی که در کشور هندوستان برگزار می شود، به ارائه مقاله و سخنرانی خواهند پرداخت

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 × 2 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن